صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جانشین معاون سازمان تبلیغات آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه بزرگداشت حرکت تاریخی زنان نوغان با عنوان "به جای مادر" روز چهارشنبه همزمان با شهادت امام رضا (ع) با حضور زنان و دختران برگزار خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی بخشی در این رابطه اظهار کرد: واقعه زنان نوغان برگ زرینی در تاریخ مشهد است که متاسفانه برخی جریانات فکری باعث شد آنطور که باید و شاید این مسئله در رسانه‌ها بیان نشود و امروز بسیاری از زنان مشهدی نسبت به این واقعه تاریخی آگاهی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین بخشی با تاکید بر این مطلب که علاوه بر واقعه تاریخی زنان نوغان، بسیاری از اتفاقات مهم ویژه بانوان نیز به درستی ثبت و ضبط نشده است افزود: ما در برنامه "به جای مادر" که ویژه بازنمایی حرکت تاریخی زنان نوغان است به دنبال کنار زدن غبار مظلومیت از این واقعه هستیم تا تمام آنچه درباره این زنان در تاریخ بیان شده از طریق منابع درست و با روش‌های جدید، بازنمایی رسانه‌ای شود.

جانشین معاون سازمان تبلیغات آستان قدس اذعان کرد: سعی می‌کنیم تمام بستر‌ها و ظرفیت‌هایی که می‌توانیم در بازنمایی رسانه‌ای استفاده کنیم را بکار بگیریم و از ظرفیت رسانه‌ای زنان فعال مشهدی نیز در این مسیر استفاده کنیم.

حجت الاسلام بخشی در جهت اهمیت حرکت زنان نوغان ابراز کرد: زنانِ ۱۳۰۰ سال پیش به قدری محب ولایت و امام رضا (ع) بودند که حاضر شدند بخاطر امام چنان حرکت تاریخی را انجام دهند. محبت زنان نوغان به امام رضا (ع) به عنوان فرزند حضرت زهرا (س) بیش از همه در این واقعه هویداست و می‌تواند محور انتشار محتوای رسانه‌ای قرار گیرد.

وی عنوان کرد: برنامه ویژه بزرگداشت حرکت تاریخی زنان نوغان با عنوان "به جای مادر" روز چهارشنبه همزمان با شهادت امام رضا (ع) ساعت ۸ صبح با حضور زنان و دختران از کوچه نوغان طبرسی آغاز می‌شود و پیاده به سمت حرم مطهر رضوی حرکت خواهند کرد. ادامه مراسم ساعت ۹:۳۰ دقیقه در رواق دارالمرحمه برگزار می‌شود که شامل سخنرانی، همخوانی قرآنی، دکلمه خوانی دختران نوجوان، گروه همخوانی، مرثیه سرایی، رونمایی و خوانش کتاب ابریشم باف با موضوع واقعه تاریخی زنان نوغان است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.