صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: به افرادی که در سال‌های گذشته حجامت پیشگیرانه بهار انجام می‌دادند، توصیه می‌کنیم در روزهای شیوع کرونا و همچنین ماه رمضان از انجام حجامت خودداری کنند.

تکتم جاوید- دکتر مهدی یوسفی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز افزود: در شرایط عادی 2دسته افراد هستند که حجامت می‌کنند؛ عده‌ایی که در سلامت جسمی هستند و این اقدام آنان در راستای پیشگیری است یا افرادی که از نظر طب سنتی مزاج گرم و تر دارند و دچار پرخونی هستند.
وی ادامه داد: این افراد بهتر است در شرایطی که توصیه شده کمتر از منزل خارج شوند و در مراکز و اماکن شلوغ حاضر نشوند و برای حجامت کردن دست نگه دارند. اما درصورتی که تمایل دارند حجامت کنند، بهتر است حدود ساعت10 صبح یا یک یا 2ساعت پس از افطار باشد.
این متخصص تأکید کرد: دسته دیگر افرادی هستند که بیماری خاصی دارند و حجامت برای آنان اثر درمانی دارد که این عده باید با مراجعه به متخصص و تجویز وی حجامت کنند. چنین افرادی به‌طور حتم از گرفتن روزه هم منع هستند و می‌توانند در هر ساعتی از روز حجامت کنند.
رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد درباره اصرار افراد به انجام حجامت در هر شرایطی گفت: برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، حجامت نیز یکی از روش‌های درمانی در طب سنتی است و اثر معجزه‌آسایی ندارد، پس نیازی نیست به انجام آن اصرار کرد.
دکتر یوسفی درعین حال به افراد توصیه کرد به سلامتکده‌های زیر نظر دانشگاه علوم‌پزشکی مراجعه کنند.
وی افزود: این مراکز شامل سلامتکده ایرانیان در میدان تختی، سلامتکده حکمت در بولوار کلاهدوز، سلامتکده پردیس در ابتدای پاستور، سلامتکده قلب توس در خیابان امام‌خمینی40، سلامتکده ترنج بین پیروزی13و 15 و سلامتکده طراوت در خیابان سناباد هستند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.