صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جذب ۱۰ هزار معلم در آموزش و پرورش خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۹۲۲۲۵
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
سیدامیر شوشتری: کلاس بدون معلم نداریم؛ زیرا امسال با تثبیت خرید‌خدمات‌ها و جذب معلمان جدیدی که صورت گرفته است، کلاس‌ها معلم دارند. 

«۱۲‌هزار‌و‌۶۸۹ نفر» برآیند آماری است که اردیبهشت‌ماه امسال مسئولان آموزش‌و‌پرورش اعلام کردند در سال تحصیلی جاری به تعداد معلمان خراسان‌رضوی اضافه خواهد شد.

همان‌زمان صفدر سلطانی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی، به خبرنگاران اعلام کرد که این میزان استخدام برای امسال، ۲۵‌درصد از کمبود نیرو‌های موظف را جبران می‌کند. 

حال مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی اعلام کرده است که «تا ۱۰‌هزار نفر معلم را جذب می‌کنیم؛ اما نمی‌دانم که مابقی آنها را بتوانیم جذب کنیم یا خیر»؛ بااین‌حال این مقام مسئول معتقد است که اکنون کلاس بدون معلم نداریم. 

سیدامیر شوشتری در گفتگو با شهرآرا، با اشاره به اینکه قبلا از جذب ۱۱‌هزار معلم در سال تحصیلی جاری صحبت کرده بودیم، بیان کرد: اکنون تا ۱۰‌هزار نفر را جذب می‌کنیم، برخی از ظرفیت‌ها خالی می‌ماند؛ نمی‌دانیم که می‌توانیم آنها را در تکمیل ظرفیت جذب کنیم یا خیر. وی در پاسخ به این پرسش که آیا اکنون کلاس بدون معلم داریم، اظهار کرد: کلاس بدون معلم نداریم؛ زیرا امسال با تثبیت خرید‌خدمات‌ها و جذب معلمان جدیدی که صورت گرفته است، کلاس‌ها معلم دارند. 

وی درباره اظهاراتی که در برخی رسانه‌ها درخصوص کمبود معلم منتشر شده است، افزود: برخی اسم چند مدرسه را بیان کرده و گفته بودند که معلم ندارند. این موارد مربوط به روز‌های اول مهر است و امکان دارد برای تعداد اندکی این اتفاق افتاده باشد. اما اینکه این موارد را به همه کلاس‌ها تعمیم بدهند و بگویند معلم سر کلاس درس حضور ندارد، درست نیست.

تأمین ۵۰‌هزار معلم در استان

وی بیان کرد: بیش از ۵۰‌هزار معلم با شروع مهرماه به کلاس‌های درس رفتند و شاید در حدود ۱۰‌مورد خبردار شدیم که معاون مدرسه برای تدریس به کلاس درس می‌رود. البته معاونان مدرسه نیز برای تدریس ساعات موظفی دارند؛ بنابراین باید کلاس درس داشته باشند. یا به‌عنوان مثال اعلام شده بود که معلم تغییر کرده است که این موارد نیز به‌دلیل تغییر و تحولات از جمله ابلاغ جدید، جابه‌جایی معلمان قبلی و‌... رخ می‌دهد.

توزیع شیر رایگان در انتظار ابلاغ

شوشتری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات توزیع شیر رایگان در مدارس استان که سال گذشته و با دو ماه تأخیر از آذر در مدارس شروع شده بود، بیان کرد: هنوز در‌این خصوص ابلاغی نیامده است و مشخص نیست؛ اما اگر اعتبار داده شود، قطعا امسال نیز شیر رایگان در مدارس توزیع خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.