پیروانی حامی برگزاری بازی پرسپولیس در شهر قدس منتظر محمد مشتری لیگ برتری پیدا کرد عذرخواهی رضاییان از قطری‌ها آمادگی ورزشگاه امام رضا (ع) برای میزبانی از بازی‌های ملی و باشگاهی بازگشت زودهنگام مونت به منچستریونایتد حمله دوباره نکونام به مدیران استقلال درباره کریستیانو رونالدو ستاره شاخص دنیای فوتبال | پادشاه مجازی یا کارخانه پول سازی؟ برگزاری دربی پایتخت، خارج از تهران واکنش شهریاری به استخدام سرمربی خارجی به جای نکونام آغاز نسخه یوفا از سوپرلیگ بعد از یک آبروریزی تمام عیار، استقلالی‌ها مخالف برگزاری بازی با النصر در ورزشگاه شهر قدس وضعیت مبهم ایوب العملود برای دربی آنالیزور استقلال از جمع آبی‌ها جدا شد + عکس اورونوف زیر ذره‌بین عربستانی‌ها نتیجه بازی پرسپولیس و الاهلی عربستان در لیگ‌ نخبگان آسیا+ ویدیو گل(۲۶ شهریور ۱۴۰۳)| ناکامی سرخ نتیجه بازی استقلال و الغرافه در لیگ نخبگان آسیا+ ویدیو گل‌ها(۲۶ شهریور ۱۴۰۳)| شروع محشر نکو ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و الاهلی عربستان در لیگ‌ نخبگان آسیا(۲۶ شهریور ۱۴۰۳) ویدیو خلاصه بازی استقلال و الغرافه در لیگ‌ نخبگان آسیا(۲۶ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آغاز نسخه یوفا از سوپرلیگ

  • کد خبر: ۲۵۱۳۳۴
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
آغاز نسخه یوفا از سوپرلیگ
رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در حالی از سه‌شنبه، ۲۷ شهریور با فرمتی تازه آغاز می‌شود که شکل جدید این رقابت‌ها دقیقا همان چیزی است که برخی باشگاه‌های بزرگ اروپایی به رهبری رئال مادرید قصد داشتند با نام سوپرلیگ آن را برگزار کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پروژه سوپرلیگ به شدت با مخالفت یوفا همراه شد، اما حالا این نهاد مدل برگزاری سوپرلیگ را به لیگ قهرمانان اروپا آورده است. در واقع مسئولان یوفا که تحمل وجود تورنومنتی بزرگ خارج از نظارت خود را ندارند، با تهدید باشگاه‌ها تلاش کردند تا جلوی اجرایی شدن سوپرلیگ را بگیرند و حالا با تغییر فرمت برگزاری لیگ قهرمانان، خواسته‌اند که تا حدی غول‌های بزرگ باشگاهی قاره سبز را هم راضی نگه دارند.

پرز جا پای برلوسکونی گذاشت

اگر در تاریخ فوتبال اروپا چند دهه به عقب برگردیم، می‌بینیم که تولد لیگ قهرمانان اروپا هم درست به علت سیاست کنترل یوفا روی باشگاه‌ها اتفاق افتاد. در سال ۱۹۹۳ و زمانی که سیلویو برلوسکونی، مالک سابق باشگاه میلان قصد داشت تا رقابتی جداگانه برای قدرت‌های باشگاهی اروپا ایجاد کند، یوفا که علاقه‌ای به ایجاد یک تورنومنت معتبر خارج از حیطه مدیریتش نداشت فرمت قبلی لیگ قهرمانان اروپا را ایجاد کرد.

حالا هم ۲ سال پس از اینکه فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید ایده ایجاد سوپرلیگ را مطرح کرده و برخی باشگاه‌های بزرگ هم با او همراه شدند، یوفا بازهم وارد عمل شد و تصمیم گرفت با تغییر شکل لیگ قهرمانان، هم تا حدودی خواسته باشگاه‌های بزرگ را برآورده کند و هم مانع از شکل‌گیری رقابتی خارج از چهارچوب یوفا شود. حالا در همین راستا از این فصل شاهد آغاز شکلی از لیگ قهرمانان اروپا هستیم که که بسیار شبیه به یک سوپر لیگ است.

خداحافظی با جذابیت گروه‌های مرگ

افزایش تعداد تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان از ۳۲ به ۳۶ تیم و همچنین از بین رفتن مرحله گروهی و قرار گرفتن تمام باشگاه‌ها در یک جدول، حالتی از یک لیگ بزرگ را به این رقابت‌ها می‌دهد که به گفته یوفا، می‌تواند علاوه بر بیشتر شدن تعداد بازی‌ها، جذابیت آن را هم افزایش دهد. موضوعی که می‌تواند به بیشتر شدن تماشاگران و در کنار آن افزایش درآمد باشگاه‌ها از این رقابت‌ها منجر شود. با این وجود هنوز شکل تازه این رقابت‌ها کمی گیج کننده به نظر می‌رسد.

فرمت قدیمی قطعا ایراداتی داشت، اما در آن شاهد شکل‌گیری گروه‌های مرگ و رقابت‌های جذابی هم بودیم؛ درست مانند فصل گذشته که پاری سن ژرمن، آث میلان، نیوکاسل و بوروسیا دورتموند در مرحله مقدماتی هم‌گروه شدند و رقابتی جذاب را شکل دادند. اما در حالت جدید حداقل در شروع رقابت‌ها جذابیت و حساسیت کار به اندازه مدل قدیمی این تورنومنت نخواهد بود.

بازیکنان قربانیان بزرگ درآمدزایی بیشتر

بیشتر شدن تعداد بازی‌ها در این مدل به طور مستقیم باعث افزایش درآمد‌های باشگاه‌ها و یوفا خواهد شد، اما در این بین به نظر می‌رسد که بازیکنان به طور کلی نادیده گرفته شده‌اند.

تقویم رقابت‌های باشگاهی و ملی همین حالا هم به شدت شلوغ به نظر می‌رسد. رافائل واران، مدافع سابق منچستریونایتد و فرانسه، سال گذشته در همین زمینه گفت: ما برنامه‌های زیادی داریم و بی وقفه بازی می‌کنیم. در حال حاضر، احساس می‌کنم دارم خفه می‌شوم. ما بازیکنان فوتبال سال‌هاست که نگرانی‌های خود را مطرح کرده‌ایم که بازی‌های زیادی برگزار می‌شود این شرایط باعث آسیب جسمی و روحی به بازیکنان می‌شود، اما نظرات ما انگار شنیده نمی‌شود.

تیبو کورتوا، دروازه بان رئال مادرید هم در اعتراض به این شرایط گفت: یوفا می‌تواند از تیم‌هایی که خواهان یک سوپر لیگ هستند عصبانی باشد، اما آنها به بازیکنان اهمیت نمی‌دهند و فقط به فکر درآمد‌های خود هستند.

برناردو سیلوا، هافبک منچسترسیتی هم هفته گذشته این موارد را تکرار کرد و گفت: برنامه کاملا دیوانه کننده است. ما احتمالا برای ماه‌ها باید هر سه روز یک بار به میدان برویم. من زمان بسیار کمی را با خانواده و دوستانم می‌گذرانم. تعداد بازی‌هایی که ما در معرض آن هستیم مدت‌هاست که از حالت متعادل خود خارج شده است.

با وجود تمام این اعتراض‌ها، مسابقات بیشتر به معنای پول بیشتر برای باشگاه‌ها و برگزارکنندگان است به نظر نمی‌رسد که نهاد‌های فوتبالی حاضر به تغییر سیاست خود شوند. حتی فیفا هم که چشم به درآمد بیشتر دارد، پس از اینکه تصمیم گرفت تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی را از دوره آینده افزایش دهد، برای جام بین قاره‌ای باشگاه‌ها هم نقشه‌ای مشابه ریخته است و از تابستان آینده قرار است این رقابت که تا پیش از این با ۷ تیم برگزار می‌شد، با حضور ۳۲ باشگاه مختلف برگزار شود!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->