اصلاحات احتمالی کنکور چه زمانی اعمال خواهد شد؟ آغاز اعزام عمره از امروز (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) ضبط خودرو پورشه به ارزش ۱۳۳ میلیارد ریال در مشهد آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان کوهسنگی مشهد + تصاویر جلوگیری از ادامه فعالیت معلم‌بلاگر‌ها در مدارس ورود بیش از یک میلیون و ۳۲۲ هزار دانش‌آموز به دوره اول متوسطه پرونده میزبانی استقلال و پرسپولیس در مشهد دوباره به جریان افتاد | قفل در‌های ورزشگاه امام رضا(ع) باز می‌شود؟ نظر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه کنکور بازنشستگان حساب خود را چک کنند | یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی برای بازنشستگان لشکری واریز شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) اورژانس مشهد با کمبود ۱۰۰ دستگاه آمبولانس مواجه است رئیس جمعیت هلال احمر ایران: حال عمومی سفیر ایران در لبنان خوب است + فیلم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) | وزش باد و خیزش گردوخاک در جنوب و شرق استان ترافیک پرحجم اول مهر ۱۴۰۳ در انتظار مشهدی‌ها فعالیت بدون مجوز صد‌ها صرافی رمزارز در داخل کشور «جشن جوانه‌ها» ویژه هفتمی‌ها همزمان با سراسر کشور در مشهد برگزار شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) + ویدئو تأخیر شش‌ماهه در اجرای قوانین «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» و «سامان‌دهی کارمندان دولت» زورگیری خشن اتباع غیرمجاز افغانستانی از موتورسواران در مشهد + عکس سرویس‌دهی اتوبوس و مترو مشهد در روز اول مهر، رایگان است آغاز سال تحصیلی بدون کمبود معلم جزئیات روند رسیدگی به درخواست‌های تغییر جنسیت، در گفتگو با کارشناس پزشکی قانونی مشهد آخرین وضعیت اصلاح ضریب ریالی اضافه‌کار پرستاران (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) رئیس مرکز مطالعات تراجنسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد: تراجنسیتی ها، شهروندان محترم شهر ما هستند کشف و جمع‌آوری ۲۲۲ هزار قلم انواع فراورده‌های گیاهی دست‌ساز و فاقد مجوز در مشهد
سرخط خبرها

آغاز سال تحصیلی بدون کمبود معلم

  • کد خبر: ۲۵۱۴۷۸
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴
آغاز سال تحصیلی بدون کمبود معلم
کمبود معلم در استان برای سال تحصیلی جدید با برنامه‌ریزی و به‌کارگیری نیرو‌های تازه مدیریت شده است.

کمبود معلم در استان برای سال تحصیلی جدید با برنامه‌ریزی و به‌کارگیری نیرو‌های تازه مدیریت شده و روش‌هایی مانند به‌کارگیری عوامل اجرایی مدرسه در کلاس درس، معلمان بازنشسته، دانشجومعلمان و معلمان طرح خرید خدمات آموزشی در کنار استخدام ۹هزار نیروی جدید، در همین راستا بوده است. این استان همچنین امسال با ۲۲۰فضای آموزشی و ورزشی، رتبه خوبی در کشور دارد. تعداد معلم مورد‌نیاز در استان بیش از ۵۸‌هزار نفر است و شمار معلمان موجود ۴۷‌هزار نفر و کمبود ما در این زمینه دقیقا ۱۱‌هزار‌و‌۳۴۲ نفر است.

بر همین اساس، ۱۰۷۴کلاس به ظرفیت آموزشی استان افزوده می‌شود، اما متأسفانه هنوز در برخی مناطق برخوردار و حاشیه شهر به فضای آموزشی نیاز داریم و امیدواریم با طرح‌های جهشی آن را حل کنیم. ما در قالب طرح شهید‌عجمیان برای رفع نیاز محیط‌های آموزشی با کمک نیرو‌های جهادی، پانصد گروه جهادی را پای کار آوردیم و اداره‌کل نوسازی مدارس نیز در این‌باره ۱۲۰‌میلیارد ریال هزینه کرده است. «سه‌شنبه‌های افتتاح» را هم از روز دانش‌آموز در آبان ۱۴۰۲ آغاز کردیم و هر سه‌شنبه یک مدرسه در استان با حضور استاندار خراسان‌رضوی یا فرماندار مشهد افتتاح کردیم.

این طرح آموزشی با تلاش خیران و آموزش‌وپرورش اجرایی شده و لازم است تلاش‌ها در این حوزه ادامه یابد تا با همین روند طی سه سال آینده کمبود مدارس و کلاس‌های آموزشی در حاشیه شهر مشهد جبران شود و به سرانه آموزشی لازم برسیم. مدرسه‌سازی را نیز تا جایی ادامه می‌دهیم که دیگر مدارس متراکم نداشته باشیم. در دولت سیزدهم ۴ هزار کلاس درس به بهره‌برداری رسید و برای ساخت ۵ هزار کلاس درس نیز برنامه‌ریزی شده است که نیمی از آن با یاری خیران ساخته خواهد شد. 

در طرح «سه‌شنبه‌های افتتاح» بیشترین افتتاحیه‌ها در منطقه تبادکان انجام شده است. افزایش فضا‌های آموزشی و ورزشی آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی در رأس ساخت‌وساز‌های کشور قرار دارد، اما کمبود فضای آموزشی از چالش‌های حوزه آموزش‌وپرورش است که در سراسر کشور وجود دارد و خراسان‌رضوی نیز مانند دیگراستان‌ها با توجه به روند روبه‌افزایش جمعیت دانش‌آموزی درگیر این چالش است. 

برای جبران این کمبود نیز به شکل فوری تأمین و ساخت ۵ هزار کلاس درس جدید از محل اجرای طرح مولدسازی در استان در دستورکار قرار دارد. این تعداد مدرسه تازه‌ساز شامل ۱۰۷۴کلاس درس است. برای ساخت این تعداد پروژه نیز ۱۲هزارمیلیارد ریال هزینه شده و میزان مشارکت خیران مدرسه‌ساز نیز حدود ۴۰درصد است. اکنون خراسان‌رضوی با یک‌میلیون و ۵۰۰هزار دانش‌آموز، حدود ۹درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را در خود جای داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->