صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فشار بورس کاهش یافت | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۸ شهریور ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۵۱۵۶۰
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
بازار سرمایه برای دومین روز متوالی روند مثبتی به خود گرفت و ۷۶ درصد از نماد‌ها در محدوده مثبت معامله شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص کل بورس در پایان وقت معاملات با رشد نزدیک به ۱۳ هزار واحد (۰.۶۲ درصد) به ارتفاع ۲ میلیون و ۹۷ هزار واحد صعود کرد. پارسان، وغدیر، شپدیس، فملی، وبملت و حکشتی بیشترین اثر مثبت را در شاخص کل داشتند.

شاخص کل هموزن هم امروز ۰.۶۲ درصد و شاخص فرابورس ۰.۵۹ درصد افزایش ارتفاع یافتند. 

میزان ارزش معاملات خرد امروز نسبت به روز گذشته ۳۸۶ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد. اما با این حال این عدد در کانال ۴ همت وجود دارد که اتفاق مثبتی ست. 

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم امروز به ۴ هزار و ۲۵۸ میلیارد تومان و حجم معاملات خرد نیز به ۸.۹ میلیارد برگه سهم رسید. 

امروز همچنین ۲۵ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار تزریق شد و ۴۰ میلیارد تومان پول حقیقی نیز از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شد. 

روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بورس، صیدی رئیس جدید این سازمان از کاهش فاصله رنخ دلار نیما با بازار آزاد و همچنین کنترل نرخ بهره سخن گفت. همچنین تاکید رئیس جمهور بر رفع مشکل اف. ای. تی. اف هم باعث شد تا خوش بینی به بازار برگردد و در دو روز اخیر شاهد بازاری سبزپوش باشیم. 

با این حال کارشناسان معتقدند برای جهش قیمت‌ها در بازار سرمایه باید اتفاقات بنیادی در خصوص نرخ دلار نیما، کنترل نرخ بهره و موضوع FATF رخ دهد تا صعود بازار دوام پیدا کند. 

کارشناسان همچنین معتقدند برخی از کارگزاری‌ها و حقوقی‌های بزرگ بازار فشار فروش را تا نیمه هفته به معاملات تحمیل کرده بودند که با برداشته شدن این فشار فروش از سوی حقوقی ها، کاهش فشار فروش در شاخص سازان را شاهد هستیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.