صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اردن اسرائیل را مسئول تشدید تنش در منطقه دانست

  • کد خبر: ۲۴۸۵۱۷
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
وزیر خارجه اردن ضمن محکوم کردن عملیات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، این رژیم را تنها مسئول تشدید تنش در منطقه دانست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت، تجاوزات خونین کنونی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری بخشی از طرح تشدید تنش است که اشغالگران صهیونیست با راهبری یک باور نژادپرستانه افراطی انجام می‌دهند.

براساس گزارش وبگاه عربی ۲۱، الصفدی در ادامه، تجاوزات به کرانه باختری را محکوم و تاکید کرد امان ادعا‌های دروغینی که وزرای نژادپرست برای توجیه تجاوز به کرانه باختری ادعا می‌کنند را رد می‌کند.

وی از جامعه جهانی خواست که فورا برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی و محافظت از ملت فلسطین در برابر اشغالگران، کشتار و اقدامات قلدرمآبانه آنها اقدامی اتخاذ کرده و منطقه را از پیامد‌های فاجعه‌بار آن دور سازد.

وزیر خارجه اردن همچنین گفت، هر آنچه رژیم صهیونیستی درباره دلایل تجاوز به کرانه باختری ادعا می‌کند، دروغ محض است و امان ادعای وزرای نژادپرست افراطی درراستای توجیه کشتار فلسطینیان و نابودی توانمندی‌های آنها را قاطعانه رد می‌کند.

ایمن الصفدی ادامه داد، اشغالگری سرزمین فلسطین، ارتکاب جنایت‌ها علیه فلسطینیان و تشدید تنش در منطقه، بزرگترین تهدید برای امنیت و صلح محسوب می‌شود، از همین رو اردن با هرگونه تلاش برای کوچاندن ملت فلسطین در داخل سرزمین‌های اشغالی یا خارج از آن با تمام توان مقابله خواهد کرد.

کرانه باختری که از سال ۱۹۶۷ توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده است، شاهد تشدید تهاجمات بوده است، اما از زمانی که این رژیم جنگ ویرانگر و ادامه‌دار خود را از حدود ۱۰ ماه پیش در نوار غزه آغاز کرد، اوضاع بدتر و حملات بیشتر شده است.

نیرو‌های رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه گذشته یورش به شهر‌ها و اردوگاه‌های طوباس، طولکرم و جنین را آغاز کردند و بعد از طوباس و طولکرم عقب‌نشینی کردند، اما همچنان در جنین حضور دارند. عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در شمال کرانه باختری منجر به شهادت ۲۳ فلسطینی شده است.

به گفته منابع رسمی فلسطینی، حملات رژیم صهیونیستی به ساکنان کرانه باختری از هفتم اکتبر گذشته تاکنون بیش از ۶۴۰ شهید و حدود ۵۴۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

طبق گفته منابع عملیات تخریب عامدانه شهر جنین شامل ۷۰ درصد از زیرساخت و جاده‌های این شهر است و رژیم اشغالگر مانع تردد شهروندان در داخل شهر شده و آن را محاصره کرده است، همین مسأله باعث شد ساکنان اردوگاه جنین مجبور به خروج از آن شوند.

برخی منابع مطبوعاتی امروز یکشنبه به المیادین گزارش دادند که نیرو‌های اشغالگر به محاصره بیمارستان دولتی جنین ادامه داده و عامدانه مانع فعالیت نیرو‌های امدادگر و خودرو‌های آمبولانس در شهر می‌شوند، همزمان یورش‌های آنها ادامه داشته و عامدانه تعداد زیادی از خانه‌های شهروندان در محله شرقی شهر را ویران کرده‌اند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.