صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مشهد به احترام زائران برمی‌خیزد

  • کد خبر: ۲۴۸۴۷۱
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
«مشهد آماده است.» این کوتاه‌ترین و در‌عین‌حال رساترین خبری است که می‌شود از حوزه مدیریت شهری اعلام کرد.

«مشهد آماده است.» این کوتاه‌ترین و در‌عین‌حال رساترین خبری است که می‌شود از حوزه مدیریت شهری اعلام کرد. بله؛ مشهدالرضا (ع) به همت خادمان امام‌رضا (ع) در مجموعه مدیریت شهری و شهرداری جهان‌شهر برکت و کرامت آماده است تا رسم خدمتگزاری را به جا بیاورد؛ یک خدمت تمام‌عیار که ان‌شاءا... بشود معیار خدمتگزاری.

البته مردم نجیب مشهد و آفتاب‌نشینان حضرت شمس‌الشموس (ع) نیز در کنار ما هستند. چون بیش و پیش از هرچیز به شعار «هر مشهدی، یک خادم» پایبندیم و با افتخار اعلام می‌کنیم «همه‌خادم‌الرضاییم». باور داریم خدمت در شهر امام علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) سعادتی است که، چون روزی‌مان شد، باید با هزاران شکر و سپاس، قدرش را بدانیم. از‌آنجا‌که شکر هر نعمت باید از جنس نعمت باشد، ما شکرانه نعمت به‌خدمت‌پذیرفته‌شدن در شهر امام‌رئوف (ع) را باید با خدمت بهتر و خالصانه‌تر به زائرانش به انجام رسانیم.

در‌این‌راستا همه توانمان را بسیج کرده‌ایم تا بهترین خدمات را با کمترین ضریب خطا به انجام برسانیم. دراین‌راستاهمکاران نجیب ما را شوقی در جان است تا وظیفه خدمت را به‌نحو‌احسن انجام دهند. از یک سو ناوگان حمل و‌نقل عمومی آماده است تا در دو حوزه اتوبوس‌رانی و قطارشهری، با اضافه‌کردن ساعات خدمت‌رسانی، قدم بزرگی در این راه بردارد. 

از سویی رایگان‌شدن این خدمات در روز‌های پایانی ماه صفر در خطوط منتهی به حرم و قطارشهری، هدیه‌ای است که با حمایت شورای محترم اسلامی مشهدالرضا (ع) محقق شده است. آماده‌سازی اماکن متعدد برای اسکان موقت زائران نیز از دیگر‌اقدامات شهرداری است تا زائران امام مهربانی‌ها کمترین مشکلات ممکن را هم نداشته باشند. 

مجموعه‌های بهداشتی و خدماتی شهرداری و دیگر‌امکانات مدیریت شهری هم آماده‌اند تا جوری حق خدمت را به جا بیاورند که میهمانان عزیز آقا، به‌ویژه آنان که با پای پیاده به پابوس می‌آیند، دغدغه‌ای جز زیارت آقا نداشته باشند. پارکینگ‌های شهرداری به اضافه همه ظرفیت‌های پارکینگی رینگ اول و دوم حرم مطهر نیز مهیا شده است تا زائران با عزت، استقبال و پذیرش و با کرامت نیز بدرقه شوند. آسفالت برخی معابر، احداث سرویس‌بهداشتی‌های سیار، راه‌اندازی دستگاه‌های آب‌سردکن، راه‌اندازی جایگاه‌های عرضه ارزاق عمومی در اطراف حرم و نانوایی‌های سیار، هم دیگر وجه تلاش خادمانه مدیریت شهری است. 

در همین راستا ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های بزرگی نیز ایجاد شده است تا حق خدمت را به کمال برساند. با چنین چیز‌هایی است که می‌گویم «ما مشهد را آماده میزبانی کرده‌ایم.» و این را علاوه بر وظیفه سازمانی، با عشق و اشتیاق به انجام رسانده‌ایم. امیدواریم حضرت سلطان علی بن‌موسی‌الرضا (ع) و خدایش از همه ما قبول فرماید. ان‌شاءا... کار‌ها چنان به سامان باشد که زائران عزیز در برگشتن به شهر خود هم سفیر زیارت باشند و هم پیغام‌رسان عشق مشهدی‌ها؛ ان‌شاءا...

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.