صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خانواده اسرای اسرائیلی دوشنبه شب تأکید کردند: نتانیاهو با تمام قدرت در زمینه توافق با حماس کارشکنی می کند.

به گزارش شهرآرانیوز، خانواده اسرای اسرائیلی افزودند: تنها پیروزی در جنگ زمانی است که همه گروگان‌ها به خانه خود بازگردند.

در مقابل دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به اظهارات خانواده اسرای اسرائیلی مدعی شد که نخست وزیر مانع برگزاری هیچ کنفرانسی نشده و با وجود سختی‌ها، سیاست وی ادامه مذاکرات است.

این درحالی است که مقامات اپوزیسیون کابینه نتانیاهو، ساکنان سرزمین‌های اشغالی و نیز مقامات جنبش مقاومت حماس، نخست وزیر اسرائیل را عامل کارشکنی در توقف مذاکرات و به بن بست رسیدن آن می‌دانند.

در همین راستا، «عزت الرشق» از مقامات ارشد جنبش حماس اظهار کرد: همه می‌دانند که نتانیاهو و کابینه نازی‌اش طرف مانع توافق هستند و اگر نتانیاهو تحت فشار قرار نگیرد و به آنچه که بر سر آن توافق شده است ملزم نشود، اسرای رژیم اشغالگر آزاد نخواهند شد.

وی گفت: خواسته‌های ما برای توقف دائمی تجاوز و خروج کامل از نوار غزه روشن است و ما به آنها پایبند هستیم و این خواسته‌ها تغییر نخواهد کرد.

الرشق ادامه داد: ما نسبت به در نظر گرفتن شرایط جدید نتانیاهو به عنوان نقطه‌ای برای مذاکره و بازگرداندن ما به نقطه اول هشدار می‌دهیم.

وی همچنین افزود: آنچه اشغالگران و برخی منابع آمریکایی درباره مطالبات و شروط جدید حماس تبلیغ می‌کنند، دروغ و تلاشی برای فرار از مسئولیت آنها در ایجاد اخلال در روند مذاکرات است.

در حالی که جنگ مرگبار غزه دوازدهمین ماه خود را سپری می‌کند، رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس با میانجی‌گری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌وخیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر یکی از مهمترین نکات مورد اختلاف، اصرار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اشغال محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر است و این درحالی است که حماس بر عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از این منطقه اصرار دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر پیشتر اعلام کرده بود که «دیوید بارنیا» رئیس موساد، اخیرا بر اصرار این رژیم بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا طی مرحله اول از توافق، تاکید و ادعا کرده که عقب‌نشینی از این منطقه در مرحله دوم انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.