ویدئو| لحظات تعقیب و گریز و دستگیری یک آدم‌ربا در مشهد کشف ۱۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق از یک کارگاه تولیدی در شهرک بینالود تولد نوزاد عجول در آمبولانس هلال‌احمر قوچان + عکس (۱ شهریور ۱۴۰۳) گزینش مجدد داوطلبان رد شده در ورودی آموزش و پرورش کدام پایگاه‌های اهدای خون خراسان‌رضوی در ایام اربعین حسینی ۱۴۰۳ فعال هستند؟ آموزش‌وپرورش: حق‌الزحمه تصحیح اوراق امتحانات خرداد ۱۴۰۳ به‌زودی پرداخت می‌شود دستگیری فالگیر شیطان صفت در تهران جنایت جوان نوزده‌ساله در مشهد به‌دلیل محکم کوبیدن در + عکس کاظمی: مهم‌ترین اولویت آموزش‌وپرورش پروژه مهر و آغاز سال تحصیلی است چند روایت شهروندی از حق‌ و حقوق نادیده گرفته‌شده بیماران در مراکز درمانی| نسخه های نانوشته! پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنج‌شنبه، یکم شهریور ۱۴۰۳) | تداوم روند افزایش دما به صورت تدریجی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان چه زمانی توزیع می‌شود؟ آخرین مهلت درخواست اعزام زائران اربعین اعلام شد ناصحی: توفیق خدمت به زائران پیاده، برای شهرداری مشهد ارزشمند است واژگونی اتوبوس زائران اربعین در کوهین با ۱۵ زخمی احتمال زیاد ابتلای زنان به بیماری ام‌اس و چند نکته درباره علائم آن «آغوز»، بهترین غذا برای نوزاد را دور نریزید اجرای آزمایشی و بسیار محدود چند کتاب‌ درسی جدید در برخی استان‌ها آیا با نصب در ضدسرقت، خانه دربرابر سارقان ایمن می‌شود؟ ۵۰ درصد زائران اربعین به کشور بازگشتند (یکم شهریور ۱۴۰۳) طرح استفاده از آرد کامل در نانوایی‌های مشهد اجرا می‌شود
سرخط خبرها

بیش از یک میلیون و ۶۴ هزار نفر در خراسان‌رضوی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

  • کد خبر: ۲۴۶۷۳۳
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
بیش از یک میلیون و ۶۴ هزار نفر در خراسان‌رضوی تحت پوشش بیمه سلامت هستند
مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان‌رضوی از پوشش بیمه سلامت برای افراد فاقد بیمه در قالب دهک‌های درآمدی ۱ تا ۵ خبر داد.

محمد وجدانی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، درخصوص پوشش بیمه افراد در خراسان‌رضوی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، سازمان بیمه سلامت ایران بالغ بر ۱۳ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۳۲۵ نفر فاقد پوشش بیمه در سطح کشور را شناسایی و نسبت به پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان در قالب دهک‌های درآمدی ۱ تا ۵ برای این افراد اقدام کرده که در این راستا سهم اداره کل بیمه سلامت خراسان‌رضوی، یک میلیون و ۶۴ هزار و ۹۰۶ نفر است.

وی افزود: پس از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان بیمه سلامت ایران با سازمان بهزیستی کشور، ارائه خدمات توان‌بخشی برای بیماران اوتیسم و همچنین افراد دارای برخی معلولیت‌ها همچون اختلالات جسمی‌حرکتی، بینایی، صوت‌وگفتار، شنوایی، روانی و کم‌توان ذهنی نیز تحت پوشش بیمه سلامت ایران قرار گرفت؛ لذا تاکنون، ۶۱ هزار و ۳۳ بیمار اوتیسم در استان خراسان‌رضوی شناسایی و نشان‌دار شده‌اند که خدمات موردنیاز خود را دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان‌رضوی بیان کرد: تاکنون در مجموع، ۷۳۷ هزار و ۷ نفر بیمار نیازمند به دریافت خدمات توان‌بخشی در استان خراسان‌رضوی شناسایی شده‌اند که از این تعداد، ۶۴ هزار و ۴۸۰ نفر توان‌خواه به ۹۳ مرکز توان‌بخشی طرف قرارداد مراجعه داشته‌اند و برای این اداره کل رقمی بالغ بر ۲۸۹ میلیارد تومان سند هزینه‌ای ایجاد شده است. در این طرح، خراسان‌رضوی جایگاه اول را در میان استان‌های کشور، دارد.

وجدانی بیان کرد: سال ۱۴۰۱ صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج با هدف جبران هزینه‌های مالی این بیماران در ۱۲۹ نوع بیماری توسط هیئت دولت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت و تاکنون ضمن بررسی بالغ بر ۱۶ هزار و ۹۰۸ پرونده و سند پزشکی در استان، بیش‌از ۹۴۸ میلیارد ریال به بیماران مشمول در شهرستان‌های مختلف استان پهناور خراسان‌رضوی پرداخت شده است.

وی افزود: در راستای اجرای تبصره ۱۷ نیز تمهیدات نرم‌افزاری و سامانه‌ای لازم برای کاهش پرداخت فرانشیز بیمه‌شدگان خاص و صعب‌العلاج اتخاذ شده است و افزایش پوشش بیمه‌ای بیماری‌های خاص از ۵ بیماری به ۱۲۹ بیماری در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت ایران متولی پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری به تمامی بیمه‌شدگان تحت پوشش و ایجاد پوشش بیمه‌ای برای افراد فاقد بیمه شده است. در سال ۱۴۰۲ در سطح استان، با ۱۱ مرکز ناباروری قرارداد همکاری منعقد و تعداد ۱۱ هزار و ۶۱۴ بیمار (نابارور) نشان‌دار شدند و مبلغی بالغ بر ۵۲۶ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال در بخش سرپایی و بستری برای درمان بیماران پرداخت شده است. در سال ۱۴۰۳ نیز تعداد ۱۸ هزار و ۴۸۹ بیمار (نابارور) نشان‌دار شدند و مبلغی بالغ بر هزار و ۵۳۷ میلیارد ریال در بخش سرپایی و بستری برای درمان بیماران هزینه پرداخت شده است و در رابطه با این طرح، خراسان‌رضوی رتبه یک را در میان سایر ادارات کل بیمه سلامت کشور داراست.

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه بستری موقت، تحت نظر اورژانس و سرپایی، شیرخواران و کودکان زیر ۷ سال (به‌استثنای داروی سرپایی) در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، رایگان است، ادامه داد: با هدف ایجاد دسترسی آسان و با رویکرد ارائه خدمات سطح اول درمان به بیمه‌شدگان به‌ویژه دهک‌های اول تا پنجم جامعه و نیز بیمه‌شدگان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره)، اداره کل بیمه سلامت خراسان‌رضوی به عقد قرارداد با بیش‌از ۴۰۰ پزشک عمومی و متخصص در سطح استان اقدام کرد. با اجرای برنامه مذکور، بیمه‌شدگان گروه هدف می‌توانند با پرداخت ۱۳ هزار تومان، توسط پزشک خانواده خود ویزیت شوند و خدمات سطح اول را دریافت کنند و در صورت لزوم و پس‌از ارجاع پزشک خانواده، می‌توانند به متخصص مراجعه کنند.

وجدانی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۲۰ نفر از افراد مجهول‌الهویه و از فروردین تا تیرماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۶۱ نفر از افراد مجهول‌الهویه توسط سازمان بهزیستی معرفی شده و تحت پوشش خدمات بستری بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، گفت: از تحولات مهم ایجادشده در سازمان بیمه سلامت، حمایت ویژه دولت در تخصیص اعتبارات موردنیاز سازمان و پیگیری‌ها و تلاش‌های مؤثر برای جذب اعتبارات و پرداخت بموقع مطالبات ارائه‌کنندگان خدمات بوده است؛ به‌طوری‌که در سال جاری، بالغ بر ۱۹۹۸ میلیارد تومان جذب اعتبار در استان داشته‌ایم که ۱۸۱۴ میلیارد تومان آن بابت سطح ۲ و ۳ و حدود ۱۸۴ میلیارد تومان بابت سطح یک روستایی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس، مطالبات مؤسسات غیردانشگاهی در بخش سرپایی و بستری، پاراکلینیک و بستری و درمانگاه تا فروردین ۱۴۰۳ و مطب پزشکان و دیالیز تا اردیبهشت ۱۴۰۳ و داروخانه‌ها تا خرداد ۱۴۰۳ تسویه شده است، تصریح کرد: در بخش دانشگاهی نیز مطالبات سرپایی و بستری تا فروردین ۱۴۰۳ تسویه شده است. همچنین مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی بابت سطح یک تا خرداد ۱۴۰۳ به‌صورت علی‌الحساب پرداخت شده است. با عنایت به توافقات صورت‌گرفته با وزارت کشور، پناهندگان و بیمه سلامت ایران، پناهندگان افغانستانی و عراقی تحت عناوین «اتباع خارجی آسیب‌پذیر»، «اتباع خارجی بیماران خاص» و «اتباع خارجی غیرآسیب‌پذیر» معرفی شده و با پرداخت حق‌بیمه مصوب در صندوق سایر اقشار ۱۵ هزار و ۶۵۶ نفر از پوشش بیمه سلامت برخوردار شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->