بازگشت عموهای فیتیله‌‌ای با «دوقلوها» موزه ملل شرق مسکو میزبان نمایشگاه نگارگری‌های تاریخی ایران می‌شود «ابراهیم اقلیدی» مترجم و محقق پیشکسوت درگذشت (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) + علت فوت «قصه‌های مجید»، «مینو»، «نوار زرد ۲» و «چک برگشتی» روی آنتن شبکه آی‌فیلم + زمان پخش مهران مدیری به تلویزیون بر می‌گردد؟ فیلم‌های مرحله نهایی داوری جایزه ایسفا معرفی شدند قسمت سوم «تلماسه» آخرین اثر «دنیس ویلنوو» خواهد بود؟ کارگردان نمایش «آدم کش»: تئاتر، بهترین محمل برای بیان موضوعات اجتماعی است «مقام نوایی» در موسیقی شرق خراسان در فهرست میراث فرهنگی ناملموس ایران ثبت شد شنا در برف انتشار استوری سینا حجازی در سوگ پدرش + عکس فیلم «سینما متروپل»، با بازی هومن برق‌نورد، کی اکران می‌شود؟ سری جدید «شام ایرانی» در راه تولید نواختن آهنگ «جنگ ستارگان» در فضا + فیلم گزارشی از رونمایی آلبوم جدید همایون شجریان هنرنمایی فریبرز عرب‌نیا در نقش یک افغانستانی در سریالی هالیوودی + فیلم
سرخط خبرها

نواختن آهنگ «جنگ ستارگان» در فضا + فیلم

  • کد خبر: ۲۵۰۸۳۷
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
نواختن آهنگ «جنگ ستارگان» در فضا + فیلم
سارا گیلیس (Sarah Gillis)، فضانورد ماموریت خصوصی پولاریس داون (Polaris Dawn) و نوازنده ویولن، موزیک ویدیو جدیدی از نوازندگی خود در فضا منتشر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ گیلیس یکی از دو فضانورد پولاریس داون بود که یک پیاده‌روی فضایی تاریخی را به عنوان اولین فعالیت تجاری خصوصی خارج از فضاپیما در جهان انجام داد. در طول یک ساعت و ۴۶ دقیقه پیاده‌روی فضایی، گیلیس و جرد آیزاکمن فرمانده و سرمایه‌دار ماموریت، لباس‌های جدید پیاده‌روی فضایی اسپیس‌ایکس را آزمایش کردند که به گفته این شرکت به امکان انجام مأموریت‌های آینده هم در مدار زمین و هم در فضا‌های دورتر یعنی ماه و مریخ کمک می‌کند.

اوایل روز جمعه (۱۳ سپتامبر)، گلیس ویدیویی را با عنوان هارمونی تاب آوری (Harmony of Resilience) در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کردند. گیلیس نوشت: همانطور که در این ماموریت پنج روزه به دور سیاره زیبای خودمان سفر می‌کنیم، می‌خواستیم این لحظه موسیقیایی خاص را با شما به اشتراک بگذاریم. این اجرا با گردهم آوردن استعداد‌های جهانی، نماد اتحاد و امید است و انعطاف پذیری و پتانسیل کودکان را در همه جا برجسته می‌کند.

آهنگ نواخته شده در این ویدیو، با عنوان Rey's Theme توسط جان ویلیامز برای «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» نوشته شده و توسط گیلیس در فضاپیمای کرو دراگون اجرا شده است. در این ویدیو، گیلیس در حال نواختن بخش ویولن سولو آهنگ در کنار ویدیو‌هایی از ارکستر‌هایی که آهنگ را در استودیو‌ها اجرا می‌کنند، دیده می‌شود.

پولاریس داون در وبسایت خود نوشت: با الهام از زبان جهانی موسیقی و مبارزه بی امان با سرطان‌ها و بیماری‌های دوران کودکی، این لحظه با امید الهام بخشیدن به نسل بعدی برای نگاه کردن به ستاره‌ها خلق شد. این ویدئو با همکاری بیمارستان تحقیقاتی کودکان سنت جود، که برنامه پولاریس در طول ماموریت برای آنها پول جمع آوری می‌کند، و برنامه‌ای که هدف آن ترویج آموزش موسیقی برای تاثیر مثبت اجتماعی است، ایجاد شده است.

پولاریس داون روز سه‌شنبه (۱۰ سپتامبر) بر فراز یک موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس پرتاب شد. خدمه آن متشکل از تامین کننده و فرمانده ماموریت جرد آیزاکمن (Jared Isaacman)، متخصصان ماموریت سارا گیلیس و آنا منون، که هر دو مهندس اسپیس‌ایکس هستند و خلبان اسکات پوتیت، سرهنگ دوم سابق نیروی هوایی ایالات متحده می‌شد.

در طول این ماموریت، چهار فضانورد خصوصی طیف وسیعی از آزمایش‌های علمی را برای کمک به جمع‌آوری داده‌ها در مورد چگونگی تأثیرپذیری بدن انسان از پرواز‌های فضایی انجام داده‌اند.

آنها همچنین ارتباطات حین پرواز را با استفاده از صورت فلکی ماهواره‌ای استارلینک اسپیس‌ایکس آزمایش کرده و با مردم ارتباط برقرار کرده‌اند، همه اینها در عین جمع آوری پول برای بیمارستان تحقیقاتی کودکان سنت جود و شکستن رکورد‌های ارتفاع، بالاتر بوده است.

منبع: ایسنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->