جزییات حریق منزل مسکونی در خیابان آوینی مشهد (چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳) متلاشی شدن باند سارقین احشام و کشف ۳۰ پرونده سرقت (۱۸ مهر ۱۴۰۳) زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی متقاضیان دانشگاه علمی کاربردی| سالانه باید به ۵۰ هزار نفر آموزش مهارتی ارائه شود چند ورزش‌ ساده برای کمک به پیشگیری و درمان آرتروز جزئیات رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز در سال ۲۰۲۵ | دانشگاه‌های ایران چه رتبه‌ای دارند؟ رئیس جمهور شنبه در دانشگاه تهران | سال تحصیلی جدید با حضور پزشکیان آغاز خواهد شد فقط با یک روش ساده سرماخوردگی خود را درمان کنید دانستنی‌های بیشتر درباره تخم‌مرغ، غذایی ساده ولی بسیار ارزشمند | یک وعده طلایی ترافیک سنگین در پل انقلاب اسلامی، بزرگراه شهید سلیمانی و میدان ده‌دی در مشهد (۱۸ مهر ۱۴۰۳) بیش از ۲۲ هزار واکسن آنفلوانزا به دانشگاه علوم پزشکی مشهد رسید مشکل کمبود معلم در دبستان دخترانه شهید بیگلری مشهد بعد از ۱۷‌ روز حل شد! تصادف و واژگونی تاکسی در مشهد ۲ مصدوم برجای گذاشت (۱۸ مهر ۱۴۰۳) صنعت پست؛ انتظارات و امید‌ها همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در هیئت دولت تصویب شد | احکام جدید به زودی صادر می‌شود (۱۸ مهر ۱۴۰۳) افتتاح سی‌و‌هفتمین مجموعه آموزشی طرح «سه‌شنبه‌های افتتاح» | جبران کمبود سرانه آموزشی مشهد تا پایان سال‌۱۴۰۴ درباره آگهی‌های فروش اعضای بدن که رد پایش را در گوشه وکنار شهر مشهد می‌بینیم | فقر تا مغز استخوان دستیابی ایران به تولید قرنیه مصنوعی | چشم پزشکی ایران قابل مقایسه با آمریکا و اروپاست توضیحات آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص حل مشکلات توزیع کتب درسی و کمبود معلم با شروع فصل سرد سیر طبیعی افزایش کرونا و آنفلوآنزا در کشور دیده می شود هم‌دلی و هم‌دردی دکتر غلامحسین نوفرستی یا بیماران سرطانی | معالج ناامیدی بازداشت ۴ فروشنده مشروبات الکلی در مازندران به اتهام قتل عمد افزایش حقوق دستیاران پزشکی از مهرماه ۱۴۰۳| رقم پرداختی‌ها تا ۲۵ میلیون تومان اعمال‌قانون ۲۰۶۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۰۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۸ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشکل کمبود معلم در دبستان دخترانه شهید بیگلری مشهد بعد از ۱۷‌ روز حل شد!

  • کد خبر: ۲۹۳۴۸۷
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
مشکل کمبود معلم در دبستان دخترانه شهید بیگلری مشهد بعد از ۱۷‌ روز حل شد!
در کمتر از ۲ ساعت از پیگیری صدای مردم شهرآرا، مشکل کلاس درس یک مدرسه برطرف شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «دبستان دخترانه شهید بیگلری واقع در میدان امام حسین (ع) شهید چراغچی‌۵ با گذشت حدود هفده‌روز از آغاز سال تحصیلی هنوز معلم ندارد. این مدرسه سال گذشته نیز همین وضعیت را داشت و دانش‌آموزان پایه سوم زمان زیادی از مهرماه را بدون معلم گذراندند. امسال نیز یک کلاس چهارم در این مدرسه معلم ندارد، از شما تقاضا داریم پیگیری کنید. چرا مدارس مناطق محروم بدون معلم هستند؟»

ارسال همین یک پیامک از سوی نماینده اولیای کلاس چهارم دبستان دخترانه شهید بیگلری در حالی است که شش روز پیش مدیر کل آموزش‌و‌پرورش استان گفته بود تمام مدارس استان معلم دارند.

خراسان‌رضوی کلاس بدون معلم ندارد

خبری که خبرگزاری ایرنا هفته قبل به نقل از سید امیر شوشتری با تیتر «خراسان رضوی کلاس بدون معلم ندارد» منتشر کرد. این خبر بارقه‌هایی از امید در دل شهروندان به ویژه ساکنان حاشیه شهر ایجاد کرد. مدیرکل آموزش‌و‌پروش استان در ادامه آن خبر این نکته را هم گفته بود که تمامی کلاس‌های درس سال تحصیلی (۱۴۰۴ _۱۴۰۳) در این استان با حضور معلم برگزار می‌شود و کلاس بدون معلم نداریم، اما به نظر می‌رسد این استان و به‌ویژه شهر مشهد هنوز به نیروی انسانی برای کیفیت بخشی آموزش نیاز ویژه دارد.
روایت ما روایت والدینی است که از صدای مردم شهرآرا می‌خواهند فریادرس فرزندانشان باشد. دانش‌آموزانی که هفده‌روز تمام وقت خود را در حیاط مدرسه سپری کرده‌اند.

۱۱ ظهر دبستان شهید بیگلری

بعد از تماس شهروندان با تحریریه شهرآرا، برای پیگیری موضوع در بازدیدی میدانی به سراغ اولیای گلایه‌مند دانش‌آموزان می‌رویم. در ورودی مدرسه بسته است، اولیا معتقدند مدیر دبستان دخترانه به دلیل اینکه با اعتراض رو‌به‌رو نشود در تمامی ساعات مدرسه غیر از لحظه ورود و خروج دانش‌آموزان تأکید کرده است که در ورودی بسته باشد.

با یکی از اولیا که ظاهرا فرزندش حال نامساعدی دارد وارد مدرسه می‌شویم. تعداد زیادی از دانش‌آموزان در حیاط مدرسه وارد نمازخانه شده‌اند. از یکی از دانش‌آموزان سؤال می‌پرسیم: کلاس چهارمی‌ها معلم ندارند؟ او خودش در همین کلاس است این‌طور جواب می‌دهد: خانم از آموزش‌وپرورش هستید؟

بعد از اینکه مطمئن می‌شود می‌گوید: فقط دو روز اول سال تحصیلی یک معلم برای ما آمد، اما از آن روز تا الان معلم نداریم. از او درباره چرخش یک معلم میان دو کلاس می‌پرسیم. این دانش‌آموز می‌گوید: نه‌خیر اصلا این طور نیست. از ابتدای سال تا الان غیر همان دو روز دیگر معلمی نداشتیم. دانش‌آموز دیگری که کمی آن‌طرف‌تر قرار دارد می‌گوید: خانم کلاس‌هایمان شلوغ است برخی میزهایمان تا جلو تخته رفته است. پارسال نیز کلاس سوم بودم تا دوهفته معلم نداشتیم.

خانم جوانی که برای برگشت فرزندش به مدرسه آمده است متوجه حضور ما می‌شود. او با اشاره به اینکه از ابتدای سال یک کلاس چهارم در این مدرسه معلم نداشته است، این‌طور ادامه می‌دهد: روز اول یا دوم سال تحصیلی بود معلمی به کلاس آمد و کمی تدریس داشت، اما حضور معلم در کلاس برای بچه‌های ما تنها همین چند روز بود و بس.
او اظهار می‌کند: هر چه به مدیر مدرسه اعتراض می‌کنیم فایده‌ای ندارد مهرماه از نیمه گذشته است و بچه‌های ما هیچ چیز یاد نگرفته‌اند.

پسرانه شیفت مخالف

در مقابل مدرسه، دانش‌آموزان پسر ایستاده‌اند تا زنگ آخر شیفت صبح زده شود و وارد مدرسه شوند. این مدرسه در یک شیفت دخترانه و در شیفت دیگر پسرانه است. یک دانش‌آموز کلاس پنجمی پسر درباره وضعیت کلاس‌ها می‌گوید: کلاس‌های شیفت پسرانه بسیار شلوغ است در هرکلاس حدود چهل نفر هستیم.
او ادامه می‌دهد: میزهایمان را تا نزدیکی تخته چیده‌اند و نفرات جلویی برای نگاه کردن به تخته همیشه مشکل دارند و چشم درد می‌شوند.

وقتی مدیرمدرسه پاسخ‌گو نیست!

برای پیگیری موضوع به سراغ مدیر دبستان دخترانه شهید بیگلری می‌رویم. مدیر مربوط از پاسخ به گزارشگر صدای مردم درباره اینکه چرا تا این موقع از سال تحصیلی یک کلاس درس آن هم در پایه مهم چهارم بدون معلم است، ممانعت می‌کند و می‌گوید: تشریف ببرید. اجازه ندارید! مدیرمدرسه در پاسخ به درخواست دیگر گزارشگر ما مبنی بر بازدید از دو کلاس چهارم نیز پاسخ منفی می‌دهد و اجازه ادامه گفتگو با دانش‌آموزان را نمی‌دهد.

***

بازدید مدیر آموزش‌و‌پرورش تبادکان از مدرسه بدون معلم، ۲ ساعت پس از انعکاس بازدید شهرآرا

کمبود معلم مدرسه بیگلری برطرف شد

مدیر آموزش‌و‌پرورش تبادکان: تنها در سال تحصیلی جدید ۱۰‌هزار ورودی جدید دانش‌آموزی در این منطقه به ثبت رسیده است
پیگیری نبود معلم کلاس چهارم مدرسه بیگلری سبب می‌شود تا این بار به سراغ مدیر آموزش‌و‌پرورش منطقه تبادکان برویم. محمدحسین عبداللهی در گفتگو با گزارشگر ما برای کمبود معلم کلاس چهارم این مدرسه می‌گوید: امروز (۱۷‌مهرماه) و پس از بازدید شهرآرا و انعکاس موضوع، خودم از این مدرسه بازدید کردم.

مدیر آموزش‌و‌پرورش منطقه تبادکان می‌گوید: قضیه از این قرار است که طبق قوانین موجود باید برای جبران کمبود معلم در برخی مدارس معاونان آموزشی نیز تدریس کنند.
عبداللهی می‌افزاید: روز گذشته معاون این مدرسه تأمین شد و از فردا (مورخ ۱۸ مهرماه) کلاس درسی در این مدرسه بدون معلم نخواهد بود.

او درباره تدریس معاونان مدرسه نیز می‌گوید: این کار در سطح کشور مرسوم است و این‌گونه نیست که در کل کشور معاونان تدریس نداشته باشند.
عبداللهی تأکید می‌کند: با تأمین معاون این مدرسه در حقیقت این پایه معلمانش تخصصی می‌شوند و معاونان آموزشی نیز در دو بازه شش‌ساعته برای این دو کلاس معلمی خواهند کرد.

مدیر آموزش وپرورش تبادکان در پاسخ به این سؤال که دانش‌آموزان کلاس چهارم ادعا داشتند که اصلا معلم ندارند، می‌گوید: دانش‌آموزان دوازده‌ساعت در هفته معلم نداشتند که با آمدن معاون جدید به مدرسه این مشکل بر طرف شد و از ۱۸‌مهرماه همان تعداد ساعت باقی مانده را نیز دارای معلم می‌شوند.

عبداللهی اظهار می‌کند: امسال تنها برای ناحیه تبادکان بالغ بر ۱۰‌هزار دانش‌آموز ایرانی جدید، ورودی داشتیم. شما برآورد کنید این ۱۰ هزار دانش‌آموز جدید به چه میزان اعتبار، تجهیزات، امکانات و حتی مدرسه و معلم نیاز دارند؟ این تعداد ورودی را باید ظرف مدت دو ماه تدبیر کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->