صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس ستاد دیه خراسان رضوی:

۱۲۶۴ زندانی جرائم غیرعمد در خراسان رضوی آزاد شدند

  • کد خبر: ۲۵۷۴۷
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
رئیس ستاد دیه خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۱۲۶۴نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از طریق پذیرش اعصار آنان توسط مراجع قضایی و تقسیط بدهی، مشاوره و رضایت شاکیان و پرداخت بلاعوض بدهی از زندان‌های استان آزاد شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد غفاریان طوسی گفت: ۷۱۱ نفر از این افراد از طریق پذیرش اعصار آنان از سوی مراجع قضایی به وسیله تقسیط بدهی آزاد شدند و ۱۹۱ نفر نیز از طریق مشاوره و پیگیری و جلب رضایت شاکیان از زندان رهایی یافتند.

وی ادامه داد: ۳۶۲ نفر از این محکومان نیز با پرداخت مستقیم بدهی از طریق کمک‌های بلاعوض از زندان آزاد شدند که ۱۱ نفر از آنان زن بودند.

وی گفت: از مجموع زندانیانی که کمک بلاعوض دریافت کرده اند، محکومیت ۲۱۶ نفر به علت بدهی مالی، ۹۸ نفر در ارتباط با نفقه، ۱۹ نفر تصادف رانندگی، ۱۲ نفر حوادث کارگاهی، ۹ نفر به علت ایراد صدمات بدنی و قتل شبه عمد و ۸ نفر در ارتباط با مهریه بوده است.

غفاریان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری تجمعات و مراسم مختلف افزود: امسال در ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برگزار نمی‌شود، بنابراین از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها نسبت به جلب کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و نیازمند اقدام می‌شود.

بر اساس اعلام مسئولان قضایی خراسان رضوی شمار زندانیان این استان در سال گذشته ۱۶ هزار نفر بود.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.