اعلام تاریخ اعزام جدید برای مشمولان اعزامی اول شهریور ۱۴۰۳ ویدئو | گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب درباره شهید محمود کاوه | عزیز، مومن، معصوم و جان‌برکف اردن اسرائیل را مسئول تشدید تنش در منطقه دانست واکنش جدید حماس به توافق تبادل اسرا حماس نتانیاهو را مسئول تنش‌های اخیر در کرانه باختری دانست سی‌ان‌ان: فلسطینی‌ها به خانه‌ای برمی‌گردند که هیچ‌چیز در آن باقی نمانده است یک نظامی صهیونیست در شمال کرانه باختری به هلاکت رسید (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) فاطمه مهاجرانی: باید گوش دولت باشم پزشکیان: مشکلات کشاورزان، معلمان، پرستاران و دارو‌ها در حال حل شدن است+ویدئو (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) شهادت ۲ فلسطینی دیگر در پی بمباران بیمارستان «معمدانی» غزه+ویدئو حمله موشکی همزمان حزب‌الله به ۲ موضع نظامیان صهیونیست (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) دستگیری یک عضو گروهک جیش الظلم در «پیشین» سیستان و بلوچستان (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) جلسه سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد یحیی سریع: یک کشتی را در خلیج عدن هدف قرار دادیم افشاگری رییس سازمان انرژی اتمی درباره ادعاهای دروغ غرب لاوروف موضع خود در برابر رژیم صهیونیستی را اعلام کرد پخش زنده اولین گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس جمهور مسعود پزشکیان + تماشای آنلاین عارف: شستا حیات خلوت مسئولان نیست تظاهرات گسترده حمایت از فلسطین در کشور‌های اروپایی انتقاد صریح عارف از وضعیت فیلترینگ ۵ نظامی اسرائیلی در غزه کشته و زخمی شدند (۱۰ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سی‌ان‌ان: فلسطینی‌ها به خانه‌ای برمی‌گردند که هیچ‌چیز در آن باقی نمانده است

  • کد خبر: ۲۴۸۵۰۲
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
سی‌ان‌ان: فلسطینی‌ها به خانه‌ای برمی‌گردند که هیچ‌چیز در آن باقی نمانده است
سی‌ان‌ان در گزارشی از شرایط فلسطینی‌های بازگشته به غزه آورده است: مردم بازمی‌گردند، اما آیا چیزی باقی مانده است؟

به گزارش شهرآرانیوز، برای اولین بار از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در ماه اکتبر، ارتش این رژیم پیام‌هایی را به تلفن‌های مردم و در شبکه‌های اجتماعی ارسال کرد و گفت که ساکنان برخی مناطق می‌توانند به منازل خود بازگردند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) پستی منتشر کرد که افرادی که به آنها دستور داده شده است سه محله دیرالبلح در مرکز غزه را ترک کنند، می‌توانند به خانه‌های خود بازگردند.

سی‌ان‌ان پس از مصاحبه با کسانی که به محله‌های خود بازگشته بودند، گزارش داد آنچه مردم مشاهده کرده‌اند تلی از خاک و ویرانی و خرابی است.

عبدالفتاح البردینی به سی‌ان‌ان گفت: ما به خانه آمدیم؛ هیچ چیز نیست، نه برق، نه گاز، نه خانه و نه حتی می‌توانیم لباس‌هایمان را پیدا کنیم. تنها چیزی که او توانسته بود، نجات دهد یک خرس عروسکی برای پسری بود که امیدوار بود روزی صاحبش شود.

البردینی ادامه داد: من مثل روزی که به دنیا آمدم هیچ ندارم، آمدم خانه‌ام را ببینم، خانه‌ای پیدا نکردم، هیچ چیز باقی نمانده، حتی نمی‌توانم گریه کنم، پولی هم ندارم.

برخی می‌گفتند حدود همین ۱۰ روز پیش خانه‌شان را ترک کردند و به اجبار نظامیان صهیونیست تن به آوارگی دادند. بسیاری از ساکنان غزه از اکتبر گذشته چندین بار آواره شده‌اند و این، بحران انسانی جاری را بدتر کرده است. کارشناسان همچنین هشدار می‌دهند که دستورات تخلیه، تلاش‌ها برای کمک‌رسانی را پیچیده کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در پست روز پنج‌شنبه خود اعلام کرد در پی عملیات در منطقه دیرالبلح، ارتش امکان بازگشت به این مکان‌ها را که بخشی از منطقه بشردوستانه تعیین شده، فراهم می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه نیز اعلام کرد که مردم سه نقطه دیگر در منطقه خان یونس در جنوب غزه می‌توانند به خانه‌هایشان بازگردند و مدعی شد در این میان، منطقه بشردوستانه مناسب‌سازی می‌شود و این نقاط جزو مناطق بشردوستانه طبقه‌بندی می‌شوند.

عبدالرئوف رضوان، یک فلسطینی دیگر ساکن غزه گفت او و خانواده‌اش برای فرار از بمباران به چادر نزدیک به ساحل نقل مکان کرده‌اند. به گفته او، آنها به این امید بازگشته بودند که دوباره خانه خود را پیدا کنند. او می‌گوید: به امید یافتن زندگی، یافتن چیزی، یافتن اتاقی برای زندگی برگشتیم. اما چیزی جز ویرانی نبود.

به گفته آژانس سازمان ملل برای کمک‌های بشردوستانه فلسطینی (آنروا)، نزدیک به ۸۴ درصد از این منطقه از زمان آغاز جنگ تحت فرمان تخلیه از سوی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

در تمام این مدت، «منطقه بشردوستانه» تعیین شده توسط صهیونیست‌ها به‌طور پیوسته در حال کاهش است. ارتش رژیم صهیونیستی تنها در ماه گذشته این منطقه را ۳۸ درصد کاهش داده است.

سی‌ان‌ان می‌گوید که فضای باقیمانده کمی بیش از یک دهم مساحت کل غزه را تشکیل می‌دهد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->