صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

قائم‌مقام ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد، از پذیرش ۲۷۵,۵۰۰ زائر در ۴۲ مرکز اسکان موقت شهرداری مشهد از ۱۰ تا ۱۴ شهریور خبر دادو گفت: در این مدت، بیش از ۷.۸ میلیون نفر سفر توسط قطار شهری و اتوبوس‌ها جابه جا شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، جاوید کیانی، در خصوص اقدامات این دهه، اظهار کرد: از ۱۰ تا ۱۴ شهریورماه سال جاری، ۲۷۵ هزار و ۵۰۰ زائر در ۴۲ مرکز اسکان موقت شهرداری مشهد پذیرش شدند.

وی ادامه داد: این مراکز شامل بوستان غدیر، سالن‌های ورزشی، فرهنگسراها، کمپ‌ها، پارک‌ها و سالن‌های بحران بوده و این میزان پذیرش رکوردی جدید نسبت به سنوات گذشته محسوب می‌شود.

قائم مقام ستاد دهه آخر سفر شهرداری مشهد از به برپایی ۸ ایستگاه استقبال از زائران سواره و پیاده در مبادی ورودی شهر مشهد اشاره کرد و افزود: این ایستگاه‌ها در محور‌های مشهد-نیشابور، قوچان، پایانه و راه‌آهن دایر شده‌اند.

کیانی اضافه کرد: ۴۸ ایستگاه استقبال مشارکتی با همکاری تشکل‌های مردمی، بیش از ۴۰ خدمت به زائران ارائه دادند که از این خدمات، بیش از یک میلیون ۱۸۰ هزار زائر بهره‌مند شدند.

وی از ایجاد "مسیر خدمت" با برپایی بیش از ۳۰۰ موکب در خیابان امام رضا (ع) با مشارکت هیئت‌ها و ظرفیت‌های مردمی خبر داد و گفت: در این مسیر، ۱۵ پایگاه ثابت و ۲۰ پایگاه راهنمای زائر سیار در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و مبادی ورودی شهر مشهد مستقر شدند که به ۴۸ هزار و ۲۰۰ زائر خدمات‌رسانی کردند.

قائم مقام ستاد دهه آخر سفر شهرداری مشهد تصریح کرد: در راستای راهنمایی زائران، ۱۲ هزار نسخه نقشه شهر مشهد با محتوای معرفی ظرفیت‌ها و اماکن زیارتی، گردشگری و تاریخی در پایگاه‌های راهنمای زائر توزیع شد.

کیانی به موضوع حمل و نقل عمومی نیز پرداخت و گفت: در این مدت، دو میلیون و ۶۸۰ هزار و ۷۱۱ نفر سفر با قطار شهری و پنج میلیون و ۱۴۹ هزار و ۲۸۲ نفر سفر با اتوبوس انجام شد.

وی در پایان به فعالیت پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر اشاره کرد و افزود: در این مدت، ۴۴ هزار و۷۸۱ خودرو در پارکینگ‌های دائمی و ۱۱ هزار و ۳۰۶ خودرو در پارکینگ‌های موقت پارک شدند.

قائم مقام ستاد دهه آخر سفر شهرداری مشهد بیان کرد: دو هزار و ۳۱۰ تن زباله از بافت مرکزی شهر جمع‌آوری شد که نشان‌دهنده تلاش‌های گسترده در حوزه خدمات شهری است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.