مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

ادامه تعطیلی قطارشهری تا عید فطر/ تصویب فعالیت اتوبوس‌رانی از ساعت ۶ تا ۱۹ / افزایش ۲۱ درصدی بهای سرویس مدارس

  • کد خبر: ۲۵۸۱۱
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
ادامه تعطیلی قطارشهری تا عید فطر/ تصویب فعالیت اتوبوس‌رانی از ساعت ۶ تا ۱۹ / افزایش ۲۱ درصدی بهای سرویس مدارس
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده شاخص مناسبی در بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در مشهد نداریم.

لاله سادات کوثری- به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا حیدری در نودو‌یکمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد افزود: آمارهایی که وزارت بهداشت منتشر می‌کند نشان می‌دهد ما شاخص‌های مناسبی در بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نداریم.

وی همچنین اظهار کرد: خوشبختانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا، گزارش‌های شورای اجتماعی محلات حاکی از خیزش و جنبش اجتماعی ارزشمندی از سوی مردم برای کمک به مردم آسیب‌دیده از کرونا بوده است. 

دو تذکر! 
نود‌ویکمین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد با دو تذکر گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد، به شهردار مشهد ادامه یافت. 

 

این عضو شورای شهر مشهد با بیان تذکری درخصوص مصوبه ورزش قهرمانی گفت: اعلام حمایت شهرداری دراین‌باره در سامانه فاش بارگذاری نشده است.


گندمی در تذکری دیگر افزود: اوراقی که برای قلعه آبکوه منتشر شده است، در حساب باقی‌مانده و هیچ کاری در این راستا صورت نگرفته است.

 

ویدئو: مهمترین مصوبات نودویکمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد

 

کارگران ساختمانی در صحن علنی

نخستین دستور‌کار صحن۹۱ شورای شهر مشهد به موضوع کارگران ساختمانی شهر اختصاص داشت. 


معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با‌توجه‌به شیوع کرونا، با سازه‌های موقت، ایستگاه‌هایی را برای سامان‌دهی کارگران در مشهد ایجاد کنیم.


مهدی یعقوبی افزود: در لایحه دوفوریتی شهرداری مشهد آمده است؛ شهرداری مکلف است در صورت نیاز به کارگران روزمزد و فصلی در پروژه‌های شهر، کارگران مورد نیاز را از طریق ایستگاه‌های سامان‌دهی کارگران ساختمانی با اولویت کارگران بومی محلات هم‌جوار پروژه تأمین کند. 


حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، دراین‌باره با بیان اینکه با کلیات این موضوع همه اعضای شورای شهر موافق هستند، افزود: درباره یک فوریت این لایحه رأی‌گیری شد تا برای بررسی بیشتر این لایحه در کمیسیون‌های تخصصی ارسال شود و سپس به صحن علنی بیاید.


وی افزود : تا ۱۵ اردیبهشت فعالیت اتوبوس‌رانی را قبلا مصوب کردیم. برای تداوم و ادامه فعالیت شهرداری لایحه دو‌فوریتی ارائه داده است.

ادامه فعالیت اتوبوس‌رانی و قطارشهری

دومین دستور‌کار اعضای شورا مربوط به ادامه فعالیت اتوبوس‌رانی و قطارشهری در مشهد بود.


در‌این‌باره گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد، با طرح سؤالی آمار متوفیان مربوط به کرونا در مشهد را اعلام کرد که کاظمی، معاون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، گفت: روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ نفر در مشهد به کرونا مبتلا می‌شوند. 


ریاضی، دیگر عضو شورا، با بیان اینکه آمارها فعلا در اختیار ما قرار نمی‌گیرد افزود: فعلا زنگوله دارد به سمتی به صدا در می‌آید که این آمار تا عید فطر کمتر و کمتر می‌شود. ما پیشنهادمان این است که قطارشهری همچنان تعطیل باشد.


گندمی دیگر عضو شورا افزود: به عنوان نمایندگان مردم آمار فوتی کرونا و مشکوک به کرونا را در دست نداریم.


وی ادامه داد: اگر بخواهیم اقدامی انجام بدهیم این اقدام برای آن دسته از شهروندانی که خود را قرنطینه کردند، مضر خواهد بود.


وی گفت: بازه زمانی فعالیت اتوبوس‌ها تغییر نکند و قطارشهری هم باید فعلا تعطیل بماند.


کاظمی، معاون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، گفت: ما نگفتیم اجازه دهید ۱۶۰ خط در شهر فعال شوند. اجازه بدهید پیک را مدیریت کنیم. نظرسنجی در مرکز ۱۳۷ انجام دادیم، خروجی تحلیل نشان می‌دهد ۵۴ درصد مردم در خواست افزایش خطوط را دارند.


وی گفت: اجازه دهید اتوبوس‌رانی به ۶۵ خط در سر جمع فعالیت ارتقا یابد و ساعت کار هم از ۶ صبح تا ۱۹ باشد.

بهاروند، رئیس کمیسیون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، در قالب پیشنهادی گفت: با لایحه شهرداری در ماده واحده موافقت کنیم، اما تعطیلی قطارشهری تا عید فطر ادامه داشته باشد.


بر این اساس شهرداری مکلف است به منظور جلوگیری از شیوع کرونا و ضرورت سرویس‌دهی به شهروندان از تاریخ ۱۶ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد ماه آینده به جز روزهای تعطیل و دیگر روزهای تعطیلات رسمی نسبت به سرویس‌دهی خطوط اتوبوس و مینی‌بوس روزانه شامل ۴۷ خط روزانه و ۱۸ خط حومه از ساعت ۶ تا ۱۹ اقدام کند.
همچنین قطارشهری تا بعد از عید فطر همچنان تعطیل شد.

 

 ۸ میلیارد تومان برای پیشگیری از کرونا

بر این اساس به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به منظور پیشگیری از کرونا مازاد بر مصوبه ششم اسفند سال قبل، نسبت به تامین لوازم مورد نیاز در راستای انجام وظایف قانونی مانند تجهیزات پزشکی تا سقف ۸ میلیارد تومان اقدام کند.


اعضای شورا همچنین در خصوص بررسی مصوبه دیگری با موضوع اساس نامه سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد مقرر کردند تا این لایحه را در مدت دو هفته در کمیسیون‌های تخصصی بررسی کرده و سپس به صحت علنی شورا بیاید.


نمایندگان مردم همچنین در خصوص دستورالعمل نحوه تهاتر املاک و مستغلات شهرداری مشهد با بستانکاران شهرداری با رای مثبت موافقت کردند.

 

۶۰ سفر رایگان درون شهری برای معلولان

اعضای شورا همچنین در بررسی دستور کار دیگری در خصوص اصلاح ماده واحده مصوبه ارائه خدمات حمل و نقل عمومی رایگان برای معلولان بحث و تبادل نظر کردند.

 

گندمی رئیس،کمیسیون برنامه و بودجه در این‌باره گفت: قانون تکلیف کرده ما سفرهای درون شهری را برای معلولان شدید رایگان ارائه دهیم.


وی افزود: تعداد معلولان شدید در مشهد ۲۷۸۰۲ و تعداد معلولان خیلی شدید حدود ۷ هزار نفر است. با این مصوبه ۱۸ میلیارد تومان به بخش یارانه‌ای که شهرداری باید تقبل کند اضافه می‌شود.


بر این اساس شهرداری مشهد مکلف شد در اجرای تبصره۲ ماده ۵ قانون حمایت از معلولان و ایجاد رفاه برای معلولان و تسهیل در ارائه خدمات حمل و نقل عمومی درون شهری برای هر فرد با معلولیت درجه شدید و خیلی شدید تعداد ۶۰ سفر رایگان در هر ماه منظور کند.

 

افزایش ۲۱ درصدی بهای خدمات سرویس مدارس

بهاروند رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص نظریه کمیسیون مبنی بر محاسبه کرایه سرویس مدارس برای سال تحصیلی آینده گفت: امیدواریم امسال نرخ حق سرویس مدارس تیرماه به مدارس ابلاع شود.


وی با بیان ابنکه در سرجمع موضوع افزایش ۲۱ درصدی را در نظر گرفته ایم، افزود: این افزایش بر اساس نوع خودرو، مسافت سن خودرو و.. محاسبه می‌شود.

این دستور کار نیز با رای مثبت اعضا تصویب شد. 

خبر در حال تکمیل است ... 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->