تاکید بر توجه والدین بر تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه‌های مشهد خالی شد هشدار وزارت رفاه درباره پیامک‌های جعلی دریافت کالابرگ الکترونیکی دختر نوجوان مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید هشدار به بانوان برای استفاده از لوازم آرایشی دارای مواد مضر و سمی گزارشی از شکل گیری و عملکرد کانون «شهیدالقدس» در  مشهد با محوریت فلسطین اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران عادی‌انگاری در موضوع حجاب فضا را برای ارتکاب جرائم بازتر می‌کند وزیر بهداشت: سکو‌های اینترنتی دارو فقط وظیفه تحویل دارو از داروخانه تا درب منزل بیماران را دارند
سرخط خبرها

چگونگی استعلام غیرحضوری اعتبار دفترچه‌های تأمین اجتماعی

  • کد خبر: ۳۰۹۴۹
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
چگونگی استعلام غیرحضوری اعتبار دفترچه‌های تأمین اجتماعی
سالانه ۹۷ میلیون بار مراجعه به شعب و کارگزاری‌ها داریم که ۵۵ درصد مربوط به خدمات دفترچه است.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی به تشریح روش‌های غیرحضوری استعلام اعتبار دفاتر درمانی پرداخت.

«علی اکبر ربیع زاده» به تلویزیون، گفت: سالانه بیش از ۹۷ میلیون بار مراجعه به شعب و کارگزاری‌ها داریم که ۵۵ درصد مربوط به خدمات دفترچه است که از میان ۳۹ میلیون بار فقط مربوط به تأمین اعتبار است. از این رو در مرحله اول حذف اعتبار را شروع کردیم که ضمن کاهش مراجعه حضوری به واحدهای اجرایی، رضایتمندی بیمه‌شدگان را نیز در پی دارد.

وی افزود: شش روش استعلام غیرحضوری اعتبار دفترچه را طراحی کردیم که سه روش آن اینترنتی و سه روش نیز غیر اینترنتی است و همه این روش‌ها اکنون در دسترس بیمه‌شدگان است.

ربیع زاده گفت: اعتبار دفترچه‌های درمانی که در اختیار بیمه‌شدگان این سازمان قرار دارد از طریق بارکدخوان تعبیه شده (با استفاده از دوربین موبایل) و یا ورود کدملی در وب اپلیکیشن به آدرس pwa.tamin.ir، از طریق بستر USSD با شماره‌گیری کد دستوری #1*1420*4* یا #1420*4*، کد دستوری #1666*بیمه سلامت و سامانه اینترنتی به آدرس medical.tamin.ir قابل استعلام است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی افزود: چنانچه بیمه‌شدگان عزیز سازمان تأمین اجتماعی در خصوص حذف اعتبار دفاتر درمانی سؤال دارند میتوانند با تماس با مرکز ارتباطات این سازمان به شماره تلفن۱۴۲۰ پاسخ خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های این طرح به صورتی آماده شده است که در هر ثانیه ۷۰۰ استعلام پاسخ داده می‌شود و هیچ ازدحامی در خطوط نیست، گفت: تا امروز ۸۲۵ هزار نفر از طریق وب و ۲میلیون و ۲۰۰ هزار از طریق کدهای دستوری و در مجموع سه میلیون نفر به صورت غیرحضوری استعلام اعتبار دفاتر درمانی خود را دریافت کرده‌اند.

ربیع‌زاده اظهار امیدواری کرد: در یکی دو ماه آینده استعلام غیرحضوری دفاتر درمانی در کل کشور عملیاتی ودر شش ماه دوم سال جاری حذف دفترچه اجرا شود.

منبع: اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->