تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
گزارش آزادی زندانیان خراسان رضوی در ۶۰ روز گذشته با کمک ۲۶۳ میلیون تومانی خیران

پایان حبس، هدیه خیران به ۱۴ زندانی

  • کد خبر: ۲۴۱۷۹
  • ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
پایان حبس، هدیه خیران به ۱۴ زندانی
محمد جواد ابوعطا - امروز به معنای واقعی «در شرایط حساسی قرار داریم»، ویروس کووید ۱۹ عامل این حساسیت شده و تقریبا هیچ فردی از آن ایمن نیست. در این میان یکی از کانون‌های توجه زندان‌ها هستند. مکان‌هایی که افراد زیادی دوران محکومیت خود را در آنجا می‌گذرانند. اندیشه رفع خطر از این جمعیت در بند، تعداد زیادی از آن‌ها را به مرخصی فرستاد، اما همچنان تعدادی از بدهکاران مالی که با عنوان زندانیان جرائم غیرعمد شناخته می‌شوند نیز در زندان‌ها به سر می‌برند.
 
محبوسانی که عموما به علت ناتوانی در پرداخت بدهی‌شان ناخواسته زندانی شده‌اند. تلاش‌های گسترده‌ای از سوی مسئولان ستاد دیه استان و خیران صورت گرفته است تا با پرداخت بدهی این مددجویان، آن‌ها را به آغوش خانواده‌هایشان بازگرداند. طبق آمار‌های اعلام شده در ۶۰ روز گذشته بیش از ۱۴ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی دویست‌وشصت‌وسه میلیون تومانی از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

کمک ۷ نیکوکار برای آزادی ۸ مددجو
یکی از مهم‌ترین پرونده‌های پیگیری شده که منجر به آزادی ۸ مددجو شد، روز‌های ابتدایی ماه پایانی سال گذشته رقم خورد و ۷ نیکوکار با حضور در ستاد دیه خراسان رضوی برای کمک به زندانیان جرائم غیرعمد اعلام آمادگی کردند. با مساعدت ششصدونود میلیون ریالی این خیران، ۸نفر از مددجویان جرائم غیرعمد استان که در اولویت بوده و تنها به علت بدهی در حبس بودند، در روز‌های پایانی سال آزاد شدند.

مشارکت یک میلیاردی یک شرکت
دیگر پرونده‌ای که منجر به آزادی تعدادی دیگر از مددجویان شد، کمک مالی یکی از شرکت‌های خوشنام مشهد در عرصه تولید دستمال کاغذی و لوازم بهداشتی به ستاد دیه بود. مدیر عامل این شرکت بیستم اسفندماه سال گذشته با حضور در ستاد دیه با اهدای مبلغ یک میلیارد ریال، زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را مهیا کرد.

آزادی یک زندانی در نیمه شعبان
اولین پرونده آزادی در سال جدید، هم‌زمان با جشن‌های نیمه شعبان به جریان افتاد و موجب رهایی یک مددجو از حبس شد. در این پرونده یک خیر به جای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان به علت ممنوعیت تجمع، مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال را به ستاد دیه خراسان رضوی اهدا کرد و به واسطه این اقدام خداپسندانه یک مددجو از زندان مرکزی مشهد آزاد شد.

آزادی ۵ زندانی از سوی خیران تهرانی
پیگیری پرونده ۵ مددجوی دیگر که در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کردند، نشان داد این افراد به علت بدهی دویست‌وبیست‌وچهار میلیون تومانی در حبس هستند. آن هم در شرایطی که مقدار زیادی از بدهی این افراد از سوی خانواده و گذشت شکات تأمین شده بود. چند نفر از خیران تهرانی که در جریان پرونده این زندانیان قرار گرفته بودند، با اعلام آمادگی و تقبل باقی‌مانده بدهی این افراد به میزان ۸۴ میلیون تومان، این افراد را از بند رها کردند.

دعوت از شهروندان برای رهایی مددجویان
مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان رضوی با قدردانی از اقدام کم نظیر خیران برای آزادسازی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان اعلام کرد: موضوع زندانیان جرائم غیرعمد، یکی از دغدغه‌های جدی ستاد دیه است.
 
غفاریان طوسی با اشاره به رشد کمک‌های خیران برای نجات مددجویان از حبس، بیان کرد: امروز تعدادی از شهروندان با نذر و اهدای هزینه‌های مراسم سوگواری عزیزانشان در این اقدام خداپسندانه شرکت کرده‌اند. وی با اشاره به شرایط بحرانی کشور گفت: با توجه به شرایط کنونی که کشور درگیر مصائب ویروس کروناست، ما تلاش مضاعفی داریم تا زندانیان بیشتری از زندان آزاد کنیم و کمک‌های شهروندان مطمئنا در مسیر حفظ سلامتی مردم قلمداد می‌شود. همچنین شهروندان و خیرانی که تمایل به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد دارند می‌توانند با مراجعه حضوری به ستاد دیه استان واقع در جنب زندان مرکزی مشهد پس از بررسی خلاصه پرونده مددجویان، با کمک‌های نقدی خود به این افراد و خانواده‌هایشان یاری رسانند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->