صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

از ابتدای خردادماه فرایند تأمین اعتبار دفترچه درمانی حذف می‌شود و به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان برای تمدید اعتبار دفترچه درمانی نیازی نخواهد بود.
به گزارش شهرآرانیوز، در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی و برای تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان در تمام مراکز درمانی از جمله ملکی و غیرملکی طرف قرارداد و همچنین کاهش مراجعه مخاطبان مربوط به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان و ایجاد رضایتمندی، درگام نخست درج اعتبار دفترچه‌های درمانی حذف و اخذ استحقاق درمان از طریق سامانه استحقاق درمان جایگزین آن می‌شود.

در این راستا بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان ضمن رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در تمام مراکز درمانی از جمله ملکی، غیرملکی طرف قرارداد و پزشکان، با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین شامل USSD، Mobile App، SMS و نرم‌افزار‌های تحت وب medical.tamin.ir و darman.tamin.ir انجام خواهد شد.

سامانه‌های چهارگانه استعلام استحقاق درمان به نحوی طراحی شده است که در صورت استعلام از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد از جمله پزشکان، بیمارستان‌ها و مراکز پاراکلینیک دارا یا بدون استحقاق درمان را در تاریخ استعلام اعلام کرده و کدرهگیری نیز برای آنان صادر می‌کند.

گفتنی است در این سامانه برای شخص بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی امکان آگاهی از تاریخ استحقاق درمان نیز پیش‌بینی شده است و در صورت استعلام شخص بیمه‌شده، تاریخ پایان استحقاق درمان نیز به وی اعلام می‌شود.

لازم به ذکر است تمام مراکز درمانی طرف قرارداد از جمله پزشکان، داروخانه‌ها، مراکز پاراکلینیک، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها موظف به کنترل استحقاق درمان از یکی از روش‌های ذکر شده در بند ۱ می‌باشند. ضمناً فرایند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع هم‌پوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه‌گر پایه، همچنان به قوت خود باقی است.

گفتنی است در صورتی‌که بیمه‌شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد می‎تواند از طریق تماس با سامانه ۱۴۲۰ سازمان‎ تأمین‌ اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام نماید.
در صورتی‌که فرزندان ذکور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران (۱۹ سال تمام) به دلیل عدم ارائه گواهی تحصیلی معتبر دانشگاهی و همچنین فرزندان اناث آنان به جهت عدم ارائه اصل شناسنامه، در سرویس استحقاق درمان «فاقد حمایت درمانی» باشند، تا زمان برقراری تعامل الکترونیکی با پایگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارائه خدمات درمانی برای این دسته از فرزندان مطابق ضوابط و روال جاری انجام خواهد شد.
 
منبع: روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی خراسان رضوی
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.