صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نام‌گذاری یک سینما به نام «امین تارخ»

  • کد خبر: ۲۵۱۵۷۰
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
مراسم بزرگداشت «امین تارخ»، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، هم‌زمان با افتتاح پردیس سینمایی به نام این هنرمند در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، هم‌زمان با دومین سالگرد درگذشت امین تارخ، بازیگر فقید سینما، تئاتر و تلویزیون، یک پردیس سینمایی به نام این هنرمند در تاریخ دوم مهرماه در شهر شیراز افتتاح می‌شود. 

امین تارخ ۲۰ مرداد ۱۳۳۲ در شیراز متولد شد. او در طول حدود نیم قرن فعالیت در عرصه بازیگری نقش‌های ماندگاری را در سینما، تئاتر و تلویزیون خلق کرد. علاوه بر آن تارخ در طول سال‌ها فعالیت خود به عنوان یک استاد بازیگری چهره فراوانی را به سینمای ایران معرفی کرد.

«مرگ یزدگرد» بهرام بیضایی، «پرنده کوچک خوشبختی» پوران درخشنده، «پاییزان» رسول صدرعاملی، «سرب» مسعود کیمیایی، «مادر» علی حاتمی، «مجسمه» ابراهیم وحیدزاده و «سارا» داریوش مهرجویی از جمله آثار سینمایی است که تارخ در آن به ایفای نقش پرداخته است. این هنرمند فقید در تلویزیون نیز در سریال‌های ماندگاری از جمله «بوعلی سینا»،«سربداران»، «شیخ مفید»، «آپارتمان»، «سفر سبز»، «معصومیت از دست رفته» و «جراحت» بازی کرده است.

امین تارخ ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۱ به علت بیماری قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد و بعد از گذشت چند روز در دوم مهر ماه ۱۴۰۱ فوت کرد.

لازم به توضیح است این پردیس سینمایی در شهر شیراز دارای پنج سالن سینما و یک سالن تئاتر است و در مجموع ۸۶۳ صندلی دارد.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.