به گزارش شهرآرانیوز،قاسمعلی خدابنده افزود: نظرسنجیها نشان داد که بیشترین رضایتمندی از کلاسهایی است که به صورت غیر متمرکز توسط معلمان و دبیران برگزار شده، زیرا معلم با توجه به شناخت از دانش آموزان خود، شیوه تدریس کار شده و بودجهبندی دروس، آموزش مجازی را مهیا میسازد و این شیوه نتیجه بخشتر است.
وی ادامه داد:به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش بستر دوسویه ارتباط و آموزش بین معلم و دانش آموز را در فضای مجازی در قالب شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) راهاندازی کرد که با بسیاری از سامانههای موجود در آموزش و پرورش از جمله سناد مرتبط است و ضمن این که اطلاعات مدیران، معلمان و دانشآموزان نیز در آن کاملا محفوظ خواهد ماند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برخی از مدارس مشهد به علت قرار داشتن در مناطق محروم از امکان اینترنت نیز محروم هستند و به همین دلیل ارائه آموزشهای مجازی و تهیه مطالب آموزشی توسط معلمان نیز با مشکل همراه است.
خدابنده افزود: دو هزار مدرسه در مناطق محروم استان خراسان رضوی تا پایان اردیبهشت ماه به اینترنت متصل میشوند.
وی با بیان این که حدود ۶۵۰ هزار دانش آموز در مشهد مشغول به تحصیل هستند که زیرساخت اینترنت برای همه آنها به نوعی فراهم است افزود:، اما در برخی از مدارس مناطق محروم به خصوص در حاشیه شهرها دانش آموزان امکان دسترسی به گوشی اندروید و یا تبلت را ندارند که در این زمینه نیز خیرین نیک اندیش قول مساعدت دادهاند.
وی افزود: پس از شیوع ویروس کرونا و تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا، تعطیلی ناخواسته مدارس جهت قطع شدن زنجیره شیوع این ویروس صورت گرفت و به تبع آن اوضاع به گونهای رقم خورد که امکان بازگشایی مدارس حاصل نشد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بر خلاف تعطیلی مدارس، آموزش تعطیل نشد و بسیاری از معلمان و دبیران خراسان رضوی به صورت خودجوش به سمت آموزشهای مجازی حرکت کردند و این راهبرد توسط استان و در سطح ملی نیز پیگیری و در نهایت بستر آموزشهای مجازی پایهریزی شد.
خدابنده افزود: در ادامه این روند بخشی از دروس در رسانه ملی ضبط و پخش، برخی از محتواها در سایت اداره کل آموزش و پرورش استان به صورت آفلاین بارگذاری شد و تدریس برخی محتواها نیز به صورت آنلاین و برخط انجام گردید که همگی این شیوهها به استمرار آموزش و یادگیری کمک کرد.
تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون ادامه دار شده است و هر چند آموزش و پرورش سعی کرد با استفاده از توان و تجربه معلمان و همکاری رسانه ملی روند آموزش تعطیل نشود، اما آموزش در تلویزیون نتوانست به طور کامل نیازهای آموزشی دانش آموزان را مرتفع کند.
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با توجه به وجود خلاءهایی در آموزش از راه دور برای دانش آموزان از همان هفتههای ابتدایی تعطیلی مدارس، از ایجاد یک شبکه اجتماعی دانش آموزی مستقل برای آموزش مجازی دانش آموزان خبر داده بود.
پس از گذشت یک ماه از وعده وزیر، سرانجام شبکه اجتماعی دانش آموزان تحت عنوان «شاد» آماده و در خدمت نظام آموزشی قرار گرفت.
منبع:ایرنا