صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ماجرای پرونده‌ای که با انداختن جسد کنار ایستگاه اورژانس شروع شد، هر چند به اواخر مرداد امسال بازمی‌گردد، اما ریشه آن را باید در کانون اصلاح و تربیت مشهد جست‌وجو کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بیست‌ویکم مردادماه بود که در گزارشی با تیتر «انداختن جسد کنار ایستگاه اورژانس» از ماجرای کشف جسد پسری در خیابان بیست‌ودوبهمن ۴۴ نوشتیم. فردی که با حضور عوامل اورژانس و انتقال به بیمارستان، متأسفانه به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد.

همان روز‌ها قاضی وحید خاکشور، بازپرس جنایی، در بیمارستان حاضر شده و معاینات اولیه نشان داد که این فرد با هویت «احمدرضا. ع» متولد ۱۳۸۴ بر اثر اصابت چاقو به ناحیه قلب کشته شده است. پیگیری این پرونده با دستگیری قاتل به هویت «رامین. ج» متولد ۱۳۸۳ که از رفقای مقتول بود، ادامه یافت و پس از انجام مراحل قانونی، دیروز این پرونده در محل وقوع جنایت که اراضی کشاورزی کنار تصفیه‌خانه شماره۵ مشهد بود، بازسازی شد.

ماجرای این پرونده هر چند به اواخر مرداد امسال بازمی‌گردد، اما ریشه آن را باید در کانون اصلاح و تربیت مشهد جست‌وجو کرد، جایی که احمدرضا و رامین دو تا سه سال قبل به علت ارتکاب جرم به کانون اصلاح و تربیت منتقل شدند. آنها در این کانون با هم رفیق شدند و رفاقتشان تا پس از بیرون‌آمدن از کانون ادامه یافت.

یک رفاقت سیاه

صمیمیت دو رفیق آن‌قدر ادامه یافت که آنها زمان زیادی را بیرون از زندان با یکدیگر سپری می‌کردند و با هم رفت‌وآمد زیادی داشتند. این رفاقت تا بیستم مرداد که آنها شب را در یک خانه با هم گذراندند، ادامه یافت. فردای آن روز، آنها که رفتار‌های غیراخلاقی با هم داشتند، با چهار رفیق دیگرشان در جاده طرحچی (خین‌عرب) در نزدیکی تصفیه‌خانه این جاده، قرار خوردن مسکرات و کشیدن موادمخدر می‌گذارند.

شش رفیق در این مکان جمع می‌شوند و بعد از استعمال مواد و مشروبات الکلی وقتی سرشان گرم می‌شود، رامین از ماجرا‌های غیراخلاقی میان خودش و احمدرضا در جمع سخن می‌گوید. موضوعی که موجب اعتراض احمدرضا می‌شود و خطاب به رامین پرخاش می‌کند که چرا این حرف‌ها را می‌زند. همین اعتراض شبیه یک جرقه موجب دعوا میان دو رفیق می‌شود. هر چند سایر رفقا تلاش می‌کنند تا آنها را از یکدیگر جدا کنند، اما رامین چاقویی از جیبش بیرون می‌آورد و در میانه دعوا ضربه‌ای به سینه دوستش می‌زند.

پاشیدن خون در بیابان

در اثر این ضربه احمدرضا در زیر درختان مقابل تصفیه‌خانه که بساط سیاهشان را پهن کرده بودند روی زمین می‌افتد، سایر دوستانش با دیدن خون، انگار مستی از سرشان می‌پرد و برای نجات فرد زخمی دست به اقدامات بعدی می‌زنند. آنها بلافاصله پیکر نیمه‌جان رفیقشان را به دوش کشیده و درون پراید می‌گذارند تا به مرکز درمانی منتقل کنند.

در این میان، ناگهان ترس از دستگیرشدن، آنها را زمین‌گیر می‌کند و با این تصور که اگر احمدرضا را به مرکز درمانی ببرند دستگیر می‌شوند، در میانه راه در کوچه بیست‌ودو بهمن ۴۴ با دیدن یک پایگاه اورژانس، پیکر او را از خودرو بیرون کشیده و روی زمین گذاشته و بلافاصله متواری می‌شوند.

متهم که دیروز برای بازسازی صحنه جرم به دستور قاضی خاکشور به حوالی تصفیه‌خانه شماره۵ منتقل شده بود، تمام جزئیات این حادثه را تشریح کرد و نحوه چگونگی زدن ضربه چاقو را بازسازی کرد تا هیچ ابهامی در پرونده باقی نماند. درنهایت این بازسازی که با پشیمانی شدید متهم همراه بود، پایان یافت و متهم بیست‌ساله که در یک نزاع رفیقش را به قتل رسانده بود، به دستور مقام قضایی به زندان برگشت تا اقدامات قضایی در این پرونده انجام شود و متهم به‌زودی در دادگاه پای میز محاکمه بایستد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.