معرفی اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای ششم شهر مشهد مقدس در سال چهارم حریق مغازه عمده‌فروشی مواد غذایی در خیابان مصلی مشهد (۲۷ مرداد ۱۴۰۳) آسیب‌شناسی و انجام اقدامات ویژه برای حفظ درختان ارزشمند چنار خیابان کوهسنگی پرونده‌ای برای آتش‌سوزی سینما آریا مشهد در سال ۱۳۵۷ افزایش المان‌های بوستان مینیاتوری در طرح توسعه این بوستان لزوم اجرای طرح نهضت آسفالت برای روستا‌های شهرستان مشهد افزایش حجم گردوغبار در هوای مشهد از ظهر امروز (۲۷ مرداد ۱۴۰۳) روایت خدمت؛ از مشهد تا نجف هوای ۶ منطقه کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۲۷ مرداد ۱۴۰۳) عضو شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه‌های اقتصادی نباید صرفاً در حوزه ساختمانی باشد آغاز پروژه توسعه بوستان موضوعی مینیاتوری مشهد با تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی + فیلم تأکید شهردار مشهد بر جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و افزایش مشارکت آنان با مدیریت شهری + فیلم بوستان غدیر مشهد آماده میزبانی از زائران دهه پایانی صفر صدور هشدار خود مراقبتی عمومی حفاظت محیط زیست برای بروز پدیده گرد و غبار در مشهد (۲۶ مرداد ۱۴۰۳) نقش مؤثر شهرداری مشهد در خدمات‌رسانی مطلوب به زائران اربعین ۱۴۰۳ آغاز به کار سومین نمایشگاه تخصصی سنگ های تزئینی و نما در مشهد+ فیلم مشاور عالی مجمع شهرداران کلانشهرها: کلید شهر در دست شهرداری باشد دستاوردها می‌‎تواند بسیار وسیع تر شود  با اعزام نیروهای خدمات شهری به نجف اشرف؛ هیچ خللی در فعالیت‌های روزمره همکاران ما در مشهد رخ نمی‌دهد بازدید عضو دفتر حفظ‌ونشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی، از پروژه‌های حاشیه شهر مشهد + فیلم استفاده ۴۰ درصدی مشهدی‌ها از حمل‌ونقل عمومی اعمال‌قانون ۲۵۴۲ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۵ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

لزوم اجرای طرح نهضت آسفالت برای روستا‌های شهرستان مشهد

  • کد خبر: ۲۴۵۶۰۸
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
لزوم اجرای طرح نهضت آسفالت برای روستا‌های شهرستان مشهد
رئیس‌شورای‌اسلامی شهرستان مشهد: اگر بتوانیم در حوزه شهرستان مشهد نیز نهضت آسفالت را دنبال کنیم، اتفاق بسیار‌خوبی در عمران شهرستان رقم زده خواهد شد.

سی‌و‌چهارمین جلسه علنی شورای‌ اسلامی شهرستان مشهد با سرفصل مهم پیگیری وضعیت آسفالت راه‌های مواصلاتی روستا‌ها و شهر‌های اقماری شهرستان مشهد، برگزار شد. در این مراسم، سیدابراهیم علیزاده، رئیس‌ شورای‌ اسلامی شهرستان مشهد با اشاره به اجرای طرح نهضت آسفالت در شهر مشهد، گفت: در این طرح قرار است ۴‌میلیون مترمربع آسفالت محقق شود. اگر بتوانیم در حوزه شهرستان مشهد نیز این مسئله را دنبال کنیم، اتفاق بسیار‌خوبی در عمران شهرستان رقم زده خواهد شد.

گلایه‌هایی از کمبود‌ها و محقق‌نشدن پروژه‌ها

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهرستان به بیان نکاتی از قبیل مشکل معابر بخش مرکزی، نداشتن متولی معابر در دهستان‌های این بخش، محقق نشدن تأمین قیر مورد‌نیاز برای آسفالت در ملک‌آباد، گلایه از نبود توازن در رسیدگی به معابر شهرستان‌ها (همانند شهر مشهد)، به سرانجام نرسیدن چند‌پروژه در بخش احمدآباد، کیفیت آسفالت اتوبان مشهد-باغچه و رسیدگی نشدن به جاده میامی -مشهد پرداختند.

آسفالت ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی طی ۳ سال

رئیس اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای شهرستان مشهد برای پاسخگویی به بخشی از دغدغه‌ها، به ارائه گزارشی از وضعیت رسیدگی به جاده‌های مواصلاتی شهرستان مشهد پرداخت و گفت: حوزه شهرستان مشهد ۱۲۰۰‌کیلومتر راه روستایی تحت پوشش دارد. در سه سال اخیر ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان مشهد را احداث و آسفالت کرده‌ایم.

سعید محمودزاده با اشاره به اینکه اکنون آسفالت حدود چهل کیلومتر دیگر نیز در دست اقدام است، بیان کرد: نزدیک به ۲۳‌کیلومتر از این میزان آسفالت شده است. آسفالت مشهد-باغچه نیز روکش نیست، بلکه آسفالت حفاظتی است. پیمانکار هم با‌توجه‌به ضمانت ارائه‌شده، نواقص را تکمیل می‌کند. وی افزود: برخورداری آسفالت جاده‌های روستایی در مشهد حدود ۹۰‌درصد است و امیدواریم تا سال آینده به ۹۵‌درصد برسد. در بخش مرکزی شهرستان نیز آسفالت سی کیلومتر توسط قرارگاه در دست اقدام است و یک قسمت تا پایان شهریور آسفالت خواهد شد و بقیه هم تا پایان امسال در برنامه کاری قرار دارد.

کمبود اعتبارات؛ دست‌اندازی جدی در مسیر اجرای پروژه‌ها

رئیس اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای شهرستان مشهد با اشاره به اعتبارات محدود عمرانی استان در این زمینه گفت: به‌دلیل محدود‌بودن اعتبارات این آمادگی را داریم که قیر را در اختیار شهرداری قرار بدهیم و اجرا با سازمان عمرانی شهرداری باشد و پروژه‌ها به‌صورت مشارکتی انجام شوند. وی تصریح کرد: اعتبارات استانی سال گذشته راهداری ۷۰‌میلیارد تومان بوده که فقط ۲۷‌درصد تخصیص یافته است. به‌عنوان‌مثال برای جاده میامی که ۲۵ کیلومتر آن واقعا خراب است نیاز به ۵۰‌میلیارتومان اعتبار داریم. اما دو‌بانده‌شدن این جاده در حوزه اختیارات اداره راه نیست و مربوط به وزارت راه و شهرسازی است که هیچ‌اعتباری در این زمینه تخصیص نیافته است.

لزوم نگاه مشارکتی و تفاهم‌نامه

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، عضو شورای اسلامی شهرستان مشهد، نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه باید رویکرد ما توافق و تفاهم‌نامه باشد، گفت: اداره راه و شهرداری باید پای کار باشند که در یک‌سال باقی‌مانده شورای‌اسلامی‌شهرستان و شورای‌شهر مشهد و مدیریت‌شهری، حداقل آسفالت و بهسازی راه روستا‌هایی که متصل به شهر مشهد هستند، انجام شود تا بتوانیم نهضت آسفالت را در روستا‌ها هم محقق کنیم.

تفاهم‌نامه اداره راهداری و شهرداری مشهد

رئیس شورای‌اسلامی‌شهرستان مشهد نیز در جمع‌بندی مصوبات این جلسه اعلام کرد: قرار شد در قالب یک تفاهم‌نامه مسئله آسفالت راه‌های مواصلاتی، به‌ویژه روستا‌ها و شهر‌های اقماری شهرستان مشهد پیگیری شود، بحث زیرسازی و تهیه قیر با اداره راهداری باشد و بحث تولید و پخش توسط شهرداری مشهد انجام شود.

علیزاده افزود: با‌توجه‌به ظرفیتی که اداره راهداری بتواند زیرسازی و قیر را تأمین کند، امیدواریم شهرداری و شورای شهرستان هم بتوانند همراهی لازم راداشته باشند تا در این زمینه جهش داشته باشیم. این اتفاق علاوه بر تکالیف اولیه‌ای است که بر عهده اداره راهداری است.

وی تصریح کرد: با این رویکرد امیدواریم بتوانیم ۴۰۰‌هزار متر‌مربع آسفالت مسیر‌های یادشده را در دستور‌کار قرار دهیم، به‌شرط فراهم‌سازی شرایط توسط اداره راهداری.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->