صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس‌جمهور اوکراین اذعان کرد که هیچ مدرکی مبنی بر ارسال موشک‌های ایران به روسیه ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، پس از طرح ادعا‌هایی از سوی مقامات و رسانه‌های آمریکایی مبنی بر اینکه ایران موشک بالستیک کوتاه-برد در اختیار روسیه قرار داده است، گفت هیچ شواهدی دال بر انتقال این موشک‌ها از سوی تهران ندارد.

زلنسکی روز چهارشنبه و در پاسخ به این سوال که آیا انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه را تایید کرده یا خیر؟ گفت: یک بار دیگر، من هنوز نمی‌توانم استفاده از این موشک‌ها را تایید کنم. تنها زمانی می‌توانم آن را تایید کنم که شواهدی داشته باشیم.

مقامات جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به‌طور قوی این ادعا را رد کرده‌اند.

عباس عراقچی وزیر امورخارجه ایران در واکنش به این ادعا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: یک بار دیگر آمریکا و اروپا بر اساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند؛ ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است. تمام!

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز در واکنش به این ادعای اثبات نشده تاکید کرد موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال منازعه اوکراین هیچ تغییری نکرده است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل افزود: تهران ارسال کمک نظامی به طرفین درگیر که موجب گسترش خسارات انسانی و زیرساخت‌ها و همچنین فاصله گرفتن از گفتگو‌های آتش‌بس می‌شود را امری غیرانسانی می‌داند؛ بنابراین، نه‌تن‌ها خود چنین اقدامی نمی‌کند، بلکه کشور‌های دیگر را نیز به توقف ارسال سلاح به طرفین درگیر در منازعه دعوت می‌کند.

همچنین «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ. یاست جمهوری روسیه (کرملین) گفت: ما گمانه‌زنی‌های زیادی را درباره تحویل برخی تسلیحات به فدراسیون روسیه می‌شنویم؛ تمامی آنها بی‌پایه و اساس است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.