صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یک منبع آگاه جزئیات و چگونگی عقب‌نشینی تروریست‌ها از نزدیکی مرز ایران را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دولت عراق به‌منظور اجرای بخش دیگری از توافقنامه امنیتی تهران و بغداد و در آستانه سفر رئیس‌جمهور کشورمان به عراق، برخی گروهک‌های تروریستی را مجبور به تخلیه مقر‌های فعلی و عقب‌نشینی از نزدیکی مرز به عمق اقلیم شمال عراق کرده است.

گروهک تروریستی کومله دو روز پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در راستای اجرای مفاد توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق مقر‌های خود در زرگویز را تخلیه کرده و کلیه نیرو‌های خود را به منطقه سوراش در جوار شهر دوکان و ۴۰ کیلومتری شمال منطقه قبلی انتقال داده است.

بر اساس توافقنامه امنیتی که دو سال پیش بین ایران و عراق منعقد شده است کلیه گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب می‌بایست تمامی مقر‌های خود در مجاورت مرز‌های ایران را تخلیه کنند و خلع‌سلاح شوند.

یک منبع آگاه با تأیید خبر عقب‌نشینی تروریست‌ها از نزدیکی مرز ایران، گفت: این اقدام به‌خواست دولت جمهوری اسلامی ایران و با همکاری دولت مرکزی عراق انجام شده است و همه دستگاه‌های امنیتی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران اعم از شورای‌عالی امنیت ملی، سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و وزارت خارجه در آن دخیل بودند.

وی گفت: مردم کرد منطقه (ایران و عراق) متقاضی خلع‌سلاح و تخلیه پایگاه‌ها بودند چرا که گروه‌های کردی از این پایگاه‌ها برای باج‌گیری، ترور و گرفتن سرباز از میان کودکان و نوجوانان (کودک‌سرباز) علیه مردم استفاده می‌کردند.

این منبع آگاه تصریح کرد: این پایگاه‌ها، محل طراحی علیه ایران و همکاری با توطئه‌های رژیم صهیونیستی علیه کشورمان بوده است و ایران برای تأمین امنیت پایدار، موضوع تخلیه پایگاه‌های تروریست‌ها را پیگیری و عملی کرد.

وی گفت: هم‌اکنون گروه‌های کردی مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران، همه مقر‌های جدار مرز را تخلیه کرده و به عمق کردستان رفته‌اند و با تدابیر صورت‌گرفته، در عمق کردستان هم خلع‌سلاح شده اند.

وی گفت: استقلال گروه تروریستی کومله از آنها سلب و مقرر شده است که آنها تحت نظارت کامل دولت عراق در پایگاه باشند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.