صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

لیگ قهرمانان چشم‌انتظار درخشش پدیده‌ها

  • کد خبر: ۲۵۱۴۰۸
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵
لیگ قهرمانان اروپا در حالی کار خود را آغاز کرده است که در چند فصل گذشته شاهد موج کم‌سابقه‌ای از حضور ستاره‌های جوان و نوجوان در ترکیب غول‌های فوتبال باشگاهی اروپا هستیم و همین موضوع می‌تواند آنها را در این فصل به برگ برنده تیم‌هایشان در جدال با دیگر مدعیان تبدیل کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تعدادی از استعداد‌های نوجوان به لطف عملکردشان در لیگ قهرمانان در سال‌های گذشته خیلی زود به نام‌های شناخته شده‌ای در دنیای مستطیل سبز تبدیل شده‌اند و حالا فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند بهترین مکان برای درخشش دوباره آنها باشد.

یامال، در سودای جانشینی مسی در بارسا

لامین یامال که داغ‌ترین استعداد نوجوان اروپاست، پس از فصل خوبی که با بارسلونا پشت سر گذاشت، به تیم ملی اسپانیا راه پیدا کرد و توانست با درخشش در یورو ۲۰۲۴، یکی از عوامل اصلی قهرمانی لاروخا در اروپا نام بگیرد. درخشش بی‌نظیر این ستاره ۱۷ ساله در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی با پیراهن بارسا ادامه پیدا کرده است تا او در این سن ناگهان تبدیل به چهره اصلی بلوگرانا و مهم‌ترین بازیکن هانسی فلیک، سرمربی آبی و اناری‌ها شود.

در بارسلونای پس از مسی همیشه پس از درخشش یک استعداد تازه، خیلی زود او را با فوق‌ستاره آرژانتینی مقایسه کرده و لقب جانشینی مسی را نسیبش می‌کنند، اما پس از شکست بازیکنانی مانند آنسو فاتی و بویان کرکیچ در این مسیر، حالا به نظر می‌رسد که بارسایی‌ها بالاخره توانسته‌اند با درخشش یامال به پیدا کردن ستاره‌ای در حد لقب جانشینی مسی دلخوش کنند. هواداران این تیم امیدوارند که عملکرد خوب یامال در لیگ قهرمانان هم ادامه پیدا کند و به کمک او، بارسا بتواند دوباره تبدیل به مدعی جدی قهرمانی در قاره سبز لقب بگیرد.

امید رئال به جواهر برزیلی

اندریک، ستاره ۱۸ ساله رئال مادرید یکی از استعداد‌های جذاب تازه دنیای فوتبال به شمار می‌رود که در ۱۸ ماه گذشته خبر‌های فراوانی را به خود اختصاص داده است. او در تابستان امسال پس از توافق ۶۰ میلیون یورویی از پالمیراس به مادرید آمد و پیراهن رئال را به تن کرد.

البته اندریک هنوز نتوانسته است که خود را به ترکیب اصلی سفیدپوشان مادریدی برساند و دقایق زیادی را در ترکیب این تیم بازی کند، اما حضور‌های مقطعی او در ترکیب رئال نشان داده است که این ستاره ۱۸ ساله برزیلی می‌تواند به زودی تبدیل به یکی از هیجان‌انگیزترین بازیکنان دنیای فوتبال شود.

این مهاجم که هنوز تنها ۱۸ سال دارد، باید در طول اولین فصل خود در سانتیاگو برنابئو با توجه به بازیکنان هجومی تراز اولی که کارلو آنچلوتی در اختیار دارد صبور باشد، اما «پله جدید» فوتبال برزیل مشتاق خواهد بود تا به سرعت در لیگ قهرمانان نقش آفرینی کند و استعداد خود را به نمایش بگذارد.

امری در سودای جانشینی امباپه

با رفتن کیلیان امباپه، پاری سن ژرمن به دنبال یک ستاره جدید است تا بتواند چهره تیمش را حول او شکل دهد. وارن زایر امری به عنوان نامزد اصلی از آکادمی باشگاه برای تبدیل شدن به یک چهره کلیدی در تیم اصلی پی‌اس‌جی و همچنین تیم ملی فرانسه در این فصل مطرح شده است. مدیران باشگاه پاریسی که از مدل جدایی امباپه غافلگیر شدند، چند ماه پیش قرارداد جانشین جوان او، یعنی امری را تا تابستان سال ۲۰۲۹ تمدید کردند تا از حضور او برای مدت طولانی در ترکیب تیمشان مطمئن باشند.

این هافبک که به زودی ۱۹ ساله خواهد شد، تا به حال بیش از ۱۰۰ بازی در قالب تیم‌های باشگاهی بزرگسالان را در کارنامه دارد و در این فصل لیگ قهرمانان اگر لوئیز انریکه به او فرصت کافی برای حضور در ترکیب پاری‌سن‌‍ژرمن بدهد، می‌تواند استعداد خود را برای تبدیل شده به چهره اصلی باشگاهش نشان دهد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.