فرمانده کل سپاه برای درخشش تیم المپیاد نجوم دانش آموزی پیام تبریک صادر کرد ترافیک پرحجم در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۷ شهریور ۱۴۰۳) ماجرای ضرب و شتم پرسنل اورژانس و تخریب آمبولانس در البرز بیش از ۹۰ درصد میراث ملی ایران «حریم» ندارد اسپری پیشگیری از گزش پشه به اندازه کافی موجود است انجام بیش‌از ۸۰ هزار مراقبت سندرومیک در پایگاه‌های مرزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشدید نظارت بر عرضه محصولات دامی در خراسان‌رضوی، هم‌زمان با دهه آخر صفر ۱۴۰۳ توزیع سهمیه مازاد شیرخشک برای دهه آخر صفر ۱۴۰۳ در مشهد اولویت حفظ مناطق طبیعی، پیشگیری از آتش‌سوزی است ۲ فوتی و ۱۴ مصدوم در حوادث جاده‌ای محور مشهد-نیشابور در کمتر از ۲۴ ساعت وزیر آموزش و پرورش: معضل امروز، کمبود فضای آموزشی است داستان بلند یک سفر کوتاه عمودی | درباره آسانسور و خطراتی که در کمین ماست ۲۱هزار بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی طی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ پرداخت معوقات پرستاران آغاز شد (۷ شهریور ۱۴۰۳) به احترام جامعه پزشکی پروژه ساختمان انتقال خون مشهد پس از ۱۶ سال همچنان معطل بودجه است بازنشستگان تأمین‌اجتماعی را از فهرست همسان‌سازی حقوق خط نزنید! ناپدری جوان، پسربچه ده‌ساله را درون چاه انداخت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محور‌های مواصلاتی خراسان‌رضوی در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ مرگ تلخ پدر خانواده با دیدن صحنه غرق شدن همسر و فرزندان
سرخط خبرها

وزیر آموزش و پرورش: معضل امروز، کمبود فضای آموزشی است

  • کد خبر: ۲۴۷۷۴۶
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
وزیر آموزش و پرورش: معضل امروز، کمبود فضای آموزشی است
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه میانگین سرانه فضای آموزشی حدود ۳.۵ متر مربع است که با استانداردهای در نظر گرفته شده ۸.۳ متر فاصله معناداری دارد گفت: طبق برنامه هفتم این رقم باید به ۶.۲ متر برسد که اگر محقق شود اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا کاظمی در گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه بالاترین داشته‌ها که رهبر معظم انقلاب به زیبایی به آن تاکید کردند سرمایه و نیروی انسانی است که در اختیار داریم گفت: اگر امروز دانش‌آموزان در عرصه‌های جهانی می‌درخشند و پیشرفت‌های مختلف را در بخش‌های مختلف کشور، در حوزه‌های مختلف علمی دارند، مدیون و محصول کار معلمان است.

وی با بیان اینکه بالاترین ظرفیت و داشته‌ها، مدیران و معلمان دلسوز، دغدغه‌مند، مومن، متدین و برخوردار از توانمندی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای هستند افزود: یکی از مسائل و معضلاتی که آموزش و پرورش با آن دست و پنجه نرم می‌کند کمبود فضای آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه میانگین فضای آموزشی و سرانه فضای آموزشی حدود ۳.۵ متر مربع است که با استانداردهای در نظر گرفته شده یعنی ۸.۳ متر فاصله معناداری دارد ادامه داد: طبق برنامه هفتم این رقم باید به ۶.۲  برسد که اگر محقق شود اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

کاظمی با بیان اینکه در آستانه بازگشایی مدارس حدود ۱۷۰۰ پروژه‌ افتتاح می‌شود گفت: از خیرین تشکر می‌کنم، یکی از بزرگترین پشتوانه‌های ما خیرین هستند. یکی از برنامه‌هایی که داریم افزایش ظرفیت خیرین در کنار منابع محدودی است که به هرحال دولت دارد.

وی افزود: علیرغم اینکه بودجه نوسازی مدارس خیلی تغییر کرده در حال حاضر بودجه مدارس بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان است و خیرین دقیقا همین میزان را تعهد کرده‌اند؛ حالا در کنار این، دولت بودجه‌ای را برای مشارکت خیرین در نظر گرفته که ظرفیت بسیار بالایی است و تمام تلاش ما این است این ظرفیت‌ها توسعه و افزایش یابد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مشکل فضای آموزشی وجود دارد ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته توسط ادارات کل نوسازی در سطح استان ها و ریاست سازمان نوسازی و خیرین که ما بتوانیم زمینه‌های توسعه مشارکت‌ها را در این بخش مهیا کنیم .

کاظمی با بیان اینکه موضوع مولد سازی نیز می‌تواند به ما کمک کند گفت: فرآیندهای مولدسازی مقداری طولانی است و باید با سرعت بیشتری پیگیری کنیم ،اگر به این حوزه ورود پیدا کنیم و موانع جزئی را برداریم به نظر من سرعت تحقق شاخص سرانه خیلی کوتاه‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه یک ملک در آموزش و پرورش می‌تواند به پنج ملک تبدیل شود اظهار کرد: راه‌های دیگری هم وجود دارد که شاید قابل توجه نباشد ولی برای این حوزه یک نقشه راه دقیقی با سازمان نوسازی طراحی می‌کنیم.

وی در ادامه با تبریک افتخارآفرینی تیم المپیاد نجوم دانش آموزی بیان کرد: این پیروزی را به تمامی دانش آموزان ایران تبریک می‌گویم زیرا این افتخار بزرگی دربرابرکشورهای مدعی و با فناوریهای پیشرفته و مدرن است؛ برای استمرار چنین دستاوردهایی باید درحوزه نخبگان سرمایه‌گذاری هدفمندی شود، با اقداماتی که درحوزه تربیتی در کنار فعالیت‌های علمی انجام خواهد شد میزان پایبندی دانش آموزان افتخار آفرین به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را افزایش خواهیم داد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->