صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اکران آنلاین «شیرین قناری بود» پس از ۹سال توقیف

  • کد خبر: ۲۵۳۶۳
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
تهیه ‌ننده و کارگردان فیلم «شیرین قناری بود» از اکران این فیلم پس از ۹سال توقیف خبر داد و گفت: خوش‌حالم سرانجام امکان نمایش «شیرین قناری بود» در شبکه اینترنتی فراهم شد.

به گزارش شهرآرانیوز، داوود توحیدپرست افزود: خوش‌حالم فیلم شیرین قناری بود سرانجام امکان نمایش در شبکه اینترنتی را پیدا کرد. هدف من از ساخت این فیلم کاملا انسانی بود و بعد از این همه مدت هنوز متوجه نشده‌ام چرا این فیلم با این محتوای جذاب و انسانی ۹سال دیرتر باید دیده شود.

این تهیه‌کننده و کارگردان سینما، گفت: فیلم شیرین قناری بود قبل از توقیف به ۴جشنواره ارسال شد که در جشنواره بلک آلمان به عنوان بهترین فیلم بخش نوجوان و جوان شناخته شد و در جشنواره‌های دهلی‌نو و زانزیبار و میلان ایتالیا به بخش مسابقه راه یافت ولی متأسفانه توقیف شد.

توحیدپرست با بیان اینکه فیلم شیرین قناری بود را با فروش خانه‌اش ساخته است، افزود: متأسفانه شرایطی برای این فیلم به وجود آمد که منجر به مستأجرشدن من شد و متأسفانه بی‌دلیل فیلمی که کلی هم سانسور شده بود و پروانه نمایش داشت را توقیف کردند و هرگز هم پاسخ ندادند چرا؟!

این کارگردان سینما ادامه داد: نکته‌ای که برای من خیلی جالب است اینکه این فیلم بدون هیچ تبلیغ محیطی و رسانه‌ای  بازیگر ستاره تقریبا از ۹۰درصد فیلم‌های مطرح و پربازیگر بیشتر بازدیدکننده داشته است.

در خلاصه داستان شیرین قناری بود آمده است: شیرین که طرف‌دار تیم استقلال است به دلیل علاقه شدید به فوتبال از دبیرستان اخراج می‌شود و هم‌زمان مورد توجه شاهرخ که خواننده و پرسپولیسی است قرار می‌گیرد، اما شیرین از پرسپولیسی‌ها نفرت دارد! در اوج کُری‌خوندن‌ها، شیرین و دوستش سارا برای تماشای بازی استقلال و پرسپولیس با لباس پسرانه به ورزشگاه می‌روند و...

سعیده رودبارکی، نگین معتضدی، شهراد وثوقی، پردیس افکاری، مجید حاجی‌زاده، حمید شریف‌زاده، حسین پرستار، امیدعلومی و هلیا امامی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

داوود توحیدپرست (متولد ۱۳۳۹) در سال ۱۳۶۳ وارد انجمن سینمای جوان شد و فیلم کوتاه ۸ م.م را ساخت. دو مجموعه قصه به نام‌های چکمه و تولد غریبانه را چاپ کرده، همچنین فیلم ۱۶ میلی‌متری برای سینمای تجربی به نام گل به سر روزگار می‌ریزد را ساخته است.

وی در سال ۱۳۶۳ وارد صداوسیما شد و ابتدا در گروه کودک شبکه اول بود و سپس منشی صحنه تلویزیون بوده است. در سال ۱۳۷۷ اولین فیلم سینمایی را با نام معصوم و بعد از آن نامزد آمریکایی من دومین تجربه کارگردانی وی است. از جمله کارهای او می‌توان به سریال ماه محبوب و بوی گندم اشاره کرد. شیرین قناری بود به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی توحیدپرست سال ۱۳۹۰ ساخته شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.