صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

«حسینیه حرم» میزبان عزاداران همدانی شد

  • کد خبر: ۲۴۸۹۳۷
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
هم زمان با ایام سوگواری و عزاداری اهل‌بیت (ع)، هیئات مذهبی استان همدان، با حضور در «حسینیه حرم» آستان مقدس امام هشتم (ع) در سوگ آل الله (ص) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسم معنوی که در حسینیه حرم برپا شد، مداحان اهل‌بیت (ع) از استان همدان با مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی در سوگ رحلت جان‌سوز رسول اکرم (ص) و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی (ع) نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی کردند و عزاداران حاضر در این مراسم، با نوحه‌ها و اشعار محلی خود، بر این مصائب اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند.

در این مراسم که با حضور هیئت عزاداری شهرستان کبودرآهنگ همدان و با اجرای آئین عزاداری سنتی «قَتلَمه خوانی» همراه بود، عزاداران با خواندن ذکر سقایی (ویژه هیئات مذهبی همدان) به دامان پاک اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، دست توسل زدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسن فاضلیان امام‌جمعه موقت همدان در این مراسم به ایراد سخنرانی پیرامون شخصیت امام حسن مجتبی (ع) پرداخت و بیان کرد: این امام هُمام اخلاقی کریمانه داشتند و دستگیری و کمک ایشان به افراد نیازمند در نهایت احترام انجام می‌شد.

وی همچنین با اشاره به مقام و جایگاه علمی امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار به بسیاری از سؤالات و شبهاتی که برای شیعیان پیش می‌آمد پاسخ می‌دادند و این امر نشان‌دهنده احاطه کامل علمی ایشان به مسائل دینی و مسائل روز بود.

امام‌جمعه موقت همدان افزود: عبودیت و بندگی خدا از دیدگاه امام حسن مجتبی (ع) جایگاه خاصی داشت به‌طوری که با بهترین لباس و با آراستگی کامل در محراب عبادت حاضر می‌شد چرا که اعتقاد داشت، خداوند جمیل است و زیبایی را نیز دوست دارد.

حضور پرشور سوگواران همدانی در عزاداری‌های ایام دهه پایانی ماه صفر، جلوه‌ای از عشق و محبت مردم این خطه به خاندان عصمت و طهارت (ع) را به نمایش گذاشت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.