صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پزشکیان: کمک کنید که پاسخگوی مردم باشیم

  • کد خبر: ۲۴۹۸۵۶
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸
رئیس‌جمهور گفت: اگر بخواهیم به راه قبلی برویم به جایی نخواهیم رسید. باید با نگاه دیگری به مردم، جامعه و ایران و باورهایمان فکر کنیم. کمک کنید که پاسخگوی مردم باشیم و تبعیض و بی‌عدالتی و مشکلات دیگر را از میان ببریم.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود پزشکیان در آیین تجلیل از پزشکان و داروسازان با بیان اینکه مردم امیدی به ما بسته‌اند و امیدوارم خداوند ما را در خدمت به مردم ناامید نکند، اظهار کرد: سلامت مردم مستقل از این است که به درمان برسد؛ یک بحث وسیع روحی و درمانی است. بار سنگین مسئولیت سلامت مردم چیزی نیست که بتوان به راحتی آن را بردوش گرفت.

وی افزود: وقتی بیماری در حالت اورژانسی قرار دارد وظیفه داریم که به او در لحظه رسیدگی کنیم و ببینیم چه مشکلی داریم. آنچه که ما به آن فکر می‌کنیم این است که در جامعه و مملکت نگاه اورژانسی به کسانی باشد که دیده نمی‌شوند و خطرات آنان را تهدید می‌کنند. ما باید تلاش کنیم که جان آنان را حفظ کنیم.

پزشکیان یادآور شد: من تصور نمی‌کنم که این جایگاه امروز ما قرار است تغییری در رفتار ما ایجاد کند؛ ما اینجا هستیم که به مردم خدمت کنیم. ما آنچه باید در سلامت مردم انجام دهیم را به کار خواهیم بست.

رئیس‌جمهوری تأکید کرد: ما باید کسانی که در جامعه پزشکی زندگی و علم خود را در راه سلامت جامعه می‌گذارند، به جایگاهی که شایسته هستند برسانیم. کسی نباید به خود اجازه دهد به آنان توهین کند.

پزشکیان تصریح کرد: کسانی که پزشکی می‌خوانند از نخبگان جامعه هستند و باید بمانند و مشکلات مردم این کشور را حل کنند. ما نمی‌توانیم راهی را برویم که قبلاً می‌رفتند. باید جور دیگری نگاه و عمل کنیم. باید به کشورمان و اعتقاداتمان فکر کنیم. همانطور که در زمان جنگ اینگونه به کشور فکر و عمل می‌کردیم.

وی افزود: اگر بخواهیم به راه قبلی برویم به جایی نخواهیم رسید. باید با نگاه دیگری به مردم، جامعه و ایران و باورهایمان فکر کنیم. کمک کنید که پاسخگوی مردم باشیم و تبعیض و بی‌عدالتی و مشکلات دیگر را از میان ببریم. بی‌عدالتی ظلم است و باید جلوی آن را بگیریم.

 رئیس‌جمهوری اظهار کرد: تا جایی که بتوانیم سعی می‌کنیم حقوق صنوف مختلف پزشکی را استیفا کنم. تا هرجا که اختیار داشته باشم عمل خواهم کرد اگر جایی باشد که نتوانم کاری کنم به این دلیل است که اختیارش را نداشته‌ام، در آنجا شما از من بپذیرید و صبر و تحمل داشته باشید.

در این مراسم محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت و جمعی از پزشکان و داروسازان و متخصصان علوم پزشکی و بهداشتی حضور دارند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.