صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استخدام زنان آتش‌نشان را در برنامه داریم

  • کد خبر: ۲۹۲۱۱۰
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: استخدام نیرو‌های جدید در سازمان در اولویت قرار دارد و تلاش می‌کنیم که بانوان را نیز استخدام کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، آتش نشانی از جمله حرفه‌هایی است که هم‌زمان با فناوری‌های نوین پیشرفت می‌کند. در چند سال اخیر نیز هوش مصنوعی به ابزاری ضروری در صنعت آتش نشانی تبدیل شده است. با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و هوش مصنوعی در آتش نشانی، می‌توان از بسیاری از حوادث آسیب‌زا جلوگیری کرد.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در همین رابطه اظهار کرد: در چند سال اخیر زندگی‌ها با گذشته تفاوت پیدا کرده و تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است. زندگی که در حال حاضر شهروندان دارند، با ۵۰ سال پیش قابل مقایسه نیست. مواد پتروشیمی به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده است. به عنوان مثال مواد اکلیلی نایلونی، لباس، اسپری‌های افشانه و موبایل بخشی جدانشدنی از زندگی مردم محسوب می‌شوند. در صنعت خودرو نیز تغییرات جدیدی رخ داده است و انواع خودرو‌های گازی و برقی روانه بازار شده‌اند.

ملکی افزود: تنوع کالا‌ها چگونگی بروز سوانح را نیز متنوع‌تر کرده است. در این وضعیت، در صورتی که فعالان آتش‌نشانی دانش خود را به‌روز نکنند، مسلماً در زمان بروز حادثه با مشکل مواجه می‌شوند. برج‌ها و ساختمان‌های بلند در شهر‌های بزرگ به تجهیزات جدید نیاز دارند. در حال حاضر از پهپاد‌هایی استفاده می‌کنیم که توانایی حضور در عملیات و شناسایی را دارند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: استخدام نیرو‌های جدید در سازمان در اولویت قرار دارد. همچنین تلاش می‌کنیم که بانوان را نیز استخدام کنیم. با این جذب نیرو، کمبود نیرو در سازمان آتش نشانی کاهش پیدا می‌کند. از نظر تجهیزات هم در وضعیت خوبی قرار داریم. البته باتوجه به ظهور فناوری‌های جدید، باید به جبران کمبود‌ها بپردازیم.

منبع: جهان بانو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.