شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روانشناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روانشناس نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
مدیر سازمان دانش‌آموزی خراسان رضوی گفت:

احتمال برگزاری انتخابات مجازیِ مجلس دانش‌آموزی/ ادامه مأموریت‌ها در گرو بازگشایی مدارس

  • کد خبر: ۲۶۵۰۳
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
احتمال برگزاری انتخابات مجازیِ مجلس دانش‌آموزی/ ادامه مأموریت‌ها در گرو بازگشایی مدارس
مدیر سازمان دانش‌آموزی خراسان رضوی گفت: اگر بازگشایی مدارس محقق شود، طرح آشنایی با شغل‌ها و حِرف مختلف ویژه پیشتازان دوباره اجرا خواهد شد.
سمیرا شاهیان/ شهرآرانیوز، علی‌محمد یونسی در مصاحبه‌ای به مناسبت سالروز تأسیس سازمان دانش‌آموزی بیان کرد: از ۲ سال پیش در این سازمان، طرح آشنایی با تأمین اجتماعی برگزار می‌شود که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اجرای این طرح بلاتکلیف مانده است. در حالی که در سال‌ها گذشته دانش‌آموزان از شعب تأمین اجتماعی بازدید می‌کردند و در آنجا با بخش‌های مختلف آشنا می‌شدند.
او با اشاره به مأموریت‌های سازمان دانش‌آموزی در حوزه تشکیلات دانش‌آموزی یا همان اعضای پیشتازان، اظهار کرد: یک جنبه دیگر از وظایف سازمان، تشکیل مجلس دانش‌آموزی است که عصاره شورای دانش‌آموزی محسوب می‌شود. از آنجا که مجلس دانش‌آموزی فعلی کارش به پایان رسیده است، قرار بود در اسفندماه سال گذشته، دانش‌آموزان، مجلس جدید را تحویل بگیرند، اما انتخابات مجلس تحت تأثیر وضعیت بحران کرونا قرار گرفت و دانش‌آموزان بلاتکلیف مانده‌اند.

انتخابات مجازیِ مجلس دانش‌آموزی
مدیر سازمان دانش‌آموزی خراسان رضوی درباره احتمال پایان دادن به بلاتکلیفی مجلس دانش‌آموزی گفت: باتوجه‌به شرایط کنونی کشور و مشخص نبودن زمان قطعی شکست کرونا در ایران، سازمان مرکزی مشخصات دانش‌آموزان را خواسته است، بنابراین احتمال مجازی برگزارشدن انتخابات مجلس دانش‌آموزی وجود دارد. البته تاریخ این برنامه مجازی برای راه یافتن ۱۵۵ دانش‌آموز به مجلس اعلام نشده است.

تعلیق اردو‌های ملی به علت شیوع کرونا
علی‌محمد یونسی به دیگر وظیفه سازمان دانش‌آموزی در زمینه پیشتازان اشاره و بیان کرد: در سال‌های گذشته در این فصل برای پیشتازان، اردو‌های بهارانه و تابستانه داشتیم و عصاره اردو‌های شهرستانی و استانی به اردوی ملی اعزام می‌شدند، اما در موقعیت فعلی به دلیل شیوع ویروس کرونا هیچ تجمع دانش‌آموزی‌ای نداریم.
او افزود: بنابر شرایط فعلی کشور، بخشی از فعالیت‌های دانش‌آموزان در فضای مجازی و اپلیکیشن شاد دنبال می‌شود.
مدیر سازمان دانش‌آموزی خراسان رضوی درخصوص جبران برنامه‌های اردویی که در روز‌های شیوع کرونا برگزار نشده است، اظهار کرد: تصمیم‌گیری درباره این موضوع به وزارت آموزش‌و‌پرورش مربوط می‌شود و من نمی‌توانم در این حوزه اظهار نظر کنم.
یونسی، تربیت اجتماعی دانش آموزان را ماموریت اصلی سازمان دانش آموزی عنوان کرد و افزود: امروزه شاهد هنرنمایی مدرسان و مربیان و دانش‌آموزان هستیم که در مناسبت‎های مختلف دینی و ملی و پیشامدهای تلخ و شیرین جامعه به واقع پیشتاز دستگاه آموزش‌و‌پرورش و پیشتاز جامعه هستند و منش‌های تشکیلاتی را نه تنها در محدوده کلاس و ذهن بلکه در عرصه عمل تمرین می‌کنند. پاسداشت مناسبت‌های دینی و ملی، جریان‌آفرینی‌های خودجوش نظیر کمک به دانش‌آموزان آسیب دیده در حوادث طبیعی سیل و زلزله، پاسداشت خدمات شهدا، جانبازان و پرستاران معلمان و مربیان و آتشنشانان، شرکت در راهپیمایی‌های مختلف، برگزاری کرسی‌های‌ آزاداندیشی و شورآفرینی و در انتخابات برای حضور حداکثری بخشی از این اقدامات است.
 
مدیر سازمان دانش‌آموزی استان، توسعه کمی تشکیلات سازمان دانش‌آموزی را مهم دانست و گفت: هرچه خانواده سازمان دانش‌آموزی گسترده‌تر باشد، دانش‌آموزان بیشتری تعالیم و مهارت‌های لازم را برای زندگی آموخته و به کار می‌بندند؛ اما متوقف شدن در توسعه کمی صرف پسندیده نیست.
او افزود: سازمان دانش‌آموزی در این چند سال توانسته است جمعیت هدف خود را چند برابر کند به طوری که امسال بالغ بر ۲۱۰هزار دانش‌آموز جذب این تشکیلات شده است.
 
مسابقه دانش‌آموزی
یونسی در پایان گفت: در ایام تعطیلات اجباری کرونا، سازمان دانش‌آموزی استان مسابقه «چگونه کرونا را شکست دهیم؟» در قالب آثار نقاشی و کاریکاتور، خطاطی شامل خط تحریری و نستعلیق، طراحی پوستر، تهیه کلیپ، شعر و داستان‌نویسی و متن ادبی، در فضای مجازی برای دانش آموزان پیشتاز برگزار کرد. در این مدت ۱۳۵۰ دانش‌آموز در این مسابقه شرکت کردند و پس از داوری به ۱۰۰ اثر برگزیده جوایزی اهدا شد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->