صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بیش از ۹۸ درصد نسخ بیمه سلامت الکترونیکی بوده است

  • کد خبر: ۲۵۰۸۷۱
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۱۰۳ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۷۶۸ نسخه در سازمان بیمه سلامت ثبت شد که بیش از ۹۸ درصد از این میزان تمام الکترونیک بوده و کمتر از دو درصد به صورت کاغذی پذیرش شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی رضایی در خصوص میزان پذیرش نسخ کاغذی در سال گذشته در سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: میزان نسخ الکترونیک که در سال گذشته در سازمان بیمه سلامت پذیرفته شده ۱۰۱ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۳۶۲ مورد بوده که بیش از ۹۸ درصد از کلیه نسخ پذیرفته شده را شامل می‌شود. به طور میانگین در ماه حدود ۸ تا ۱۰ میلیون نسخه الکترونیکی در سازمان بیمه سلامت ایران ثبت می‌شود.

وی بیان کرد: براساس تبصره ۱۷ قانون برنامه بودجه سال ۱۴۰۲، سازمان بیمه سلامت می‌تواند به منظور رعایت حقوق بیماران و کاهش هزینه‌های درمان حداکثر تا ۲۰ درصد از اسناد دارویی را به صورت کاغذی دریافت کند که در سال گذشته تنها دو درصد از نسخ به صورت کاغذی دریافت شده است.

رضایی افزود: براساس تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، در مواردی که به دلیل بروز شرایط اضطراری نظیر حوادث قهری، قطعی اینترنت، قطعی برق و اختلال در زیرساخت‌های ارتباطی امکان ثبت و پردازش نسخه الکترونیک وجود ندارد، نسخه‌نویسی می‌تواند به صورت کاغذی و با درج کد ملی بیمار انجام شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: پذیرش نسخه کاغذی در شرایط اضطراری پیش گفته، در راستای حمایت از بیمه‌شدگان و در موارد محدود براساس قانون انجام می‌شود و سازمان بیمه سلامت ایران با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «بیمار جز رنج بیماری نباید درد دیگری داشته باشد»، متعهد به حمایت از بیمه‌شدگان است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.