صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خودرو وویا فری یک خودرو برقی از شرکت دانگ فنگ است که قرار است شرکت سروش موتور طی ماه‌های اینده این خودرو را به صورت وارداتی بازار عرضه می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «وویا فری» خودروی برقی دانگ فنگ در نمایشگاه خودروی مشهد رونمایی شد. این خودرو دو موتور برقی و بنزینی دارد و توان ۸۰ اسب بخار را قرار است تولید کند.

از امکانات رفاهی این خودرو می توان به دوربین۳۶۰ درجه و ثبت وقایع داخل خودرو و بیرون از خودرو اشاره کرد. نسخه جدید بر اساس وویا فری فعلی ساخته شده و حداکثر برد آن ۷۳۰ کیلومتر (۶۳۱ کیلومتر در شرایط CLTC) است. این کراس‌اور لوکس با برند وویا، که زیرمجموعه گروه دانگ‌فنگ است، تولید می‌شود. نام چینی آن لانتو (岚图) است. این خودرو اولین بار در دسامبر سال ۲۰۲۰ رونمایی شد.

نسخه Long Range وویا فری، یک بسته باتری ۱۰۶.۷ کیلووات‌ساعتی دارد که ظرفیت آن تقریبا ۲۱.۲۵ درصد بیش‌تر از وویا فری استاندارد است. این خودرو دو موتور در قسمت جلو و عقب دارد که مجموعاً ۳۶۰ کیلووات قدرت و ۷۲۰ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهند. وویا فری در مدت زمان ۴.۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد.

نمای جلو خودرو از جلوپنجره چند ضلعی تشکیل شده که به چراغ‌ها منتهی می‌شود.

ابعاد خودرو عبارتند از ۴۹۰۵/۱۹۵۰/۱۶۴۵ میلی‌متر. فاصله محوری نیز برابر با ۲۹۶۰ میلی‌متر است. شاسی‌بلند وویا روی رینگ‌های ۲۰ اینچی سوار شده و دستگیره‌های مخفی دارد. نمای جانبی خودرو کاملاً ساده و مینیمال است.

کابین و امکانات وویا فری Long Range

فضای داخلی خودرو نارنجی‌رنگ و دلنشین است و از فرمان سه شاخه، نمایشگر سه گانه صفحه کیلومتر، اطلاعات و سرگرمی مرکزی و کمک راننده، تشکیل شده است.

وویا فری Long Range به طور استاندارد به چیپ Qualcomm Snapdragon ۸۱۵۵ مجهز شده است، که به‌روزرسانی‌های OTA را پشتیبانی می‌کند. سایر تجهیزات عبارتند از: گرم‌کن فرمان، سیستم HiCar هوآووی و شارژر وایرلس.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.