به گزارش شهرآرانیوز، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی به تشریح روشهای غیرحضوری استعلام اعتبار دفاتر درمانی پرداخت.
«علی اکبر ربیع زاده» به تلویزیون، گفت: سالانه بیش از ۹۷ میلیون بار مراجعه به شعب و کارگزاریها داریم که ۵۵ درصد مربوط به خدمات دفترچه است که از میان ۳۹ میلیون بار فقط مربوط به تأمین اعتبار است. از این رو در مرحله اول حذف اعتبار را شروع کردیم که ضمن کاهش مراجعه حضوری به واحدهای اجرایی، رضایتمندی بیمهشدگان را نیز در پی دارد.
وی افزود: شش روش استعلام غیرحضوری اعتبار دفترچه را طراحی کردیم که سه روش آن اینترنتی و سه روش نیز غیر اینترنتی است و همه این روشها اکنون در دسترس بیمهشدگان است.
ربیع زاده گفت: اعتبار دفترچههای درمانی که در اختیار بیمهشدگان این سازمان قرار دارد از طریق بارکدخوان تعبیه شده (با استفاده از دوربین موبایل) و یا ورود کدملی در وب اپلیکیشن به آدرس pwa.tamin.ir، از طریق بستر USSD با شمارهگیری کد دستوری #1*1420*4* یا #1420*4*، کد دستوری #1666*بیمه سلامت و سامانه اینترنتی به آدرس medical.tamin.ir قابل استعلام است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی افزود: چنانچه بیمهشدگان عزیز سازمان تأمین اجتماعی در خصوص حذف اعتبار دفاتر درمانی سؤال دارند میتوانند با تماس با مرکز ارتباطات این سازمان به شماره تلفن۱۴۲۰ پاسخ خود را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه زیرساختهای این طرح به صورتی آماده شده است که در هر ثانیه ۷۰۰ استعلام پاسخ داده میشود و هیچ ازدحامی در خطوط نیست، گفت: تا امروز ۸۲۵ هزار نفر از طریق وب و ۲میلیون و ۲۰۰ هزار از طریق کدهای دستوری و در مجموع سه میلیون نفر به صورت غیرحضوری استعلام اعتبار دفاتر درمانی خود را دریافت کردهاند.
ربیعزاده اظهار امیدواری کرد: در یکی دو ماه آینده استعلام غیرحضوری دفاتر درمانی در کل کشور عملیاتی ودر شش ماه دوم سال جاری حذف دفترچه اجرا شود.
منبع: اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی