صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اینکه در خراسان رضوی نزدیک به ۷۰ مدرسه با بهره‌مندی از این الگو صنعتی‌سازی می‌شوند، توجه به صنعتی‌سازی در نوسازی مدارس را رویکرد سازمان نوسازی آموزش‌وپرورش عنوان کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمیدرضا خان‌محمدی امروز در آیین افتتاح استخر دانش آموزی آموزش و پرورش کاخک از توابع شهرستان گناباد اظهار کرد: در این راستا به ازای ۵۰ درصد مشارکت خیران در احداث و توسعه زیرساخت‌های آموزشی و ورزشی دانش آموزان، ۵۰ درصد هم دولت مشارکت خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین خیران که در احداث و تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی و آموزشی آموزش و پرورش مشارکت داشته باشند، از معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: افزایش سرانه ورزشی دانش‌آموزان به یک متر مربع از اهداف مهم برنامه هفتم توسعه است و در قالب طرح‌های مهم زیرساختی به این مساله توجه می‌شود.

وی گفت: باید با توسعه کمی و کیفی مدارس، فضا‌های آموزشی جز بهترین فضا‌ها در شهر‌ها تبدیل و از همه ظرفیت‌های بخش‌های مختلف و از جمله خیران در این ارتباط استفاده مناسب شود.

خان‌محمدی اضافه کرد: آموزش و پرورش گناباد در اکثر شاخص‌های آموزشی و تعلیم و تربیت سطح کشور دارای رتبه‌های شاخص است و از مصادیق بارز آن می‌توان به کسب رتبه‌های برتر تک رقمی و دو و سه رقمی دانش آموزان این شهرستان در کنکور سراسری سال جاری اشاره کرد.

۷۰ مدرسه در خراسان رضوی صنعتی سازی می شوند

وی از رویکرد‌های مهم سازمان نوسازی مدارس کشور در دو سال اخیر را صنعتی‌سازی مدارس ذکر کرد و گفت: تت‌ها در استان خراسان رضوی نزدیک به ۷۰ مدرسه با بهره مندی از این الگو صنعتی سازی می‌شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: افزایش کیفی فضا‌های آموزشی با روش‌های قدیمی و سنتی ممکن نیست و باید به سمت صنعتی‌سازی فضا‌ها حرکت کرد.

وی با اشاره به جابجایی جمعیت بویژه در حاشیه شهر‌ها و سایت‌های انبوه سازی مسکن گفت: در بعضی مناطق جابجایی جمعیت را داریم و از طرفی در برخی مناطق صعب العبور که جابجایی مصالح سخت و دشوار است، اهمیت صنعتی سازی مدارس نمود بیشتری پیدا می‌کند.

فرماندار گناباد هم گفت: عملیات اجرایی استخر شهید رییسی کاخک از توابع این شهرستان از ۱۱ سال قبل آغاز شده و تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است.

رضا نصیری گفت: از مجموع این اعتبار، ۱۷۰ میلیارد ریال در ۲ سال گذشته از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای تکمیل آن تخصیص یافت.

وی ادامه داد: در این مدت با پیگیری مسوولان روند احداث طرح استخر شنای دانش‌آموزی کاخک گناباد سرعت یافت و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.