صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سومین مرکز امداد گل و گیاه شهرداری مشهد در آستانه بهره‌برداری

  • کد خبر: ۲۹۳۳۱۴
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد گفت: مراکز امداد گل و گیاه با هدف مشاوره در خصوص نحوه نگهداری از گیاهان آپارتمانی و همچنین فرهنگ‌سازی در خصوص حفظ فضای سبز راه‌اندازی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد شیخانی با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰، اولین مرکز امداد گل و گیاه در بوستان وفا (منطقه دلاوران) به منظور ارائه مشاوره در راستای نگهداری از گل و گیاه راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است در برخی مواقع گیاه دچار آسیب شود و احیا گیاه و همچنین انجام اقدامات تخصصی به منظور حفظ آن در تخصص افراد نباشد، مراکز امداد گل و گیاه به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت دارند و مراحل احیا گل و گیاه را انجام می‌دهند.

شیخانی با بیان اینکه مراکز امداد گل و گیاه توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد به بهره‌برداری رسیده است، عنوان کرد: در بوستان نیلوفر آبی محدوده بولوار اندیشه نیز دومین مرکز امداد گل و گیاه راه‌اندازی شده و هدف از ایجاد این مراکز دادن مشاوره‌های احیا گل و گیاه، آموزش‌های شهروندی در این خصوص و فرهنگ‌سازی و مشارکت شهروندان در نگهداری از فضای سبز، مشاوره در خصوص تغذیه گیاهان و نحوه تکثیر گیاه بوده است.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد بیان کرد: فروش گل و گیاه نیز در این مراکز انجام می‌شود و تاکنون فضای مراکز امداد گل و گیاه بسیار برای شهروندان کارآمد بوده است.

وی با اشاره به اینکه این مراکز، محل انتقال تجربیات در خصوص نگهداری از گل و گیاه است، تصریح کرد: توسط تیم روابط عمومی شهرداری مشهد، از فعالیت این مراکز، کلیپی تهیه شد که بعد از آن، آمار مراجعه به مراکز امداد گل و گیاه افزایش پیدا کرد و همین موضوع نیز باعث ترغیب شهرداری به منظور راه‌اندازی سومین مرکز امداد گل و گیاه در بوستان بهشت محدوده بولوار مفتح شد که اکنون این مرکز در حال آماده‌سازی است تا تعداد این مراکز از دو مرکز به سه مرکز افزایش پیدا کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.