صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

افزایش دمای هوا ویروس کرونا را تضعیف می‌کند

  • کد خبر: ۲۵۷۵۸
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: خوشبختانه شواهد نشان می‌دهد افزایش دمای هوا به ضعیف‌شدن ویروس کمک می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: خوشبختانه شواهد نشان می‌دهد افزایش دمای هوا به ضعیف‌شدن ویروس کمک می‌کند، اما مردم باید همچنان نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا دوباره شاهد افزایش شیوع بیماری نباشیم.

دکتر حمیدرضا مژگانی گفت: بر اساس نتایج تست‌های آزمایشگاهی آمار شیوع ویروس کرونا رو‌به‌کاهش است و این امر ماحصل رعایت اصول بهداشتی توسط مردم و زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کادر بهداشتی و درمانی است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی در پاسخ به اینکه آیا ویروس کرونا انواع مختلفی دارد و علائم بالینی آن متفاوت است عنوان کرد: مطالعات معتبر ویروس کرونا را در سه گروه A,Bو C طبقه‌بندی کرده‌اند، اما اینکه این سه گروه علائم بالینی متفاوتی ایجاد می‌کنند در هیچ تحقیقی به اثبات نرسیده است.

متخصص ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطرنشان کرد: وقتی ویروس وارد بدن افراد از نژادهای متفاوت می‌شود و در ابتدا با میزبان خود اندکی یکسان‌سازی انجام می‌دهد و به میزان خیلی کمی جهش می‌کند اما به این معنا نیست که سیمای کلی بیماری تغییر می‌کند.

وی درباره انجام تست کرونا برای همه افراد عنوان کرد: این تست فقط با نظر متخصص عفونی، ریه ‌یا گوش و حلق و بینی پس از تب سنجی و علائم بالینی انجام می‌شود و هنوز امکان‌پذیر نیست تا برای همه افراد تست انجام شود.

مژگانی افزود: خوشبختانه شواهد نشان می‌دهد افزایش دمای هوا به ضعیف‌شدن ویروس کمک می‌کند، اما مردم باید همچنان نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا ذوباره شاهد افزایش شیوع بیماری نباشیم.

منبع: دانشگاه علوم پزشکی البرز 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.