صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بانک‌های عامل، مهم‌ترین مانع طرح نهضت ملی مسکن روستایی در شهرستان مشهد

  • کد خبر: ۲۹۳۲۲۸
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
بخشدار مرکزی شهرستان مشهد گفت: در‌حالی‌که بانک‌ها می‌توانند برای طرح ملی مسکن روستایی ضمانت بانکی را به‌صورت زنجیره‌ای یا سفته دریافت کنند، اما بسیاری از بانک‌های عامل این ضمانت را قبول نکرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اوایل همین هفته بود که فرماندار مشهد برای تعیین تکلیف زمین‌های واگذار‌شده در طرح نهضت ملی مسکن روستایی ضرب‌الاجل تعیین کرد. طبق این دستور مقرر شد چنانچه زمین‌های واگذار‌شده تا پنجشنبه این هفته به مرحله فونداسیون یا اسکلت‌بندی نرسیده باشند، این زمین‌ها به متقاضیان حوزه شهری واگذار شوند تا متقاضیان نهضت ملی مسکن شهری طبق قانون بتوانند در روستا صاحب زمین و مسکن بشوند.

پیرو این ضرب‌الاجل، بخشدار مرکزی شهرستان مشهد در گفتگو با شهرآرا گفت: پس از این دستور، جلسه‌ای با دهیاران همه روستا‌های بخش مرکزی برگزار کردیم و مقرر شد فردی که زمین به او تحویل داده شده است، اما تمایلی به ساخت مسکن در این طرح ندارد، از این طرح خارج شود.

زمین به روستاییانِ در نوبت واگذار می‌شود

حسن کاظمی با بیان اینکه این زمین‌ها باید به متقاضیان دیگری واگذار شود، اظهار کرد: پیگیری‌هایی در این زمینه انجام داده‌ایم و مشخص شده که یک‌سوم از کسانی که زمین به آنها واگذار شده است، اقدامی انجام نداده‌اند؛ بنابراین این یک‌سوم را با متقاضیان روستایی که خواهان زمین در این طرح هستند، جایگزین می‌کنیم. این افراد قبلا در قرعه‌کشی‌ها شرکت کرده‌اند و در نوبت تحویل زمین هستند.

درخواست مهلت از فرماندار مشهد

وی افزود: در این زمینه در حال برنامه‌ریزی هستیم و از فرماندار نیز درخواست فرصت خواهیم کرد تا فرایند بازپس‌گیری زمین و واگذاری آن به افراد جدید آغاز شود و در مهلت قانونی برای ساخت‌و‌ساز اقدام کنند. بخشدار مرکزی شهرستان مشهد با تأکید بر اینکه در روستا نیازمند زمین برای واگذاری به افراد متقاضی مسکن هستیم، گفت: کسانی که واقعا متقاضی مسکن بوده‌اند، اقدامات ابتدایی و فونداسیون زمین را انجام داده‌اند.

دردسر موانع بانکی 

وی بیان کرد: افرادی که در این طرح حضور دارند، از سوی بانک‌ها با مشکل مواجه‌اند، در‌حالی‌که بانک‌ها می‌توانند ضمانت بانکی را به‌صورت زنجیره‌ای یا سفته دریافت کنند، اما بسیاری از بانک‌های عامل این ضمانت را قبول نکرده‌اند و علاوه بر این ضمانت‌ها، ضامن کارمند و سنجش میزان اعتبار فرد در بانک را نیز مطرح می‌کنند.
کاظمی تصریح کرد: این مانع، روند رو‌به‌رشد طرح ملی نهضت مسکن را با کندی مواجه کرده و باعث بی‌انگیزگی بین متقاضیان شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.