سرخط خبرها

مستند‌های تلویزیون به مناسبت شهادت امام رضا (ع) + زمان پخش

  • کد خبر: ۲۴۸۹۶۴
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
مستند‌های تلویزیون به مناسبت شهادت امام رضا (ع) + زمان پخش
تلویزیون به مناسبت شهادت امام رضا(ع) چند مستند برای پخش آماده کرده است که از شبکه‌های سیما به روی آنتن می‌برد.

به گزارش شهرآرانیوز، مستند‌های شبکه‌های سیما به مناسبت شهادت امام رضا (ع) به شرح زیر است:

مستند «خادم خورشید» امشب سه‌شنبه، ۱۳ شهریور ماه از شبکه دو سیما در شب شهادت امام رضا (ع) پخش می‌شود.

این مستند روایتی از حضور کاروان خدام رضوی (شهدای خدمت، رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان) در روز ولادت امام رضا علیه السلام در منطقه‌ای محروم و رسیدن خبر شهادت رئیس جمهور و همراهانش به آنها است.

رئیس جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی «خادم الرضا» ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری در شب ولادت امام رضا (ع) در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی و به همراه تمامی همراهان به مقام رفیع شهادت نائل شد.

این مستند که به کارگردانی امیراهردهی و تهیه‌کنندگی محسن عقیلی تهیه و تولید شده است، امشب همزمان با شب شهادت امام رضا (ع) حوالی ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

در آستانه سالروز شهادت امام رضا (ع) مستند «مزد خدمت» امروز سه شنبه ۱۳ شهریور حوالی ساعت ۱۴ و ۴۲ دقیقه از شبکه دو پخش می‌شود.

مستند «مزد خدمت» روایتی از خدمت‌رسانی هم محله‌های امام رضا (ع) (محله‌های طرق و سیدی) به زائرین ایشان است. این مستند نمایش استفاده از تمامی ظرفیت‌های یک محله اعم از اسکان و خدمات رفاهی برای زائران امام رضا (ع) است.

در سال‌های اخیر امور مساجد طرحی را به نام هم محله‌های امام‌رضا (ع) ایجاد کرد که در امر خدمت رسانی، اقامت، اسکان، راهنمایی و جابه‌جایی زائر اقدام ویژه‌ای انجام دادند که امر بسیار ارزشمندی بود. مستند مزد خدمت روایت همت و مهمان نوازی هم محله ای‌های مرقد مطهر امام رضا (ع) است.

این مستند که به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا معشوقی تولید شده است، امروز حوالی ساعت ۱۴ و ۴۲ دقیقه پخش می‌شود.

مستند «پابه پای خورشید» به کارگردانی مهدی یزدی نژاد امشب سه شنبه، ۱۳ شهریور مصادف با ۳۰ صفر و شهادت امام رضا (ع) ساعت ۲۰ از شبکه تهران پخش می‌شود.

این مستند اجتماعی که به مناسبت شهادت امام رضا (ع) روی آنتن می‌رود درباره دکتر مهدی دانش، پژوهشگر و محقق و از خادمان افتخاری آستان قدس رضوی است که کار مطالعاتی خود را با پانزده سفر میدانی در ایران شروع کرده است.

وی در این تحقیق توانسته شانزده هزار کیلومتر معابر ناشناخته را طی و یکصد نقطه مسیر رضوی را به تصویر بکشد.

امشب حوالی ساعت ۲۱ گروه معارف شبکه تهران سیما در ارتباطی زنده از حرم مطهر رضوی، صحن و سرای حرم ضامن آهو را به تصویر می‌کشد.

مستند «دم حرم» با نگاهی به زندگی سیدرضا موید، شاعر آئینی و اهل بیت (ع) تولید شده است که با پژوهشگری و کارگردانی صادق داوری فر از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مستند امشب سه‌شنبه ساعت ۲۲ و ۳۰ روی آنتن می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت ۳ و ۳۰ و ۱۰ و ۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->