انگلیس خواستار توقف ارسال سلاح برای انصارالله یمن شد روسیه: ارتش در حال راندن نیروهای اوکراین از کورسک است حمله تروریستی در میرجاوه | شهادت ۳ نفر از پرسنل فراجا (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) ناو هواپیمابر «روزولت» غرب آسیا را ترک می‌کند فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی: زیرساخت‌های عملیات انسداد مرز‌های شرقی با ظرفیت‌های داخلی فراهم شده است هدیه مسعود بارزانی به پزشکیان چه بود؟ بارزانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک اقلیم کردستان به ایران ضربه بزنند رئیس جمهور وارد «نجف اشرف» شد وزارت امور خارجه، روسای نمایندگی چند کشور اروپایی را احضار کرد معاون اول رئیس جمهوری نسبت به پیری بدنه مدیریتی کشور هشدار داد مولفه های امنیتی مهم کشور، انتخابات و مشارکت مردم است وزیر امور خارجه: در سیاست همسایگی، عربستان هم مانند عراق دارای جایگاه ویژه است پوتین با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرد + فیلم پزشکیان به مزار جلال طالبانی رئیس جمهور فقید عراق ادای احترام کرد هشدار به مسافران شمال | سیلاب‌های محلی در راه مازندران مضجع مطهر حضرت امام رضا(ع) با حضور رهبر معظم انقلاب غبارروبی شد (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) مقامات ارشد نظامی ایران و عربستان در چین دیدار و گفت و گو کردند نچیروان بارزانی: اقلیم کردستان عراق هرگز برای ایران تهدیدی نخواهد بود ویدئو | بارزانی: حضور آقای رئیس جمهور پزشکیان در اربیل برای ما یک اتفاق تاریخی است به‌زودی سازمان ملل قطعنامه‌ای را برای پایان اشغال اراضی فلسطین به رأی‌ می‌گذارد مسعود پزشکیان با استقبال رئیس اقلیم کردستان عراق وارد اربیل شد + فیلم
سرخط خبرها

روسیه: ارتش در حال راندن نیروهای اوکراین از کورسک است

  • کد خبر: ۲۵۰۵۳۸
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۳
روسیه: ارتش در حال راندن نیروهای اوکراین از کورسک است
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی اعلام کرد که ارتش این کشور در حال بیرون راندن نیرو‌های اوکراین از کورسک است و بدون شک در تکمیل این وظیفه موفق خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر خارجه روسیه که در جریان نشست خود با سفرای کشور‌های خارجی در مسکو سخن می‌گفت، اظهار کرد: این غرب است که تسلیحات تهاجمی اوکراین را تامین می‌کند، تسلیحاتی که در حملات تروریستی از آنها استفاده می‌شود.

لاوروف با بیان اینکه کشور‌های عضو ناتو پشت در‌های بسته در مورد ارسال تسلیحات به اوکراین و نحوه استفاده کی‌یف از این تسلیحات گفتگو کرده و در این باره تصمیم می‌گیرند، تاکید کرد: آنها در نشست‌های محرمانه خود ایده‌هایی را ترویج می‌کنند که ظاهراً دفاع از آنها در فضای عمومی کاملاً شایسته نیست، اما ما این نگرانی را نداریم و چیزی که ما مطرح می‌کنیم باعث شرمساری ما نیست که بخواهیم آن را پنهان کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز می‌خواهم اطلاعاتی را درباره چگونگی آغاز این جنگ ارائه کنم، افزود: جنگ نیابتی غرب توسط اوکراین علیه روسیه در حال گسترش است، جنگی که تداوم آن بدون تأمین مقادیر زیادی سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی غربی به کی‌یف غیرممکن خواهد بود.

وزیر خارجه روسیه همچنین با اشاره به اینکه حمایت غرب از ارتش اوکراین باعث شده است که نظامیان این کشور دست به اقدامات تروریستی در مقیاس بزرگ بزنند، گفت: تعداد حملات هدفمند اوکراین به تاسیسات غیرنظامی و تیراندازی به غیرنظامیان هر روز به شدت در حال افزایش است و همه اینها را به روشنی در تهاجم تروریستی کی‌یف به منطقه کورسک روسیه شاهد هستیم، اما در حال حاضر نظامیان اوکراینی به طور پیوسته در حال بیرون رانده شدن از این منطقه هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حملات تروریستی اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی و غیرنظامیان در مناطق بلگورود و بریانسک روسیه نیز ادامه دارد، تاکید کرد: حملات دوره‌ای پهپاد‌های تهاجمی کی‌یف در دیگر مناطق مرزی روسیه نیز از بیش از یک سال پیش در جریان است.

لاوروف همچنین با تاکید بر اینکه تداوم حملات تروریستی اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی و غیرنظامیان روسیه بدون ارسال تسلیحات غربی ممکن نیست، خاطرنشان کرد: این در حالی است که بسیاری از مقام‌ها و سیاستمداران اروپایی از جمله ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گویند که از لحظه‌ای که تسلیحات اهدایی آنها از مرز اوکراین عبور کرده و نمایندگان ارتش اوکراین آنها را تحویل می‌گیرند، این تسلیحات دیگر سلاح‌های حامیان غربی اوکراین محسوب نمی‌شوند بلکه سلاح‌های اوکراینی محسوب شده و اوکراین اجازه دارد هر طور که می‌خواهد از آنها استفاده کند.

تاکنون حمله غافلگیرانه به استان کورسک روسیه که به گفته ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ارتش این کشور در جریان آن توانسته حدود یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه را تصرف کرده و حدود ۶ هزار سرباز روس را کشته یا زخمی کند، مانع از تمرکز رئیس جمهور روسیه بر تصرف شهر پوکروفسک اوکراین نشده است. از دست دادن پوکروفسک که راه آهن و خطوط تدارکات آن برای ارتش اوکراین حیاتی است، می‌تواند شهر‌های دیگر این کشور را نیز در معرض خطر قرار دهد.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشور‌های غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیارد‌ها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->