دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود
سرخط خبرها

بهره‌مندی۴۰ تا ۶۴ درصدی دانش‌آموزان خراسان رضوی از مدرسه مجازی

  • کد خبر: ۲۲۸۳۰
  • ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
بهره‌مندی۴۰ تا ۶۴ درصدی دانش‌آموزان خراسان رضوی از مدرسه مجازی
۴۰تا ۶۴ درصد دانش‌آموزان خراسان رضوی از مدرسه مجازی بهره می‌برند
به گزارش شهرآرانیوز، خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در کنار همه آموزش‌های مجازی، آنلاین و آفلاین سامانه اجتماعی شاد (شبکه اجتماعی دانش آموزان) نیز در سطح ملی در حال آماده‌سازی است که طی روز‌های آینده رونمایی و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود:در قالب این سامانه کار آموزش‌ها از جمله بارگذاری، ارتباط و تکمیل مطالب آموزشی در سطح مدرسه انجام می‌شود.

خدابنده با اشاره به این که در خصوص میزان دسترسی و بهره‌مندی دانش آموزان از آموزش‌های مجازی در استان نظرسنجی‌های متعددی انجام شده است افزود: در این نظرسنجی‌ها سطح دسترسی دانش آموزان از آموزش‌های تلویزیونی و مجازی در استان بین ۴۰ تا ۶۴ درصد است.

وی درخصوص راهکار حل این مساله تاکید کرد: تلاش داریم تا مشکلات زیرساختی را تا حد امکان برطرف و سطح دسترسی دانش‌آموزان را بالا ببریم، اما تا زمانی که مدارس راه‌اندازی دوباره نشوند راهکار موثری برای طولانی مدت نمی‌توان ارائه کرد.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هر زمان که صلاح باشد مدارس به دلیل تجمع افراد تعطیل است و تلاش می‌شود در بازگشایی مدارس از ظرفیت ایام تعطیل از جمله پنجشنبه و بعدازظهر‌ها برای جبران در ارائه آموزش‌های لازم استفاده شود.

نگرانی از افت تحصیلی دبیرستانی‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که دانش آموزان تقریبا از دهم اسفندماه پارسال به کلاس نرفته‌اند افزود: در مقطع ابتدایی حدود ۷۰ درصد مطالب آموزشی تا پایان بهمن ماه تدریس شده است، اما در مقطع متوسطه حجم بسیار بیشتری از دروس باقی مانده است.

خدابنده اظهار داشت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بعد از بازگشایی دوباره مدارس طی چهار هفته عقب ماندگی پیش‌آمده را جبران کنیم و امیدواریم مردم با رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در قطع زنجیره شیوع کرونا کمک کرده و حوزه آموزش و پرورش را نیز یاری کنند.

پیگیری تقویت زیرساخت‌ها

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز با اشاره به مزایای آموزش از راه دور و مجازی گفت: به طور قطع اجرای طرح مدرسه مجازی و آموزش مجازی به دانش‌آموزان در شرایط کنونی با نواقص، نقاط ضعف و کمبود‌های زیرساختی رو به روست، اما نقطه آغازی برای تداوم در آینده است.

ایرج سعادتمند افزود: یکی از مشکلات در این زمینه کم بودن پهنای باند اینترنت استان خراسان رضوی است که رایزنی و پیگیری برای ارتقای سخت افزار‌ها و افزایش پهنای باند اینترنت به منظور تسهیل آموزش‌های برخط (آنلاین) دانش‌آموزان این استان در حال انجام است.

وی ادامه داد: با این که دانش‌آموزان در مدرسه حضور فیزیکی ندارند، اما آموزش آن‌ها تعطیل بردار نیست و با استفاده از سامانه‌های آموزش مجازی، در منازل خود آموزش می‌بینند و تعدادی از آن‌ها نیر در کلاس‌های مجازی برخط (آنلاین) حضور دارند.

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هم‌اینک آموزش مجازی دانش آموزان استان در چهار سطح ملی از طریق شبکه آموزش سیما، سطح استانی با سامانه‌های ویژه اداره کل آموزش و پرورش استان، سطح منطقه‌ای توسط سامانه‌های مختص ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و در نواحی و مناطق و سطح واحدی، توسط تعدادی از مدارس با هماهنگی ادارات مربوطه در حال انجام است.

سعادتمند با بیان این که آموزش‌ها در دو قالب ارائه می‌شود افزود: شکل اول برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی به صورت برخط (آنلاین) است که دانش آموزان با دریافت رمز و گذرواژه دراین کلاس‌ها که توسط معلمان تدریس می‌شود شرکت کرده و همانند کلاس درس حضوری می‌توانند سوالات خود را از معلم بپرسند و معلم نیز دانش‌آموزان را ارزشیابی می‌کند.

وی ادامه داد: در شکل دوم، کلاس‌ها به صورت آفلاین در سامانه بارگذاری شده یا درسنامه‌ها، آزمون‌ها یا محتوا‌های آموزشی، پرورشی و بهداشتی به صورت کلیپ یا متن روی سامانه قرار داده می‌شود که دانش آموزان بسته به مقطع و نیاز خود از بین آن‌ها انتخاب و استفاده می‌کنند.

سعادتمند افزود: در حال حاضر استفاده از این ظرفیت محدود است و از طریق رایزنی با وزارت آموزش و پرورش، استانداری و مخابرات استان در تلاش هستیم با ارتقای سخت افزار‌ها و پهنای باند بیشتر، تعداد دانش آموزانی را که می‌توانند از آموزش‌های برخط استفاده کنند را افزایش دهیم.

مزایای فراوان مدارس مجازی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در مدرسه مجازی محدودیت جغرافیایی وجود ندارد به طوری که یک دانش‌آموز در هر نقطه جغرافیایی می‌تواند در مدرسه مجازی نقطه دیگری از کشور یا جهان ثبت‌نام کرده و ادامه تحصیل دهد لذا هر فعالیت جاری در مدرسه واقعی، در مدرسه مجازی نیز قابل اجراست.

خدابنده ادامه داد: دانش‌آموز در شیوه آموزش مجازی با استفاده از این امکان می‌تواند با معلمان ارتباط برقرار کرده و تکالیف خود را دریافت کند. همچنین می‌تواند این تکالیف را همزمان انجام داده یا آن‌ها را در رایانه شخصی و گوشی تلفن هوشمند همراه خود ذخیره کرده و هر وقت فرصت کرد آن را انجام دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان نیز از این طریق به راحتی سنجش و ارزیابی شده و به اطلاع معلم و والدین می‌رسد.

خدابنده با اشاره به این که مدرسه مجازی و آموزش‌های الکترونیکی به زمان محدود نمی‌شود افزود: دانش آموز و معلم هر زمان که بخواهند می‌توانند در همان زمان یا از طریق پست الکترونیک در هر ساعت شبانه روز با هم ارتباط داشته باشند. نرم افزار‌ها در یک مدرسه مجازی می‌توانند یک آموزش فعال را تضمین کنند بدون این که معلم و دانش آموز یکدیگر را ببینند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ارتباط بیشتر دانش آموز با کامپیوتر در این نوع آموزش موجب افزایش آگاهی‌ها و توانایی‌های آن‌ها در استفاده و کار با کامپیوتر می‌شود و از این طریق سواد کامپیوتری آنان افزایش می‌یابد.

خدابنده افزود: معلمان این مدارس می‌توانند تکالیف هر دانش آموز را به تفکیک اعلام کرده و نمره بدهند ضمن این که توصیه‌های لازم را به دانش آموزان ارائه کرده و به والدین نیز از میزان پیشرفت فرزندشان گزارش دهند.
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->