صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

طی روزهای گذشته چند تک‌آهنگ توسط تعدادی از خوانندگان شناخته‌شده‌ منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ انتشار چند تک‌آهنگ پرطرفدار توسط تعدادی از خوانندگان شناخته‌شده و قدیمی‌تر موسیقی پاپ از جمله علیرضا عصار، محسن یگانه، روزبه بمانی، سالار عقیلی، محسن چاوشی، محمد معتمدی، مصطفی راغب و تعدادی دیگر از هنرمندان طی روز‌های گذشته از جمله اتفاقاتی که در آستانه برگزاری فصل جدید فعالیت‌های موسیقایی کشور رخ داده شده است.

ترانه‌ها و آثاری که این بار و در آستانه فصل پاییز حال و هوای عاشقانه‌ای را پیش روی مخاطبان قرار داده تا آنها بتوانند با اتکا به چنین ملودی و موسیقی‌هایی به استقبال فصل تازه فعالیت‌های موسیقایی هنرمندان در حوزه تک‌آهنگ‌ها و کنسرت‌های موسیقی پس از ایام سوگواری ماه‌های گرامی محرم و صفر بروند.

آنچه می‌خوانید نگاهی اجمالی به برخی از تک‌آهنگ‌های جدید و تازه انتشار یافته از سوی تعدادی از خوانندگان مطرح موسیقی کشورمان است که طی هفته‌ها و روز‌های گذشته در اختیار مخاطبان قرار داده شده است.

محسن چاوشی؛ «تکیه کوچیک»

تک‌آهنگ «تکیه کوچیک» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار محسن چاوشی خواننده موسیقی پاپ کشورمان است که همچون سنت‌های سال‌های اخیر این خواننده در ایام عزاداری شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

امید روزبه ترانه سرا، رضا فوادیان تنظیم کننده، مهدی کریمی میکس و مسترینگ، شهاب جعفرنژاد طراح کاور، حامد تلخ آبی تایپوگرافی و محسن چاوشی آهنگساز و خواننده گروه اجرایی این قطعه را تشکیل می‌دهند.

«غریب مادر- ۱۳۸۳»، «ظهر عطش - ۱۳۸۸»، «غدیرخون -۱۳۸۸»، «راه کربلا - ۱۳۹۲»، «دل خون – ۱۳۹۵»، «حسین (ع) - ۱۳۹۹»، «عباس (ع) - ۱۳۹۹»، «آوازه خون - ۱۴۰۲» از جمله آثاری هستند که تاکنون با موضوع محرم و حضرت سیدالشهدا (ع) از محسن چاوشی پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

محمد معتمدی؛ «ایران آسمانی»

قطعه «ایران آسمانی» با آهنگسازی عماد توحیدی و خوانندگی محمد معتمدی چندی پیش هم زمان با آغاز المپیک پاریس پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

شاعر این قطعه محمد مهدی سیار است و علی شجاعی تهیه‌کننده اثر است.

عماد توحیدی و محمد معتمدی پیش از این نیز در خلق آثار ملی پرمخاطبی، چون «مژده باران»، «خاک گرم»، «برای ایران» و «حق هو هلا» با یکدیگر همکاری داشته‌اند.

آلبوم «عیاروار» از این ۲ هنرمند مطرح نیز با بهره‌گیری از ده‌ها ساز‌های کوبه‌ای و حضور شماری از هنرمندان داخلی و خارجی تولید شده است که در مراحل نهایی چاپ و انتشار است.

علیرضا عصار؛ «آفرین»

علیرضا عصار خواننده صاحب‌سبک و پیشگام موسیقی پاپ که آثارش همواره در زمره بهترین‌های این حوزه قرار گرفته و قشر خاص‌تری از شنوندگان این نوع موسیقی با آثارش ارتباط گرفته‌اند، در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود قطعه «آفرین» را منتشر کرد.

وی در توضیح این قطعه نوشته است: «ترانه آفرین را با عشق به همه عزیزانم تقدیم می‌کنم و امیدوارم با شنیدنش خاطرات خوبی بسازید. از افشین مقدم عزیزم ممنونم برای تمام هم‌دلی‌هایش در طول این سال‌ها و ترانه‌های به یاد ماندنی که با هم کار کردیم؛ و اشکان دباغ عزیزم با ملودی و تنظیم شیرین و دلچسبش و کاوه عابدین عزیزم و استودیو صبا که همیشه برای من مثل خانه خودم بوده از روز اول شروع کارم. از مهسا جلیل‌پور نازنین و علی جعفری عزیزم و همه عزیزانم در شرکت آوای هنر هم ممنونم برای تمام زحماتشان؛ و تشکر ویژه از عزیزان دلم همایون نصیری، مسعود همایونی، مجید برومند و محمد زندی عزیزم.»

مصطفی راغب؛ «حسرت»

«حسرت» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار مصطفی راغب خواننده موسیقی پاپ کشورمان است که به تازگی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

در این تک‌آهنگ بابک بابایی ترانه و ملودی، محمد مقدم تنظیم کننده، رهام رادوین میکس، احسان واشویی نوازنده گیتار، فرزاد مشفق نوازنده ویولن، رضا پارساییان ضبط، حسن اردستانی تهیه‌کننده بخشی از عوامل اجرایی را تشکیل می‌دهند.

مصطفی راغب از جمله خوانندگان موفق موسیقی پاپ است که طی هفته‌های گذشته کنسرت «چهارپایه عشق» را در تالار وحدت تهران روی صحنه برد.

عرفان طهماسبی؛ «دلگیر»

تک‌آهنگ «دلگیر» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشر شده از سوی عرفان طهماسبی است که به تازگی در حال و هوایی عاشقانه پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

در این تک‌آهنگ که در حال و هوایی آرام و عاشقانه منتشر شده، عرفان طهماسبی ترانه‌سرا و خواننده، حامد دهقانی و محمد گرمسیر موسیقی، آمین آئین و وحید فرج زاده تنظیم کننده، حمید حاتمی میکس و مسترینگ، حامد دهقانی تهیه‌کننده موسیقی، بهنام حکیمی نوازنده ماندولین، امیر آرام وُکال گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند.

عرفان طهماسبی که طی ماه‌های گذشته فصل تازه فعالیت‌های خود را با برگزاری کنسرت‌های مختلف آغاز کرده است، طی ۲ سال اخیر بود که پس از دیده‌شدن در مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» تک آهنگ‌های مختلفی را پیش روی مخاطبان قرار داد که از آن جمله می‌توان به «گلوبند»، «وای اگر»، «پرسه»، «تو»، «مینا بِنَوش»، «خداحافظ»، «تو کجا تا من؟»، «چه کنم»، «نجلا»، «آغازکن بی من»، «هر شب نگرانم» و تعدادی دیگر اشاره کرد.

محسن یگانه؛ «بترس»

تک‌آهنگ «بترس» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشر شده از سوی محسن یگانه خواننده موسیقی پاپ است که طی روز‌های اخیر با تنظیم بهروز صفاریان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

این خواننده مشهور موسیقی پاپ ایران که طی ماه‌های اخیر با حواشی و خبر‌های ریز و درشت زیادی روبه‌رو بوده چندی پیش بود که درباره این قطعه که باز هم با حاشیه‌هایی روبه‌رو شد، گفت: اثر جدیدی بنام «بترس» آماده شده و به زودی پخش می‌شود. این قطعه را بهروز صفاریان تنظیم کرده و تصمیم گرفتیم که بالاخره پخش آن را آغاز کنیم. ضمن اینکه بقیه آهنگ‌ها هم آماده پخش هستند. امیدوارم این قطعه ایرادی نداشته یا حداقل از لحاظ سلیقه‌ای، اختلاف نظری با مخاطبان نداشته باشیم و آرزو می‌کنم انتقادات کمک کند جهت‌گیری واضح‌تری برای آینده بگیریم. البته روند پخش‌شدن ترک‌های جدید را به شما سپرده‌ام و فعلاً یک قطعه را پخش می‌کنیم که فشار از روی من هم برداشته شود. قاعدتاً فشار روی من است که چرا آثار آماده را منتشر نمی‌کنیم. این فشار ذهنی باعث می‌شود سمت قطعات دیگری نروم. امیدوارم تصمیم منطقی باشد و قطعه «بترس» را دوست داشته باشید. فعلاً ۴ آهنگ آماده منتشرشدن داریم.

این خواننده افزود: در جریان موسیقی در دنیا، انتشار آلبوم دیگر منسوخ شده و دیگر دید غیرتجاری باید روی آن داشته باشیم. تمرکز اصلی باید روی سینگل ترک‌ها باشد. تا روزی که من زنده‌ام روند‌ها عوض می‌شود و قواعد موسیقی در حال تغییر است. من نظمی را روی ذهن شما ساخته بودم و به هر حال با یک نظم ۲ ساله بین هر آلبوم جلو می‌رفتم ولی یک دفعه آن روند متوقف شد. نقطه تلاقی باید جایی باشد که بخش تجاری را هم بتوان حفظ کرد یا به طور کلی هیچ نیم‌نگاهی هم به این قضیه نداشته باشیم. سلیقه شما موضوع بسیار مهمی است و سعی کرده‌ام از سلیقه شما دور نشوم، اما در قالب فکرِ خودم به دنبال پیشرفت در کار هستم.

روزبه بمانی؛ «هق هق»

تک‌آهنگ «هق هق» هم عنوان یکی دیگر از قطعات تازه منتشرشده این روز‌های موسیقی است که با ترانه و خوانندگی روزبه بمانی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

در این اثر موسیقایی حامد حسینی آهنگساز، سجاد علیزاده نوازنده گیتار، سپهرارشاد استرینگ و نوازنده ویولن آلتو، ایمان احمدزاده میکس و مسترینگ گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند.

روزبه بمانی از ترانه‌سرایان معروف کشورمان است که در این سال‌ها در حوزه خوانندگی هم فعالیت‌های مستمری را انجام داده و توانسته مخاطبان زیادی را هم همراه خود کند. این در حالی است که «چشمات»، «بسه برگرد»، «شمال»، «گنج»، «گلوله خوردن»، «گل به خودی» از جمله قطعات و تک‌آهنگ‌هایی بودند که وی در این چند ماه پیش روی مخاطبان قرار داده است.

احمد میرمعصومی؛ «به آرامی بچرخ»

قطعه بی‌کلام «به آرامی بچرخ» اثری از احمد میرمعصومی برای آلبومی به همین نام پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

در توضیحات تکمیلی این اثر آمده است: «مبنای خلق این اثرکه با نوازندگی گیتار فیروز ویسانلو و نوازندگی ویولنسل مهرداد عالمی پیش روی مخاطبان قرار گرفته، گریز از هیاهوی پیرامون و دعوت به آرامش درون است.

«به آرامی بچرخ»، اثری با موتیف اثرگذار شنونده را به آرامشی سیال دعوت می‌کند. آهنگساز با بهره‌گیری از سونوریته مطبوع ساز‌های گیتار و ویلنسل و امتزاج دراماتیک، به بیانی منحصربه‌فرد در این اثر رسیده است. هارمونی و کنترپوان در این اثر ضمن رنگ‌آمیزی جادویی و بیان سلیس و متفکرانه، فراز‌هایی از تقابل و درهم آمیزی کنسونانس و دیسونانس در ساختاری نوگرایانه ارائه کرده است.

اثر در ذات، حرکتی دوار دارد که شنونده در همان لحظه آغاز اثر با آن همراه می‌شود و نوعی سبک شدگی دراماتیک را تجربه می‌کند. به آرامی به چرخ اثری در ژانر رمانتیک سینماتیک با در نظر گرفتن ذائقه شنیداری مخاطب در سراسر دنیا تولید شده است. این اثر از آلبومی با همین عنوان در قالب تک آهنگ منتشر شد و آلبوم کامل به بزودی منتشر خواهد شد.

منبع: مهر

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.