صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سلام بر اقیانوس

  • کد خبر: ۲۴۸۸۲۷
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
من هرچند خودم بد و آلوده، اما خوبی‌های شما را فریاد می‌زنم و از حلم و بخشندگی و چشم پوشی‌های متعدد شما برای مردمی که عاشق شمایند و به مجلستان می‌آیند می‌خوانم.

دیروز عصر داشتم شعرهایم را مرتب می‌کردم که برای جلسه حاضر کنم، یکهو یاد این بیت حافظ افتادم که: بر این رواق زبرجد نوشته اند به زر/ که جز نکویی اهل کرم نخواهد ماند.

بعد دیدم چقدر این بیت شمایید، رواق زبرجد آسمان شهر ما مشهد است و آنچه که به زر نوشته اند همین گنبد طلایی شماست و شما هم خانوادگی اهل کرم و بخشش و نکویی هستید. نمی‌دانم گذار خواجه هم به این صحن و سرا افتاده و زیارتی از شما داشته است یا خیر، ولی خواندن این بیت به گونه‌ای است که گمان می‌کنی بوده و دیده یا از گور برخاسته این بیت را گفته و دوباره به خوابی ابدی فرو رفته است. شما اهل کرمید و بخشش و من هم کارم این است که خوبی‌های شما را فریاد بزنم. 

صدای من را هم شما به من هدیه کرده اید و من هرچند خودم بد و آلوده، اما خوبی‌های شما را فریاد می‌زنم و از حلم و بخشندگی و چشم پوشی‌های متعدد شما برای مردمی که عاشق شمایند و به مجلستان می‌آیند می‌خوانم. حنجره ام را بیمه خودتان کنید. به چشم هایم فراوانی بارندگی عطا کنید و در صدایم نمکی بریزید که خودتان می‌دانید. این محرم و صفر هم تمام شد و در روضه هایت جان ندادم. من را ببخش و فدای خودت کن، به قول قدیمی‌ها پاکم کن خاکم کن.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.