صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مشهد، قله نهضت آسفالت کشور

  • کد خبر: ۲۵۱۵۰۷
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
از اردیبهشت تا شهریورماه ۱۴۰۳ یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع عملیات آسفالت در معابر مشهد اجرایی شده است.

امسال قرار است کار بی‌سابقه‌ای در جریان عملیات روکش آسفالت معابر شهر مشهد رقم زده شود و در رکوردی بی‌نظیر، برای نخستین بار هدف‌گذاری اجرای عملیات روکش آسفالت معابر شهری، روکش آسفالت معابر خاکی و لکه‌گیری در ۴ میلیون‌مترمربع از معابر شهر مشهد اجرایی شود.

برای ثبت این رکورد بزرگ شورای شهر مشهد هم با مصوبه خرید قیر به صورت تهاتری گام بزرگی برداشت و این مصوبه بستری شد تا مدیران شهری بتوانند به هدف‌گذاری ذکر شده امیدوار باشند به طوری که از ابتدای شروع عملیات آسفالت در سال جدید تا به امروز در بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد عملیات آسفالت اجرایی شده است و به زودی با ورود دو محموله بزرگ قیر، عملیات‌های بزرگ دیگر اجرای روکش آسفالت در نقطه به نقطه شهر مشهد شدت می‌گیرد.

در همین‌باره مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه مشهد دارای ۴۵ میلیون مترمربع سطح معابر است، بیان کرد: نیاز است که این سطوح معابر هر پانزده سال یک‌بار روکش آسفالتش عوض شود تا همیشه در این شهر محور‌های بادوام و باثباتی داشته باشیم.

بهنام خیاط با بیان اینکه سالیان گذشته و با توجه به مشکلاتی که برای تأمین قیر وجود داشت نتوانستیم به میزان سالانه ۳ میلیون مترمربع اجرای عملیات روکش و لکه‌گیری آسفالت را انجام دهیم و این اتفاق سبب عقب‌افتادگی در این بخش شده است، ادامه داد: در همین راستا و در سال ۱۴۰۳ با توجه به حمایتی که شورای اسلامی شهر مشهد در موضوع آسفالت داشت و موضوع تأمین قیر از طریق تهاتر را مصوب کرد، امکان خوبی برای اجرای عملیات لکه‌گیری، روکش آسفالت معابر شهری و روکش آسفالت معابر خاکی ایجاد شده است.

وی افزود: با توجه به عقب‌افتادگی که از قبل وجود داشت و براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد مربوط به تأمین قیر، با مشورتی که با اعضای شورای اسلامی شهر مشهد انجام شد، قرار بر این شد تا جبران عقب‌افتادگی سال‌های پیش نیز در قالب اجرای نهضت آسفالت در سال ۱۴۰۳ را با اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت در ۴ میلیون مترمربع از معابر شهر اجرایی کنیم.

خیاط گفت: خوشبختانه اجرای عملیات آسفالت در ماه‌های اخیر آغاز شده و اقدامات بزرگی نظیر اجرای عملیات روکش آسفالت در محور بزرگراه آزادی و بولوار هدایت نیز انجام شده است. از ابتدای شروع عملیات آسفالت در سال ۱۴۰۳ با هدف‌گذاری ۴ میلیون مترمربع از سطح معابر شهر مشهد تا به امروز بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع عملیات آسفالت که حدود ۳۰ درصد از هدف‌گذاری عملیات آسفالت می‌شود، شامل عملیات آسفالت معابر خاکی، روکش آسفالت معابر شهری و لکه‌گیری که بیشتر آنها لکه‌گیری‌های بزرگ بوده، انجام شده است.

وی با اشاره به ورود قریب‌الوقوع دو محموله بزرگ قیر به شهر مشهد گفت: با تحویل این محموله عملیات‌های مربوط به آسفالت از طریق گروه‌های مستقر در شهر شدت می‌گیرد. محموله‌های قیر در ۲ بخش به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان برای هر محموله به زودی خریداری شده و تا پایان سال نیز یک محموله دیگر به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان خریداری می‌شود تا با اضافه شدن اقدامات قبلی در مجموع ۷۰۰ میلیارد تومان برای تأمین قیر هزینه شده باشد.

۱۰۰۰ میلیارد تومان برای نهضت آسفالت امسال

مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد ادامه داد: اعتبارات مربوط به نهضت آسفالت امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان فقط ۷۰۰ میلیارد تومان مربوط به تأمین قیر است. امیدواریم با تأمین قیر موردنیاز به اهدافمان و اجرای ۴ میلیون مترمربع عملیات آسفالت در معابر شهر مشهد تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ برسیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در یک ماه اخیر، اظهار کرد: در یک ماه اخیر به دلیل هم‌زمانی با دهه پایانی ماه صفر و البته بازگشایی مدارس، حجم ترافیک در خیابان‌های اصلی بالا بود و در راستای اینکه مزاحمتی برای ترافیک شهری ایجاد نشود، عملیات‌های آسفالت را به داخل کوچه و پس‌کوچه‌های شهر بردیم و از هفته اول مهرماه دوباره به مسیر‌های بزرگراهی باز خواهیم گشت.

اولویت‌های آسفالت امسال

خیاط بیان کرد: اولویت‌های ما در ادامه این پروژه اجرای عملیات روکش آسفالت حدفاصل میدان آزادی تا میدان جمهوری، میدان جمهوری تا میدان جهاد و در نهایت رسیدن به ورودی شهر مشهد است تا بتوانیم مسیر‌های ورودی شهرمان را در سال جاری به صورت مرتبطی داشته باشیم. همچنین در ۱۰۰ متری یکی از اولویت‌های اجرای عملیات روکش در بزرگراه ۱۰۰ متری حدفاصل میدان قائم (عج) تا میدان شهید فهمیده است و در کنار این پروژه، عملیات آسفالت در معابر شریانی یک و دو و معابر پخش‌کننده نیز در دستور است که بسیاری از این اقدامات با مستقر شدن چهار تا پنج گروه به صورت هم‌زمان اجرایی خواهد شد.

وی تأکید کرد: در جریان اجرای عملیات آسفالت امسال شاخص‌های مختلفی مدنظر قرار گرفته است که یکی از مهم‌ترین آنها مربوط به محور‌های ترافیکی است که از نظر ترافیکی یک محور چقدر دارای اولویت اجرای عملیات روکش آسفالت است. همچنین میزان خرابی یک محور، محرومیت منطقه و در نهایت تقاضای مردمی در کنار نظارت کارشناسی و فنی مدنظر ما برای انجام عملیات آسفالت در یک معبر است.

مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد افزود: حدود ۱۰ روز پیش بود که در شهر تهران اعلام شد در این کلان‌شهر اجرای عملیات آسفالت از مرز یک میلیون مترمربع عبور کرده است، بنابراین و با توجه به اقداماتی که در شهر مشهد انجام شده، مشهد با حمایت‌های صورت گرفته از سوی شهردار مشهد و شورای اسلامی این شهر در حال حاضر در موضوع اجرای عملیات آسفالت در بین شهر‌های کشور پیشتاز است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.