صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

لاله سادات کوثری- ۲۵ فروردین‌ماه گذشته بود که اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در هشتادوهشتمین صحن علنی این شورا با لایحه دوفوریتی شهرداری مبنی بر ادامه تعطیلی قطارشهری از ابتدای اردیبهشت‌ماه و فعالیت محدود برخی خطوط اتوبوس‌رانی از جمله ۲۷ خط بی‌آرتی و تعدادی خط در بازه‌های زمانی ویژه تردد در حومه شهر مشهد موافقت کردند. در آن جلسه بیان شد: بازه زمانی در نظر گرفته شده از اول اردیبهشت‌ماه تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه خواهد بود. بر اساس این مصوبه شورا و به استناد رأی مثبت اعضا فعالیت قطارشهری تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه کاملا تعطیل اعلام شد.

البته در آن جلسه بهاروند به عنوان رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد نیز گفت: حمل‌ونقل عمومی یکی از کانون‌های اصلی شیوع کروناست و من مخالف از سرگیری حمل‌ونقل عمومی هستم. ضمن اینکه اکنون برای این تعطیلی نارضایتی شهروندان را نداریم.

البته بهاروند روز گذشته در گفتگو با ایسنا نیز گفت: اکنون لایحه‌ای از طرف شهرداری برای بازگشایی قطارشهری نیامده و در شورا هم صحبتی نشده است. اگر شهرداری لایحه دهد، ما موضوع را بررسی می‌کنیم.
وی بیان کرد: چنانچه امکانات وجود داشته باشد، استفاده از ماسک و دستکش در حمل‌ونقل عمومی باید اجباری شود.

برای ادامه فعالیت قطارشهری فردا تصمیم‌گیری می‌شود

این گفته‌ها در حالی است که مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد نیز دراین‌باره گفت: در جلسه روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه شورای اسلامی شهر مشهد درخصوص تمدید یا بازگشایی خطوط قطارشهری مشهد تصمیم‌گیری می‌شود.

وحید مبین مقدم با اشاره به اینکه شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد آمادگی لازم برای بازگشایی مجدد را دارد، افزود: در صورت بازگشایی مجدد قطارشهری مشهد، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در ایستگاه‌ها و واگن‌های قطارشهری مشهد اجرا می‌شود.
 

وی ادامه داد: در صحن علنی آینده شورای شهر در ۱۵ اردیبهشت‌ماه قطعا درخصوص تمدید یا بازگشایی خطوط یک و دو قطارشهری مشهد تصمیم‌گیری می‌شود.

وی گفت:زمان قطعی بازگشایی قطارشهری به اطلاع شهروندان خواهد رسید. فعلا مطابق با مصوبه قبلی تعطیلی قطارشهری تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد.
 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.