صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس آموزش ابتدایی گفت: آموزش‌های مجازی در مدت تعطیلی مهدکودک‌ها و مراکز پیش‌دبستانی بیشترین آسیب را به کودکان وارد کرد.

تکتم جاوید-لیلا عرفانی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز افزود: شیوه آموزش در این 2ماه نه‌تنها کمکی به یادگیری و خلاقیت بچه‌های سنین مهدکودک و پیش‌دبستانی نکرد، بلکه آن‌ها را به هکرهای کوچک تبدیل کرد.
وی اضافه‌کرد: فرستادن تکالیف از راه دور به شکلی که والدین و خواهر و برادر کادرستی درست کنند و وظایف کودک را انجام بدهند، تأثیری در یادگیری ندارد و کودک هم نمی‌تواند به شکل آنلاین با مربی خود ارتباط واقعی برقرار کند.
این کارشناس آموزش ابتدایی گفت: مهارت‌هایی همچون دست‌ورزی با انجام فعالیت‌های عملی یا ارتباط اجتماعی تنها در محیط آموزشی امکان‌پذیر است و با فاصله کودک از فضای یادگیری میسر نیست.
عرفانی با اشاره به اجرای طرح نشاط دانش‌آموزی با مجوز آموزش‌وپرورش استان افزود: این طرح که اجرای آن را از روز شنبه 6 اردیبهشت‌ماه آغاز کردیم، برمبنای مراجعه حضوری به در منازل کودکان و آموزش چهره‌به‌چهره آن‌هاست.
وی ادامه داد: در این طرح هر روز به خانه کودک مراجعه و تکالیفش را بررسی می‌کنیم. این حضور در کنار کودک باعث می‌شود احساس وابستگی به فضای آموزشی ایجاد شود و همچنین می‌توان آموزش‌هایی مانند رعایت بهداشت، استفاده از ماسک و... را از نزدیک به کودک ارائه داد.
وی گفت: همه تلاش ما این است که ارتباط کودک را تا حدامکان از فضای مجازی و اینترنت کمتر کنیم تا میزان آسیب‌ها کمتر شود و بنا داریم این طرح را در تمام تابستان و سال تحصیلی بعدی که احتمال وجود بیماری کرونا و تعطیلی مدارس وجود دارد، ادامه بدهیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.