صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره صنایع غیرفلزی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، با اشاره به نقش کلیدی صنایع غذایی استان در اقتصاد کشور، از ظرفیت‌های بالای این صنعت برای اشتغال‌زایی و جذب سرمایه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد رجبی با تأکید بر جایگاه برجسته صنایع غذایی استان در اقتصاد ایران، اظهار کرد:  صنایع غذایی استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان توانسته برای ۳۴ هزار نفر اشتغال‌زایی کند و به یکی از مهم‌ترین محور‌های توسعه اقتصادی استان تبدیل شود.

وی با اشاره به پیشرفت‌های اخیر این صنعت، بیان کرد :در سال گذشته ۲۲ پروانه فعالیت بدون کارخانه صادر شده که ۱۰ مورد آن مربوط به صنایع غذایی بوده است و این روند در سال جاری نیز با صدور ۱۲ پروانه دیگر ادامه دارد.

رئیس اداره صنایع غیرفلزی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به فرصت‌های بالای سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع غذایی گفت: با وجود برخی چالش‌ها مانند نوسازی ماشین‌آلات، همچنان زمینه‌های بزرگی برای جذب سرمایه در این بخش وجود دارد، به‌ویژه تولید رنگ‌های خوراکی و سایر محصولات تخصصی، همچنان ظرفیت‌های توسعه‌ای فراوانی دارند.

وی اقدامات جدید برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنایع استان را از جمله راهکار‌های ارتقای بهره‌وری دانست و افزود: با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز و جایگزینی با ماشین آلات فرسوده مصرف انرژی به شکل قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

وی تأکید کرد: با وجود اشباع در برخی حوزه‌های صنعتی، خراسان رضوی همچنان ظرفیت‌های بالایی برای رشد و توسعه در صنایع مختلف، به‌ویژه صنایع غذایی دارد و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، این بخش می‌تواند سهم بیشتری در اقتصاد ملی ایفا کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.