صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرپرست امور دندانپزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کلینیک‌های تخصصی فعال در حوزه دندانپزشکی از ۸۳ مورد قبلی به ۸۷ مورد افزایش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر مرتضی فغانی، اظهار کرد: از ابتدای تیر ماه امسال تاکنون ۹۸ مورد بازدید از مطب‌ها و کلینیک‌های فعال در حوزه دندانپزشکی صورت پذیرفته که نتیجه آن منجر به صدور ۶۰ اخطار، ارجاع ۱۰ فرد متخلف به تعزیرات حکومتی، حضور یک مداخله‌گر در دادسرا و پلمب ۵ مجموعه متخلف شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در فصل بهار امسال ۹۰ مورد بازدید از مراکز و مطب‌های فعال مرتبط با این حوزه داشتیم که در خروجی این بازدید‌ها صدور ۵۰ اخطار، معرفی ۶ نفر به تعزیرات حکومتی، حضور ۶ نفر در دادسرا و ۸ مورد پلمب را داشتیم.

سرپرست امور دندانپزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این مجموعه در طول سال مأموریت‌های ویژه زیادی دارد که آخرین مورد آن در دهه پایانی ماه صفر بود و در بازه زمانی اربعین حسینی تا ۲ روز پس از شهادت امام رضا (ع) ۳۵ مورد بازدید از مطب‌ها و درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های فعال در حوزه دندانپزشکی داشتیم که و در همین فاصله زمانی ۲ مورد پلمب و ۲ مورد برخورد قاطع با مداخله‌گران سلامت در این حوزه داشتیم.

دکتر فغانی با اشاره به اینکه خدمات مراکز فعال در حوزه دندانپزشکی به تمامی گروه‌ها ارائه می‌شود، بیان کرد: در حالت عادی روزانه ۱۵۰۰ خدمت در تمامی این مراکز ارائه می‌شود که متوسط ۲۵۰ خدمت در هر مرکز بوده و این عدد در زمان‌های خاص سال ۱.۵ برابر بیشتر از سایر ایام است.

وی اضافه کرد: همچنین خدمات کودکان در ۳ مرکز دانشکده دندانپزشکی مشهد، کلینیک زکریا و بیمارستان دکتر شیخ ارائه می‌شود و در این گروه روزانه ۱۰۰ خدمت ارائه می‌شود که از این عدد در زمان‌های خاص سال تا ۱۵۰ مورد هم می‌رسد.

سرپرست امور دندانپزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه به جز مراکز دانشگاهی ۸۰ کلینیک تخصصی دندانپزشکی، ۱۶۸ درمانگاه عمومی ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی، ۶ بیمارستان فعال در این حوزه و ۲۵۰۰ مطب تخصصی و ۴۵۰۰ مطب عمومی دندانپزشکی فعال است، گفت: نظارت از این مراکز همه روزه و به صورت مستمر در حال انجام است و هر مرکز حداقل یک نوبت در سال بازدید می‌شود و موارد پرمخاطب بیشتر مورد بازدید قرار می‌گیرند.

دکتر فغانی همچنین در خصوص صدور مجوز‌های جدید در حوزه دندانپزشکی هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون مجوز فعالیت ۴ کلینیک جدید صادر شده که تمامی آنها در شهر مشهد بوده و با اضافه شدن این مراکز مجموع کلینیک‌های تخصصی فعال در حوزه دندانپزشکی از ۸۳ مورد قبلی به ۸۷ مورد افزایش یافت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.