صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

۴۸ درصد تماس‌های مردمی با اورژانس ۱۱۵ مشهد مزاحمی و نامرتبط است

  • کد خبر: ۲۹۱۹۸۹
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزون بر ۴۸ درصد از تماس‌های مردمی برقرار شده با اورژانس ۱۱۵ مشهد در نیمه اول امسال، مزاحمی و نامرتبط بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علی یزدانی افزود: در این بازه زمانی ۶۶۷ هزار و ۹۹۴ تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد برقرار شده که از این تعداد ۳۲۳ هزار و ۷۴۲ تماس مزاحمی و نامرتبط بوده است.

وی ادامه داد: پنج درصد معادل ۳۲ هزار و ۲۲۰ مورد از تماس‌های مردمی با اورژانس ۱۱۵ مشهد مزاحمی صرف هستند و ۴۳ درصد تماس‌ها نامرتبط بوده است.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تماس‌های مزاحمی شامل فحاشی، بی‌ادبی، توهین کردن، ایجاد ماموریت کاذب و دروغین و سایر موارد بوده است، با توجه به این که تماس‌های مزاحمی سبب اشغال خطوط اورژانس و به خطر افتادن جان بیماران و مصدومان می‌شود، تماس گیرندگان مزاحم به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

یزدانی گفت: تماس‌های نامرتبط نظیر آدرس پرسیدن، مشورت در خصوص دارو‌ها و عوارض دارویی، تماس‌های اشتباهی و پرسیدن شماره تلفن است.

۵۰ مزاحم تلفنی اورژانس به مراجع قضایی معرفی شدند

دکتر یزدانی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ نفر که بیش از ۱۰۰ بار تماس مزاحمی با اورژانس این دانشگاه برقرار کرده بودند به مراجع قضایی معرفی شدند و تاکنون پنج نفر جرایم نقدی و تعزیراتی صادر شده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات مهم در حوزه فوریت‌های پزشکی موضوع مزاحمت‌های تلفنی و اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ و ایجاد ماموریت‌های کاذب است که با توجه به کمبود آمبولانس، تاخیر در ماموریت‌های امدادرسانی به بیماران بدحال مانند سکته حاد مغزی، قلبی و مصدومان ترافیکی و به خطر افتادن جان آنان را بدنبال دارد.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: اگر چه تاکنون سعی شده است که با آموزش‌های همگانی و اطلاع رسانی‌های عمومی در خصوص پیشگیری از مزاحمت‌های تلفنی اقدام شود، اما همچنان این مزاحمت‌ها ادامه دارد.

یزدانی افزود: امید است با فرهنگ‌سازی و آموزش از سطوح ابتدایی به کودکان توسط والدین و سپس در سطوح مختلف تحصیلی و پیگیری‌های قضایی در راستای برخورد با این هنجارشکنی بزرگ اجتماعی که موجب به خطر افتادن جان هموطنان می‌شود، مشکل مزاحمت‌های تلفنی اورژانس حل شود.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۵ پایگاه عملیاتی شامل ۹۹ پایگاه شهری، ۶۶ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۱۸۲ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۳ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.