صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از ابلاغ دستورالعمل اجرایی و پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی مدارس خبر داد

علی صمدی جوان/شهرآرانیوز؛ قاسمعلی خدابنده دراین‌باره گفت: این دستورالعمل شامل 5 بخش است که در هر یک متناسب با مقطع تحصیلی و شرایط رشته‌ها، پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مشخصی را اعلام می‌کند.


وی ادامه داد: در این بخش‌نامه آمده است مدیران مدارس از حضور همکاران و دانش‌آموزانی که بیماری‌های زمینه‌ای و اضافه وزن شدید و نقص ایمنی بدن دارند و همچنین مادران باردار ممانعت کنند.


همچنین باتوجه‌به اختصاص سرانه بهداشتی به مدارس، ضدعفونی کردن کلاس‌هایی که قرار است میزبان دانش‌آموزان باشد، باید با جدیت و مطابق دستورالعمل انجام شود.


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: به مدیران مدارس توصیه شده است که برای رعایت بیشتر فاصله‌گذاری اجتماعی از محیط‌های بزرگ‌تر در مدارس یا حیاط مدرسه برای برپایی برخی کلاس‌ها استفاده شود.

 

بیشتر بخوانید: شیوه نامه بازگشایی مدارس

 


خدابنده به برخی موارد ممنوع در ایام بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: کلاس‌های درس تربیت‌بدنی، مراسم صبحگاه، جلسات یا کلاس‌های فوق برنامه ممنوع است و همچنین از حضور والدین در مدرسه جلوگیری خواهد شد.


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: در این دستورالعمل قید شده است که یکی از عوامل مدرسه باید در بدو ورود دانش‌آموزان به آن‌ها نکات بهداشت و موارد فاصله‌گذاری اجتماعی را توضیح دهد و از تجمع آنان جلوگیری کند. همچنین تمام کارکنان مدارس به‌ویژه معلمان در زمان حضورشان در کلاس درس باید از ماسک و دستکش استفاده کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.